صادرات ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته

کدخبر: 2379344

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در سال گذشته، حدود ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صادر شده است و ظرفیت بالقوه برای تولید بیشتر هم وجود دارد

سید مجتبی نوروزی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با تصویب مصوبه‌ای توسط کمیته استانی دامپزشکی، صنایع وابسته به دام می‌توانند از تخفیف و تعدیل فواصل استفاده کنند.

وی افزود:این کمیته که در اداره کل دامپزشکی هر استان شکل می‌گیرد و عضویت پنج نفر از جمله مدیر کل دامپزشکی، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان، معاون سلامت دفتر نظارت، رئیس دفتر مربوطه (مانند اداره طیور یا گاوداری)، قادر به اعطای تخفیف‌های تا ۵۰ درصدی در فواصل است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این تصمیم به معنای اختیار دادن به ادارات کل دامپزشکی در استان‌هاست تا با توجه به شرایط جغرافیایی، وضعیت سازه‌ها، و شرایط مدیریتی، تخفیف‌های مورد نیاز را اعطا کنند.

نوروزی خاطرنشان کرد: حریم بهداشتی در صنایع وابسته به دام از اهمیت بالایی برخوردار است، در وضعیت کنونی کشور، حفظ حریم بهداشتی در این صنایع بسیار اساسی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مراکز نگهداری و پرورش دام با سایر اماکن دامی و صنایع وابسته به دام، با دقت به ظرفیت هر واحد، بهره‌برداری خواهند شد.

نوروزی درباره روند تولید تخم مرغ تصریح کرد: تولید تخم مرغ در حال رشد است و نیاز به حمایت از تولید کنندگان دارد. با نزدیک شدن به فصل گرما، تولید و صادرات تخم مرغ اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: در سال گذشته، حدود ۱۳۶ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ صادر شده است و ظرفیت بالقوه برای تولید بیشتر وجود دارد. برای افزایش صادرات و ارزآوری، باید برنامه‌های منطقی و هوشمندانه‌ای در حوزه تولید انجام شود.

منبع: برنا
ارسال نظر: