غیرنظامیان تروریست؛ بررسی حملات شهرک نشینان به فلسطینیان

کدخبر: 2377518
خبرنگار:

در پی بالا گرفتن حملات رژیم به فلسطینیان کرانه باختری و افزایش عملیات‌های استشهادی بر علیه آنان، شهرک نشینان صهیونیست به روستاهای فلسطینی در کرانه باختری یورش بردند و جنایاتی را مرتکب شدند. این وضعیت بدون دخالت نیروهای مسلح اسرائیل ادامه دارد

نسیم آنلاین: در هفته‌های گذشته و پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و به دنبال آن عملیات استشهادی در پمپ بنزینی بین شهرهای رام الله و نابلس که منجر به کشته شدن چهار شهرک نشین صهیونیست و زخمی شده چند تن دیگر شد، شهرک‌نشینان صهیونیست به چند روستا در نزدیکی شهرک‌های اشغالی در کرانه باختری حمله کردند. در این حمله یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین خانه و خودروهای فلسطینیان توسط این شهرک نشینان آتش زده شد و اموال و مزارع آنها تخریب شد. در هفته اخیر نیز این حملات تکرار شد و شهرک نشینان صهیونیست به روستای المغیر یورش برده و یک دستگاه خودرو را به آتش کشیدند و روی دیوار خانه فلسطینیان شعارهای نژادپرستانه نوشتند.

بیانیه مشترک؛ نوشدارو پس از مرگ سهراب

17895793_464

پس از حمله شهرک نشینان صهیونیست پلیس، ارتش و روسای دستگاه‌های امنیتی رژیم در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اقدامات متقابل در برابر این حملات را افزایش خواهند داد. پلیس رژیم نیز اعلام کرد که از این به بعد از بازداشت اداری بر علیه شهرک نشینان افراطی استفاده خواهند کرد. بازداشت اداری امکان این را به پلیس رژیم می‌دهد که مظنونان را بدون اتهام برای مدت طولانی نگه دارند و اکثرا برای اذیت و آزار فلسطینیان به کار گرفته می‌شود. به نظر این تهدید عملی نخواهد شد و تنها برای ایجاد رعب و وحشت مطرح شده است.

این بیانیه بیشتر از اینکه برای فلسطینی‌های گرفتار در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری اطمینان خاطر ایجاد کند باعث نگرانی احزاب دست راستی رژیم و نمایندگان آنها در کنست شد. با توجه به تداوم شهرک‌سازی‌ها در دوران نخست‌وزیر سابق و فعلی در کرانه باختری و قدس اشغالی می‌توان گفت که این بیانیه بیشتر از اینکه در حمایت از فلسطینیانی که در معرض حمله افراطیون صهیونیست قرار می‌گیرند باشد در تقابل با کابینه فعلی قرار دارد.

درگیری بین ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم و مقامات ارتش و دستگاه‌های امنیتی رژیم از قبل نیز پیدا بود و این دفعه در لباس حمایت از فلسطینیان تحت حکومت اسرائیل نمود پیدا کرده است. پس از انتشار بیانیه مشترک ارتش و دستگاه‌های امنیتی موجی از انتقادات از سوی راستگرایان افراطی و نمایندگان آنها در کنست رژیم صهیونیستی بلند شد. بن گویر این بیانیه را به منزله مجازات دسته جمعی شهرک‌نشینان صهیونیست دانست و پلیس را به دلیل اقدامات سختگیرانه سرزنش کرد. این در حالی بود که پلیس و ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل اقدامات شهرک‌نشینان در روستاهای فلسطینیان کار خاصی انجام نداده بود و تنها نظاره‌گر اتفاقات چند روز گذشته بود. در حالی که اگر یک فلسطینی اقدام به آتش زدن خانه و اتوموبیل شهرک‌نشینان کند قطعا زنده دستگیر نخواهد شد و با رگبار گلوله کشته می‌شود.

اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم و دیگر نماینده افراطی کابینه نتانیاهو نیز در واکنش به حمله اخیر شهرک نشینان از آنها خواست تا از اجرای قانون به دست خود پرهیز کنند و برخورد با «تروریسم عرب» را بر عهده نیروهای امنیتی رژیم بگذارند. این سخنان اسموتریچ واکنش و انتقاد احزاب مخالف و احزاب عربی رژیم را برانگیخت.

سریال مشکلات راست افراطی

مشکلات امروز اسرائیل با افراطیون دست راستی به اینجا ختم نمی‌شود. اعتراضات هفتگی و سراسری در شهرهای رژیم صهیونیستی تمامی ندارد و علی‌رغم متوقف شدن تصویب طرح اصلاحات قضایی در کنست رژیم صهیونیستی، همچنان معترضان هر شنبه به خیابان‌ها می‌آیند و درگیری بین طرفداران و مخالفان طرح نیز در هفته‌های اخیر بالا گرفته است. در کنار آن حوادث مشکوک امنیتی در سرزمین‌های اشغالی به شکل سریالی در آمده است و در آخرین مورد آن اخبار انفجار انبار دپوی مواد منفجره در ده کیلومتری شمال تل آویو در هرتزلیا بود که با سانسور شدید رسانه‌ای اخبار آن به حاشیه برده شد. در کنار آن اعتصابات سریالی پرسنل نظامی، شرکت‌های تکنولوژی و بخش خدمات عمومی رژیم مشکلات آنها را دو چندان کرده است و جامعه اسرائیل را رو به فروپاشی می‌برد.

در کنار وقایع ذکر شده، افزایش حملات فلسطینیان به نظامیان و شهرک‌نشینان و همچنین رشد قارچ‌گونه گروه‌های کوچک مسلح در کرانه باختری شرایط را برای دولت نتانیاهو سخت کرده است. از طرفی تندروی اعضای کابینه خود و از طرفی فشار مخالفان برای جلوگیری از اجرای سیاست‌های دولتش و از طرف دیگر افزایش فعالیت مسلحانه فلسطینیان کرانه باختری در کنار تهدیدات حماس و جنبش جهاد اسلامی در ناحیه جنوبی نوار غزه و به موازات آن تحرکات حزب الله لبنان در شمال و فعالیت‌های ایران و ارتش سوریه از سوی شرق و بلندی‌های جولان دولت بی بی را در تنگنای شدیدی قرار داده است. بنیامین نتانیاهو که هم‌اکنون وضع جسمانی مطلوبی ندارد و در بیمارستان شیبا بستری است روزهای فاجعه باری را سپری می‌کند که شاید در زمان ائتلاف با راستگرایان افراطی تصورش را نمی‌کرد.

ارسال نظر: