فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خبر داد:

گسترش پدافند هوایی به ۵۰۰۰ نقطه

کدخبر: 2006211

امیر اسماعیلی خبر داد: بیش از ۳۶۰۰ نقطه پدافندی در سطح کشور گسترش داده شده و این گسترش تا ۵۰۰۰ نقطه پدافندی در حال افزایش است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در جمع کارکنان گروه پدافند هوایی پونل منطقه شمال گفت: ایجاد شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی و استفاده از ظرفیت های متعدد از جمله رادار های بومی، شبکه گسترده دیده بانی و استفاده از اطلاعات مردمی در نقاط مختلف کشور باعث شده است تا پدافند هوایی توان مناسبی در حراست از آسمان کشور داشته باشد.

امیر اسماعیلی اظهار داشت: وسعت گستره سرزمینی ایران ایجاب می کند تا برای اشراف کامل بر آسمان کشور برنامه ریزی دقیقی انجام شود و به همین خاطر بیش از 3600 نقطه پدافندی در سطح کشور گسترش داده شده است و این گسترش تا پنج هزار نقطه پدافندی در حال افزایش است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی افزود:کلیه اطلاعات دریافتی از جمله مشاهده های مردمی، اطلاعات دریافتی از رادرها و سامانه های شنود الکترونیکی و گزارشهای دیده بانی به صورت کامل در شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی تجزیه و تحلیل می شود و تصمیم های به موقع برای دفاع مناسب از فضای کشور اتخاذ می شود.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: نمونه بارز این انسجام در شبکه یکپارچه و بومی قرارگاه پدافند هوایی در مواردی همچون شناسایی و فرود هواپیمای ایساف و فرود اجباری هواپیمای ریگی و دستگیری وی مشاهده شد.

ارسال نظر: