آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات

کدخبر: 2375532

از طرف دولت چیزی مطرح نبوده و فکر می‌کنم طرح در مجلس در حال بررسی باشد و ما به محض دریافت طرح نظر خود را اعلام خواهیم کرد.

نسیم‌آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مکاتبه دولت با شورا در خصوص لایحه جامع انتخابات گفت:اصلاح قانون انتخابات مطالبه همیشگی ما بوده است. از طرف دولت چیزی مطرح نبوده و فکر می‌کنم طرح در مجلس در حال بررسی باشد و ما به محض دریافت طرح نظر خود را اعلام خواهیم کرد. البته امیدواریم که انتخابات آینده با قانون به روز رسانی شده و جدید برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مطالبه شورا از مجلس در تسریع اصلاح قانون انتخابات با توجه به‌ سیاست‌های کلی انتخابات چیست؟ گفت: موارد متعددی در سیاست‌های کلی انتخابات آمده است که اگر بندهای متعدد این سیاست‌ها بخواهد اجرا شود مستلزم پیش بینی موارد نظیر پیش ثبت نام، دسته بندی ریزتر و جزئی تر موضوعات در قانون و منطقی‌تر شدن مهلت رسیدگی‌ به صلاحیت‌ها است.

همچنین شفاف سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، به روزرسانی احکام مربوط به تبلیغات، تخلفات و جرایم انتخاباتی، تعیین چارچوب‌ها و قواعد لازم برا فعالیت قانونمند و مسئولانه احزاب و تشکل‌های سیاسی، بهره گیری از فناوری‌های نوین در انتخابات و تعیین حوزه‌های انتخاباتی برای حصول حداکثر عدالت انتخاباتی از جمله این موارد متعدد است. امیدواریم در انتخابات آتی شاهد اجرایی شدن قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس باشیم که در سال ۱۳۹۸ به تصویب مجلس رسید.

ارسال نظر: