جام جهانی قطر، فرصتی که از دست می‌رود

کدخبر: 2375758

همجواری کشور ایران با قطر و ظرفیت‌هایی همچون منطقه آزاد کیش و سایر جزایر توریستی و اقامتی ایران در خلیج فارس، می‌توانست فرصت خوبی برای پوشش برخی خدمات به گردشگران و مسافران جام جهانی از جمله اقامت و حمل و نقل، باشد.

نسیم‌آنلاین: شرکت  «Conotoxia» که یک شرکت خدمات مالی در کشور لهستان است در گزارشی تخمین می زند که ارزان‌ترین سفر ۱۰ روزه و دو نفره برای مرحله گروهی جام چهانی 2022 قطر، حدود ۶ هزار دلار (به نرخ روز ارز حدود ۱۹۷ میلیون تومان) هزینه خواهد داشت. این رقم بر اساس پروازهای نیویورک با هزینه ۱۶۰۰ دلار، ۶۰۰ دلار برای بلیت بازی، حدود ۱۰۰۰ دلار برای اقامت، ۶۰۰ دلار برای اجاره ماشین و ۶۰۰ دلار برای غذا و نوشیدنی محسابه شده است.

اقامت در دوحه در خارج از دوره جام جهانی می‌تواند شبی ۵۰ دلار (حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) تمام شود، اما با رزرو کامل هتل‌ها در دوران جام جهانی، اقامت در یک کشتی تفریحی که در شهر لنگر انداخته، ممکن است تنها گزینه باشد. قیمت‌های سایت Booking.com برای هفت شب اقامت در دوحه در طول جام جهانی حدود ۵ هزار دلار (۱۶۴ میلیون تومان) است و ظرفیت آن‌ها در حال تکمیل است.

در وب‌سایت رسمی جام جهانی قطر، قیمت اتاق‌هایی در کشتی کروز «MSC Poesia» از ۱۷۹ دلار (حدود پنج میلیون و ۸۷۰ هزار تومان) در هر شب آغاز می‌شود، اما برای بیشتر تاریخ‌ها، قیمت یک اتاق با تخت دو نفره نزدیک به ۵۰۰ دلار (حدود ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) برای هر شب است.

سوئیت و کانکس‌های موقت و همچنین چادرهای اقامتی لوکس نیز با قیمتی حدود ۲۰۰ دلار (حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) در شب، گزینه‌های بعدی برای اقامت در قطر می‌باشد.

با توجه به قیمت بسیار بالای اقامت در دوحه، رفت و آمد از طریق کشورهای همسایه نیز در دستور کار برخی مسافران قرار گرفته است. در این میان، دبی یکی از بهترین گزینه‌هاست. قیمت پرواز به دبی و سپس از دبی به دوحه و همچنین اقامت در دبی، ارزان‌تر تخمین شده است. اما با توجه به زمان اضافی سفر، ممکن است ارزش آن را نداشته باشد.

با توجه به قیمت‌های اعلام شده و جستجو در میان هتل‌های مستقر در جزیره کیش، می‌توان اتاق‌هایی با امکانات مناسب از حدود 2 میلیون تومان تا لوکس‌ترین امکانات تا 18 میلیون تومان پیدا کرد که هزینه گذراندن در آن در مقایسه با هزینه اقامت در دوحه و دبی ارزان‌تر است. از طرف دیگر مسافت کمتر جزیره کیش تا دوحه نسبت به فاصله دبی تا دوحه، می‌تواند زمان و هزینه‌های سفر از کشور ثالث به قطر را کاهش دهد و کیش را تبدیل به گزینه‌ای جذاب نماید.

با این تفاسیر، همجواری کشور ایران با قطر و ظرفیت‌هایی همچون منطقه آزاد کیش و سایر جزایر توریستی و اقامتی ایران در خلیج فارس، می‌توانست فرصت خوبی برای پوشش برخی خدمات به گردشگران و مسافران جام جهانی از جمله اقامت و حمل و نقل، باشد. فرصتی که با رایزنی‌ها و توافقات و دیپلماسی فعال می‌توانست برای ایران فراهم شود. مساله‌ای که با توجه به فروش اکثر بلیط‌های جام جهانی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همچنین رزور هتل‌ها، احتمالا باید از دست رفته دید.

ارسال نظر: