دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

چاله واردات توسط برخی از پیش کنده شده است

کدخبر: 2375815
خبرنگار:

نسیم‌ آنلاین: از زمان مطرح شدن شروع مجدد واردات خودرو، اعتراض‌ها و نقدهایی به این فرایند از سوی برخی مطرح شد. حال با تصویب آیین‌نامه واردات خودرو در دولت، انجمن واردکنندگان خودرو به این آیین‌نامه اعتراض کرده است.

این اعتراض شامل مواردی همچون نبود شرکت‌های رسمی واردکننده در فرایند تصمیم گیری، نبود شفافیت در مورد مشخص شدن واردکنندگان، فسادخیز بودن، نقش خودروسازان داخلی در واردات و همچنین عدم نتیجه‌بخش بودن این فرایند می‌باشد.

به گفته دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، این آیین‌نامه منجر به تعدیل بازار و کاهش قیمت‌ها نخواهد شد؛ چرا که به‌هیچ عنوان کار صورت گرفته، کار اجرایی و تخصصی نبوده است و خودروهای اقتصادی به دست مردم نمی‌رسند، چراکه از پیش "چاله واردات" توسط برخی کنده شده است.

دادفر همچنین معتقد است واردات به‌معنای واقعی انجام نخواهد شد، اما وزارت صمت به هر شکل ممکن تعدادی خودرو تا پیش از پایان سال وارد خواهد کرد.

باید منتظر ماند و دید سرانجام واردات خودرو طبق آیین‌نامه دولت که همچنان ابهامات بسیاری نظیر نوع ارز تخصیصی برای واردات، سود بازرگانی و ارزش گمرکی خودروهای وارداتی را در خود دارد به کجا خواهد رسید و این واردات می‌تواند بازار خودروی داخلی را تعدیل نماید یا خیر.

ارسال نظر: