بهترین مارک لوله و اتصالات در ایران

کدخبر: 2371097

امروزه در ایران تولید کنندگان زیادی، در زمینه تولید لوله و اتصالات فعالیت دارند و محصولات بی نظیر و مرغوبی را نیز وارد بازار می کنند. به صورتی که در هیچ زمانی در ایران نیاز به واردات لوله و اتصالات وجود نداشته است. بسیاری از این تولیدکنندگان به واسطه تجربه و سابقه زیادی که داشته اند، محصولات خود را در طول سال ها فعالیت خود روز به روز ارتقا دادند. در حال حاضر برخی از این مارک ها و تولیدی ها، به دلیل کیفیت محصولاتشان در زمره بهترین مارک لوله و اتصالات در ایران قرار می گیرند. ما در ادامه این مطلب به معرفی برخی از انواع لوله و اتصالات پرکاربرد و ویژگی های ان ها می پردازیم.

انواع لوله و اتصالات ساختمانی در ایران

لوله و اتصالات در گذشته از آهن و فلزات مختلف ساخته می شدند که کار با ان ها بسیار سخت بود. اما امروزه با توجه به پیشرفت صنایع مختلف، لوله و اتصالات از جنس های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام از آن ها را می توان در برخی از سازه های و صنایع استفاده کرد. برخی از پرکاربرترین انواع لوله و اتصالات عبارتند از لوله ها یپلی اتیلنف لوله های پلی پروپیلن، لوله پلیکا لوله های 5 لایه و لوله و اتصالات پوش فیت هستند. این لوله و اتصالات بیشترین کاربرد را در صنعت دارند که همه ان ها از جنس نوعی پلاستیک هستند که نسبت به لوله های فلزی بسیار سبک و انعطاف پذیر هستند.

لوله واتصالات پلی اتیلن

 پلی اتیلن از جنس نوعی ترموپلاستیک است. ترموپلاستیک در حقیقت به این معنی است که می توان این پلیمر را در چرخه ذوب و انجماد قرار داد که پلی اتیلن از پلیمریزاسیون گاز اتیلن بدست می آید. این لوله ها دارای استحکام بسیار بالا و انعطاف پذیری هستند و از دیگر ویژگی های این لوله ها وزن کم، مقاومت در برابر خوردگی و سطح بالای نفوذناپذیری اشاره کرد. لوله های پلی اتیلن در سراسر جهان معمولا برای توزیع آب و فاضلاب و گاز در خطوط فشار قوی استفاده می شود. مهمترین ویژگی این لوله ها قابلیت اتصال راحت آن ها است. لوله ای پلی اتیلن دارای انواع مختلف از جمله لوله ها یمخصوص آبرسانی، گازرسانی، دو جداره، چندلایه، لوله اسپیرال است. برای حمل و نقل این لوله ها نیاز به ماشین آلات سنگین نیست و سرعت اجرای و اتصال آن ها زیاد است.

لوله و اتصالات پلی پروپیلن

لوله ها و اتصالات پلی پروپیلن د رساختار شیمیایی خود دارای یک گروه متیل بیشتر نسبت به پلی اتیلن است که باعث تغییر در ساختار آن ها می گردد.  لوله ای پروپیلن دارای گروه ها یمختلفی است که هر کدام از آن ها کاربردهای متفاوتی دارند. از مهمترین ویژگی های این لوله ها می توان به وزن کم، مقاومت بالا در برابر سایش و جوشکاری است. این لوله ها می توانند به صورت عایق حرارتی و الکتریکی عمل کرده و مقاومت شیمیایی خوبی نیز دارند. این لوله ها در دو رنگ سبز و سفید در بازار عرضه می شوند. لوله های سفید ظاهری شبیه به پلاستیک است که می توانند در دمای 185 درجه فارنهایت فشار 10 بار و در 68 درجه فارنهایت تا فشار 20 بار را تحمل کند. لوله های سبز رنگ در تاسیسات حرارتی، صنایع غذایی، سیستم های حرارت خورشیدی، صنایع کشتی سازی و غیره کاربرد دارند. این لوله دارای خواصی مشابه با خواص لوله پلی اتیلن دارند.

34

لوله و اتصالات 5 لایه

لوله های 5 لایه در واقع نسل جدیدی از لوله ها هستند که از فلز و پلیمر درست شده اند. این لوله ها در واقع از یک لایه آلومینیوم، دولایه پلیمر و دولایه چسب ساخته شده اند. این لوله ها به دلیل استفاده هم از فلز و هم از پلیمر استحکام و دوام بیشتری نسبت به لوله های پلی اتیلن و پلی پروپیلن دارند. از مهمترین ویژگی های این لوله ها می توان به قابلیت استفاده از آن در سیستم های آّب گرم و سرد، استفاده در سیستم های گرمایشی است. این لوله ها در صنایع مختلف استفاده می شوند. و دارای مقاومت در برابر خوردگی بالا، عایق بندی مناسب و نصب ساده است. در این لوله ها از اتصالات پرسی، کوپلی و کلمپی است.

لوله و اتصالات پوش فیت

لوله ها و اتصالات پوش فیت از لوله های جدید ساختمانی هستند که دارای ماهیت اتصال بسیار راحت هستند. این لوله ها در حقیقت به دلیل همین اتصال راحت قطعات به نام پوش فیت معروف هستند. از مهمترین ویژگی های آن سیستم می توان به سرعت و سهولت در نصب و عدم نیاز به چسب و جوش دادن قطعات آن اشاره کرد.

45

جمع بندی

صنعت لوله و اتصالات در ایران روز به روز در حال پیشرفت است و شرکت و تولید های مختلفی به تولید انواع لوله و اتصالات ساختمانی می پردازند. امروزه لوله های جنس پلی اتیلن، پلی پروپیلن، 5 لایه و پوش فیت بیشترین کاربرد را در صنایع مختلف دارند. در تمام این لوله ها از پلیمرهای مختلفی برای افزایش انعطاف پذیری و استحکام آن ا اضافه شده است. در وصورتی که به دنبال خرید لوله و اتصالات با مارک های معتبر کشور را دارید می توانید برای معرفی سایت های فروش لوله و اتصالات ساختمانی به سایت نیازیتو به آدرس niazito.com مراجعه کنید. سایت نیازیتو یک سایت مرجع و دایرکتوری است که می توانید تمامی نیازمندی های خود را در آن جستجو کنید.

ارسال نظر: