عمران‌خان به ۳ سال حبس محکوم شد

کدخبر: 2377629

عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان در ارتباط با پرونده اختلاس مالی به ۳ سال حبس و ۵ سال سلب صلاحیت برای داشتن مناصب سیاسی و حقوقی محکوم شد.

نسیم آنلاین: به گزارش از رسانه‌های پاکستانی، مسوولان حزب تحریک انصاف در واکنش به حکم بازداشت عمران‌خان و سلب صلاحیت وی برای ۵ سال، اعلام کردند که حکم دادگاه یک ماهیت سیاسی داشته و در ادامه طرح‌های مهندسی سازی شده علیه حزب عمران‌خان و شخص وی است.

نخست وزیر سابق پاکستان دقایقی پیش در شهر لاهور و از محل اقامتگاه خود توسط پلیس بازداشت و به زندان اصلی این شهر "کوت لاک پات" منتقل شد.

"عمر ایوب خان" دبیرکل حزب تحریک انصاف پاکستان در واکنش به بازداشت عمران‌خان اعلام کرد که اعتراض مسالمت آمیز حق مشروع هر شهروندی در پاکستان است.

در عین حال وی به برنامه مشخصی برای برگزاری تظاهرات هواداران عمران‌خان در لاهور، اسلام‌آباد یا دیگر شهرهای پاکستان اشاره‌ای نکرد.

در روز ۱۹ اردیبهشت امسال زمانی که عمران‌خان برای اولین بار بازداشت شد شهرهای مختلف پاکستان به ویژه لاهور، اسلام‌آباد، کراچی پیشاور شاهد تظاهرات گسترده هواداران وی بود. در جریان این تجمعات بسیاری از معترضان به اماکن نظامی و برخی پادگان های ارتش یورش بردند. گفته می شود دست کم ۲ هزار نفر از معترضان در آن روز و هفته‌های بعد از آن بازداشت شدند و اکنون ده‌ها نفر به جرم نقض قوانین امنیت ملی و توهین به نیروهای مسلح، قرار است در دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: