رکورد جدید مصرف برق، بیش‌از ۶۰ هزار مگاوات

کدخبر: 2373245
خبرنگار:

با ثبت مصرف بی سابقه ۶۰ هزار و ۴۶۴ مگاواتی برق در روز گذشته، رکورد جدیدی در تاریخ مصرف برق کشور به ثبت رسید.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از تسنیم ؛ آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته رکورد جدیدی در تاریخ مصرف برق کشور به ثبت رسیده و برای اولین بار، مصرف لحظه‌ای برق از مرز 60 هزار مگاوات گذشت.

این آمار حاکی از این است که در ساعت 12:47 ظهر دیروز، مصرف لحظه‌ای برق کشور به 60 هزار و 464 مگاوات رسید که این رقم، بیشترین میزان مصرف برق در کشور تا امروز است.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این خصوص گفت: روز گذشته با افزایش دمای هوا در اغلب نقاط کشور، شاهد ثبت رکورد بی سابقه اوج تقاضای مصرف به میزان 60 هزار و 464 مگاوات بودیم که این رقم در تاریخ صنعت برق کشور بی سابقه بود.

رجبی مشهدی ضمن نگران‌کننده دانستن ثبت رکورد مصرف بیش از 60 هزار مگاوات در خردادماه گفت:‌ البته در دو روز آینده یعنی پنجشنبه و جمعه، با تعطیل شدن ادارات، این میزان کاهش خواهد یافت اما هفته آینده احتمال ثبت رکوردهای مشابه در مصرف برق وجود دارد.

وی افزود: سرعت رکورد شکنی مصرف برق در کشور بسیار نگران‌کننده است و در کمتر از یک ماه گذشته چندین بار شاهد رکورد شکنی مصرف برق بودیم که در نهایت امروز این میزان به 60 هزار و 464 مگاوات رسید که در تاریخ صنعت برق کشور بی سابقه و البته نگران‌کننده است.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: