معاون وزیر نیرو: روابط برقی ایران و جمهوری آذربایجان توسعه می‌یابد

کدخبر: 928432

هوشنگ فلاحتیان افزود: طی شش ماه آینده احداث خط انتقال پارس‌آباد به ایمیشلی به پایان می‌رسد و با اجرای آن، امکان تبادل برق بین ایران و جمهوری آذربایجان ۶۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد

وی، در دیدار با همتای آذربایجانی خود، افزود: سرمایه‌گذاری سنگینی از سوی ایران و جمهوری آذربایجان برای احداث این خط انجام شده است که باید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد .

فلاحتیان اظهار داشت:جمهوری آذربایجان تمایل دارد ظرفیت تولید برق و به‌دنبال آن صادرات خود به کشورهای هم‌جوار را افزایش دهد .

معاون وزیر نیرو ادامه داد: ایران و جمهوری آذربایجان دو کشور دوست و برادر هستند و ما از قراردادهای بلندمدت برای تبادل برق با یکدیگر استقبال می‌کنیم .

فلاحتیان خاطرنشان کرد: اتصال شبکه ایران و جمهوری آذربایجان به پایداری شبکه برق دو کشور کمک می‌کند .

وی تاکید کرد: افزون‌بر این می‌توان نیروگاهی به ظرفیت 1000 مگاوات به‌صورت مشترک در خط مرزی احداث کرد تا دو کشور از منافع آن بهره‌مند شوند که این موضوع نیازمند بررسی و مطالعه است .

همچنین "ناطق عباس‌اف" معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان گفت: همکاری‌های انرژی ایران و جمهوری آذربایجان به سال 1992 میلادی باز می‌گردد که از ایران بابت این همکاری‌ها بسیار متشکریم .

وی افزود: ادامه خط پارس‌آباد به ایمیشلی به بزرگ‌ترین نیروگاه حرارتی آذربایجان متصل می‌شود که حکایت از جدیت ما برای بهره‌برداری از این خط دارد .

معاون وزیر انرژی جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: اگر هدف دو کشور قراردادهای بلندمدت و با حجم زیاد تبادل باشد، می‌توان نیروگاهی در مرز دو کشور احداث کرد .

ارسال نظر: