نقض آتش‌بس و تفاهمنامه؛ آمریکا مناطقی در حوالی سیریک را هدف قرار داد

کدخبر: 2388772

رسانه آمریکایی-صهیونیستی آکسیوس گزارش داد که ارتش آمریکا حملاتی را علیه اهدافی در نزدیکی تنگه هرمز و محدوده سیریک انجام داده است. همزمان، برخی منابع نیز از شنیده شدن صدای چند انفجار در محدوده اسکله طاهرویه سیریک خبر دادند.

نسیم‌آنلاین: در ادامه، سازمان تروریستی سنتکام با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مواضع ذخیره‌سازی موشک و پهپاد و همچنین تأسیسات راداری ساحلی ایران را هدف حملات خود قرار داده است.

سنتکام مدعی شد این عملیات در واکنش به حمله پهپادی ۲۵ ژوئن ایران به کشتی باری «اور لاولی» (M/V Ever Lovely) با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز و در امتداد سواحل عمان، انجام شده است. این نهاد همچنین ادعا کرد که آن حمله نقض توافق آتش‌بس و تهدیدی علیه آزادی کشتیرانی بین‌المللی بوده است.

این حمله، نقض آتش‌بس و تفاهمنامه میان آمریکا و ایران عنوان شده است.

ارسال نظر: