حمد بن جاسم: باید فرصت را غنیمت شمرد و با ایران گفت‌وگو کرد

کدخبر: 2368698

نخست وزیر پیشین قطر گفت که با توجه به حل اختلافات میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روی کار آمدن دولت جدید در کاخ سفید باید فرصت را غنیمت شمرد و با ایران گفت وگو کرد.

حمد بن جاسم، نخست وزیر پیشین قطر در صفحه توییتر خود نوشت: پیش از این در زمان بالا گرفتن تنش های آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ گفتم که ایجاد گفت وگو میان ایران و کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) نتایج مهمی به دنبال خواهد آورد. چنین گفت‌وگویی به تنش های منطقه پایان می دهد و اعتماد میان دو کرانه خلیج(فارس) را قوی تر می کند.

وی در توییت دیگری نوشت: امروز پس از پایان تنش ها میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) و رسیدن دولت جدید به کاخ سفید ، این فرصت را می بینیم که گفت وگوی مذکور انجام شود ، نصیحت می کنم که فرصت را غنیمت بشمارید و بر روی تنش موجود میان ایران و آمریکا به خصوص بعد از روی کار آمدن دولت بایدن حساب باز نکنیم. ما نیازمند ایجاد برنامه ای در تمام سطوح بدون شرط بندی های غیربررسی شده هستیم.

حمد بن جاسم نوشت: در ایجاد این گفت وگو نباید تردید کنیم زیرا می تواند به بسیاری از تنش های موجود پایان دهد. ما می دانیم که در رابطه با مسائل متعدد رویکرد های مختلفی میان ما و ایران وجود دارد اما این مساله نباید مانع ایجاد گفت وگو با ایران شود زیرا ما با کشورهایی همکاری داریم که در بسیاری از مسائل با آن ها توافق نظر نداریم.

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: