بمباران بی‌سابقه غزه با ۴۰۰ شهید در مدت ۲۴ ساعت

کدخبر: 2378437

رژیم صهیونیستی برای هفدهمین روز متوالی به کشتار غیرنظامیان در نوار غزه، بمباران محله‌های مسکونی و بیمارستان‌ها ادامه می‌دهد که منجر به شهادت بیش از ۵۰۰ شهید در ۲۴ ساعت گذشته شد. یکشنبه شب از نظر بمباران غزه بی‌سابقه بود. ارتش صهیونیستی اعلام کرد که در ۲۴ ساعت به بیش از ۳۲۰ هدف در غزه حمله کرده است.

نسیم آنلاین: وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته مرتکب ۲۳ جنایت شده است که بیش از ۵۰۰ شهید را در پی داشته که از این میان ۱۸۲ تن کودک هستند.

وزارت بهداشت غزه افزود: تعداد شهدای غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به ۵۰۸۷ تن افزایش یافت که ۲۰۵۵ تن کودک و ۱۱۱۹ تن زن هستند، درحالیکه تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۵ هزار و ۲۷۳ تن رسیده است. 

طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، ۱۵۰۰ مورد اعلام مفقودی شده و مربوط به کسانی است که زیر آوارها هستند که در میان آنها ۸۳۰ تن کودک‌اند.

وزارت بهداشت غزه ادامه داد: جنایات صهیونیست‌ها در غزه منجر به شهادت ۵۷ تن از اعضای کادر درمان و زخمی شدن ۱۰۰ تن شده است. صهیونیست‌ها در حق ۵۹۷ جنایت را در حق خانواده‌های غزه مرتکب شده‌اند که شمار شهدای این خانواده‌ها را به ۳۸۱۳ تن رسانده است. اکثر آنها همچنان زیر آوار هستند.

در این راستا، دفتر اطلاع‌رسانی در دولت غزه نیز گفت: «حملات امروز (دوشنبه) مستقیماً بیش از ۱۸ خانه و ساختمان مسکونی ساکنان غیرنظامی را هدف قرار دادند که منجر به ده‌ها شهید و صدها زخمی شد. مهم‌ترین این حملات هدف قرار دادن خانه‌ای در شمال نوار غزه بود که منجر به ۱۷ شهید شد.»

در این خصوص خبرنگار المیادین در غزه گفت: بیش از ۵۰۰ تن طی ۲۴ ساعت گذشته به شهادت رسیدند.

پاسخ موشکی مقاومت به جنایات صهیونیست‌ها

در پاسخ به حملات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه در هفدمین روز عملیات طوفان الاقصی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد، تجمع دشمن در نزدیکی سایت مفکعیم و نیز شهر عسقلان را  هدف حمله موشکی قرار داد. در این راستا خبرنگار الجزیره اعلام کرد، آژیرهای خطر در عسقلان و منطقه غلاف غزه در صوفا و نیر اسحاق به صدا درآمدند.

اندکی بعد گردان‌های القسام اعلام کرد، در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه، بئرسبع اشغالی را هم با یک موشک هدف قرار داد.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز گفت: مقر صهیونیستی «مفتاحیم» را با رگبار موشکی در پاسخ به قتل‌عام‌های اشغالگران هدف قرار داد.

این در حالی است که جنگنده‌های اشغالگران در ادامه جنایات خود مسجد نور محمدی در محله الشیخ رضوان در شهر غزه را با خاک یکسان کردند.

همچنین جنگنده‌های صهیونیست در حمله‌ای دیگر مسجد الایمان در محله الصبره در شرق غزه را هدف قرار دادند که تعدادی شهید و زخمی برجای گذاشت.

صهیونیست‌ها در ادامه تجاوزات‌شان منزل خانواده حسونه در مرکز غزه را بمباران کردند. همچنین بمباران خیابان المجتمع الاسلامی در خان یونس تلفاتی برجای گذاشت.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که پس از حمله به شش خانه در نوار غزه، تعداد زیادی از مجروحان به مجتمع پزشکی الشفا منتقل شدند.

وزارت داخلی غزه نیز از شهادت دو نفر و زخمی شدن تعدادی در بمباران رژیم صهیونیستی علیه خانه خانواده الاسطل در خان یونس خبر داد.

رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی از بامداد امروز موجی از حملات را به نوار غزه انجام داد که به توصیف خبرنگار المیادین با تایید شهادت ۲۱ تن از جمله هفت کودک در نتیجه حمله اشغالگران به سه خانه در رفح در جنوب نوار غزه خشونت‌بارترین حمله از زمان آغاز جنگ به این منطقه بوده است.

خبرنگار المیادین افزود: بر اثر حمله اشغالگران به یک خانه در محله سعودی تعدادی از شهدا و مجروحان به بیمارستان الکویتی در رفح منتقل شدند. همچنین در بمباران منزل خانواده البطش در جبالیا و محله مسکونی در الفالوجا در شمال غزه ۱۷ تن شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی در دولت غزه نیز گفت، ده‌ها حمله به از شب گذشته صورت گرفته که بیش از ۱۸ منزل و ساختمان مسکونی را هدف قرار داد و در بمباران‌های مذکور ده‌ها تن شهید و صدها تن زخمی شدند که مهمترین آن بمباران منزلی در شمال غزه است که تعداد شهدایش به ۱۷ تن افزایش یافت.

به گفته خبرنگار المیادین، در بمباران اشغالگران به منزل خانواده ابو دان در دیر البلح در مرکز غزه ۱۰ شهید از زیر آوار خانه بیرون آورده شدند.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چهار منزل مسکونی در استان رفح را بمباران کردند که در نتیجه آن دست‌کم ۴۰ شهید و تعدادی مجروح شدند که به بیمارستان‌های ابویوسف النجار و الکویتی منتقل شدند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان شهید ابویوسف النجار را هم بمباران کرد. حملات توپخانه‌ای شدیدی نیز در شرق خان‌ یونس و اطراف مقر فلسطین در بیت لاهیا گزارش شد. در بمباران خانه‌ای در منطقه السطر الغربی در خان یونس چهار تن شهید شدند که دو نفرشان کودک هستند.

خبرنگار الجزیره هم اعلام کرد، در حمله رژیم صهیونیستی به خان یونس شش کودک شهید شدند. همچنین در حملات به منزلی در نزدیکی بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا در شمال غزه تعداد شهید و زخمی شدند.

طبق گزارش این خبرنگار، ارتش اشغالگر اردوگاه البریج در وسط نوار غزه را هدف قرار داد که طی آن تعدادی شهید و مجروح شدند. جنگنده‌های اشغالگران همچنین با هدف قرار دادن منازل مسکونی در البریج و النصیرات دو قتل عام انجام دادند.

نیروهای اشغالگر چهار خانه را در محله الزیتون در شرق شهر بمباران کردند که در آن تعدادی تلفات ثبت شد. این در حالی است که طبق گزارش سما، شمال نوار غزه شاهد بمباران خشونت آمیز توپخانه، قایق‌های نظامی و هواپیماهای جنگی بود.

سومین کاروان کمک‌های بشردوستانه از مصر وارد نوار غزه شد

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه، امروز دوشنبه یک کاروان جدید کمک‌رسانی از مصر به غزه رسید و این سومین کاروان کمک‌رسانی است که از زمان آغاز جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس به سمت نوار محاصره شده غزه حرکت کرده است.

کاروان جدید علاوه بر دو کاروانی است که در روزهای شنبه و یکشنبه وارد نوار غزه شدند. یکی از مقامات هلال احمر مصر تاکید کرد که در دو روز گذشته، ۳۴ کامیون کمک‌های بشردوستانه در دو دسته از این گذرگاه وارد شده است.

نبود سوخت در غزه بخش بهداشت و خدمات را تهدید می‌کند

دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه تاکید کرد که از ابتدای تجاوز به نوار غزه، سوخت وارد این منطقه نشده است و کامیون‌هایی که طی دو روز گذشته وارد شده‌اند، علیرغم نیاز مبرم و فوری برای اطمینان از ادامه کار سیستم بهداشت و خدمات در غزه، حاوی هیچ مقدار سوخت نبوده‌اند.

مدیر بیمارستان الشفاء در غزه نیز گفت: اگر سوخت ظرف ۴۸ ساعت وارد این باریکه نشود، فاجعه واقعی رخ خواهد داد.

حماس نیز افزایش تلاش‌های عربی و بین‌المللی برای باز کردن یک کریدور فوری بشردوستانه برای رساندن کمک‌ها به غزه  را خواستار شد.

جنبش مقاومت اسلامی - حماس تأکید کرد: «ارائه کمک‌های بسیار محدود به نوار غزه طی دو روز گذشته، نیازهای روزافزون مردم ما را با توجه به تجاوزات وحشیانه و محاصره مداوم و کمبود شدید غذا، دارو و سوخت پوشش نمی‌دهد. بیمارستان‌های نوار غزه سوخت‌شان رو به پایان است.

ارتش اشغالگر: ظرف ۲۴ ساعت به بیش از ۳۲۰ هدف در غزه حمله کردیم

بر اساس ادعای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، ارتش اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۳۲۰ هدف در سراسر نوار غزه به زعم آنها از جمله تونل‌های فعالان حماس، ده‌ها مقر عملیات، مجتمع‌های نظامی و نقاط دیده بانی مورد استفاده حماس حمله کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در انکار حملات به غیرنظامیان و منازل مسکونی در غزه مدعی شد: «اهدافی که می‌توانست نیروها را در معرض خطر قرار دهد منهدم شدند. همچنین تجهیزاتی که در نوار غزه برای مانور زمینی آماده شده بودند، نابود شدند و به ده‌ها خمپاره‌انداز و سایت‌های ضد تانک حمله کردیم.»

خبرنگار الجزیره گفت که آژیرهای خطر در مجاورت کیبوتس دان در نزدیکی مرز با لبنان به صدا درآمدند.

ارتش رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد: گنبد آهنین امروز یک شیء مشکوک را بر فراز کیبوتس دان در جلیل علیا رهگیری کرد و آژیرهای هشدار به صدا درآمدند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، تعداد شهدای فلسطینی در حملات روز یکشنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از ۴۰۰ نفر رسید که اکثر آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دادند. این حملات در جبالیا، بیت لاهیا در شمال، محله الوسطی و الریمال، اردوگاه الشاطی در غرب و خان ​​یونس و رفح در جنوب متمرکز بود.

خلیل الدقران، سرپرست پرستاری بیمارستان شهدای الاقصی غزه به المیادین تاکید کرد که این بیمارستان در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ شهید و بیش از ۴۰۰ مجروح دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه دیگر تختی برای پذیرش مجروحان در بیمارستان وجود ندارد و «مصدومین روی زمین تحت مداوا هستند»، تاکید کرد: «شهدایی هستند که به دلیل از بین رفتن دارو و تجهیزات پزشکی جان خود را از دست می‌دهند.»

یک منبع پزشکی در همین بیمارستان نیز گفت: ۶۵ درصد شهدا و مجروحانی که به بیمارستان می‌رسند کودک هستند.

عصر یکشنبه در بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه و یک مسجد در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه را هدف قرار داد، ده‌ها نفر شهید و زخمی شدند. منابع گفتند، تعداد شهدای جبالیا به ۳۰ تن افزایش یافت.

به گزارش  وبگاه «وفا»، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی چندین بار به دو خانه در منطقه الترنس در اردوگاه جبالیا و مسجد آلبانیایی در اردوگاه مذکور در شمال نوار غزه حمله کردند که منجر به شهادت بیش از ۲۰ شهید شد درحالیکه ده‌ها نفر هنوز زیر آوار، بین شهدا و مجروحان هستند.

اذعان ارتش اشغالگر به بمباران اشتباهی مقر نظامی مصر در نزدیکی مرز

۹ سرباز مصری نیز در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به یک برج متعلق به نیروهای گارد مرزی مصر در جنوب رفح زخمی شدند که ارتش اشغالگر اعلام کرد «به اشتباه» رخ داده است.

اشغالگران گفتند: «تانک ارتش به طور اشتباهی شلیک کرد و به یکی از مواضع مصری در نزدیکی مرز در منطقه کرم ابوسالم اصابت کرد.»

ارتش رژیم صهیونیستی افزود: جزئیات این حادثه در دست بررسی است.

منطقه کیبوتس کرم ابوسالم، وابسته به شورای منطقه‌ای عسقلان در مرز غزه، اراضی اشغالی و مصر قرار دارد و در آنجا یک گذرگاه مرزی وجود دارد که این سه منطقه را به هم متصل می‌کند (گذرگاه کرم ابوسالم).

۲۰۰ هزار صهیونیست از زمان آغاز طوفان الاقصی در داخل اراضی اشغالی آواره شده‌اند

روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی گزارش داد که حدود ۲۰۰ هزار صهیونیست از آغاز تشدید درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی و تشدید تنش‌ها در مرز با لبنان از ۷ اکتبر تاکنون مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

سخنگوی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که حدود نیمی از ۲۰۰ هزار نفر از ۱۰۵ شهر در نزدیکی مرزهای غزه و لبنان در جنوب و شمال دستور تخلیه دریافت کردند درحالیکه نیمی از آنها از مناطق نزدیک به جبهه درگیری خودخواسته خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند.

آمار جدید تلفات صهیونیست‌ها

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ۲۹۵ اسرائیلی همچنان تحت درمان هستند که حال ۴۶ تن آنها وخیم است.

رسانه‌های عبری نیز اعلام کردند، از ابتدای حمله به غزه ۱۴۰۰ صهیونیست کشته و ۵۴۰۰ تن زخمی شدند.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی دوشنبه اعلام کرد که تعداد اسرای اسرائیلی در دست مقاومت فلسطین از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی به ۲۲۲ نفر رسیده است.

منبع: ايسنا
ارسال نظر: