دیدار روسای جمهور آمریکا و چین؛ چهارشنبه در سانفرانسیسکو

کدخبر: 2378590

کاخ سفید تایید کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه برای اولین بار در یک سال گذشته با شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین، با هدف کنترل تنش‌ها بین دو ابرقدرت جهان، دیدار خواهد کرد.

نسیم آنلاین: دیدار روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) در منطقه خلیج سانفرانسیسکو انجام خواهد شد.

مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند که انتظار می رود موضوعات جهانی از جنگ اسرائیل و حماس تا حمله روسیه به اوکراین، روابط کره شمالی با روسیه، تایوان، هند و اقیانوسیه، حقوق بشر، ماده مخدر فنتانیل، هوش مصنوعی و همچنین روابط تجاری و اقتصادی "عادلانه" را پوشش دهد.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: "همه موضوعات مطرح خواهند شد؛ همه مسایل روی میز است."

وی ادامه داد: "ما در این مورد کاملاً روشن هستیم. ما می دانیم که تلاش ها برای شکل دادن یا اصلاح چین طی چندین دهه شکست خورده است. اما انتظار داریم که چین به عنوان یک بازیگر اصلی در صحنه جهانی باقی بماند."

کاخ سفید روز جمعه در بیانیه‌ای روز برگزاری این نشست را تایید کرد.

وزارت امور خارجه چین نیز روز جمعه اعلام کرد که شی ۱۴ تا ۱۷ نوامبر ( ۲۳ الی ۲۶ آبان ماه) از آمریکا بازدید و در طول حضور خود در این کشور در نشست APEC شرکت خواهد کرد و با بایدن دیدار خواهد داشت.

منبع: ایرنا
ارسال نظر: