اولین عملیات نیروهای یمنی در دریای مدیترانه

کدخبر: 2379803

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از 3 عملیات منحصر بفرد که یکی از آن‌ها در دریای مدیترانه صورت گرفته است، خبر داد.

نیروهای مسلح یمن همانطور که وعده آن را داده بودند، اولین عملیات موشکی خود را در دریای مدیترانه علیه یک کشتی اسرائیلی انجام دادند تا بخشی از قدرت موشکی خود را به رخ رژیم اشغالگر کشیده باشند.

در این راستا «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمنی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای از هدف‌گیری کشتی اسرائیلی «ام‌اس‌سی الکساندر» در دریای مکران با چند موشک بالستیک خبر داد.

سریع همچنین اعلام کرد که نیروهای یمنی کشتی یونانی «یانیس» را در دریای سرخ مورد هدف قرار داده‌اند. این حمله پس از آن صورت گرفت که شرکت مالک این کشتی در تاریخ 4 و 5 می علی‌رغم هشدار نیروهای مسلح یمن در بنادر رژیم اسرائیل لنگر انداخته بود.

در سومین عملیات نیز نیروهای مسلح یمن کشتی اسرائیلی «اِسیکس» را در دریای مدیترانه با چند موشک مورد هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع در ادامه به تمامی شرکت‌های کشتیرانی که با رژیم اسرائیل همکاری می‌کنند هشدار داد که صرف‌نظر از اینکه به چه مقصدی حرکت می‌کنند، مورد هدف قرار خواهند گرفت.

او تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن مرحله چهارم عملیات‌های خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین را با اراده قوی تا زمانی که جنگ و محاصره غزه پایان یابد، ادامه خواهد داد.

اولین عملیات موشکی یمنی‌ها در دریای مدیترانه پس از آن است که «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در ترایخ 16 اردیبهشت ماه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین گفته بود: عملیات در دریای مدیترانه آغاز خواهد شد و به همین منظور نظارت دقیقی وجود دارد و طی روزهای آینده شاهد اعلام اولین عملیات خواهیم بود.

در این راستا خبرگزاری بلومبرگ نیز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی گزارش داد: «حوثی‌ها در یمن (انصارالله) دارای سلاح‌هایی هستند که می‌تواند به دریای مدیترانه برسد».

منبع: فارس
ارسال نظر: