خرید قالب وافل یا اجاره آن؟

کدخبر: 2372108

یکی از جدید ترین سیستم های ساختمانی که امروزه به صورت گسترده در ایران مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم وافل می باشد. سیستم وافل دارای مزایای اقتصادی و فنی زیادی می باشد و از همین رو مورد توجه بسیاری از پیمانکاران و کارفرمایان قرار گرفته است. یکی از مزایای اصلی و مهم استفاده از سیستم وافل، کاهش هزینه های اجرایی می باشد. جهت استفاده از قالب های وافل در پروژه های ساختمانی از دو روش خرید قالب های وافل و کرایه کردن آن ها استفاده می شود که هر کدام دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند که در ادامه به این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

مزایا و معایب خرید و اجاره قالب وافل از منظر نگاه پیمانکار سقف وافل

  • خرید قالب وافل این امکان را به پیمانکاران سقف وافل می دهد تا با توجه به نیاز هر پروژه در هر تعداد سقف از قالب ها استفاده کنند. روند استفاده از این قالب ها نیز تا زمانی که دیگر قابل استفاده نباشند ادامه پیدا خواهد کرد. از ویژگی های مورد بررسی و مورد نیاز هر پروژه می توان به مواردی چون تعداد و نوع قالب، کیفیت و نحوه استفاده از قالب و ... اشاره کرد.
  • همانطور که می دانید قالب های سقف وافل از تنوع زیادی برخوردار می باشند و از همین رو دارای هزینه های نسبی رو به بالایی می باشند. در کنار این هزینه ها باید هزینه های استهلاک و نگهداری احتمالی قالب سقف وافل را نیز به عنوان کارفرما در نظر بگیرید. از این رو اجاره قالب وافل می تواند تا حدود زیادی هزینه های ایجاد شده را کاهش دهد.

مزایا و معایب خرید و اجاره قالب وافل از منظر نیاز پروژه به سقف وافل

  • هنگامی که طراحی یک پروژه ساختمانی بر اساس سیستم سقف وافل باشد و پیمانکار در پروژه های بعدی خود هیچگونه نیازی به استفاده از قالب وافل نداشته باشد، در مجموعه کهن دک امکان فروش قالب های سقف وافل به پیمانکار و سپس خرید آن ها پس از اتمام پروژه وجود دارد.
  • هنگامی که پیمانکار پروژه توانایی اجرای سقف وافل را نداشته باشد، مجموعه کهن دک اجرای پروژه را برعهده گرفته و پس از پایان کار را به پیمانکار تحویل می دهد. از این طریق نگرانی های کارفرما از بابت انتخاب پیمانکار و مهارت او در اجرای سقف وافل حذف خواهد شد.

مواردی هم چون متراژ پروژه، تعداد طبقات، مدت زمان تقریبی اجاره وافل و طراحی نقشه های سازه کارفرما و آگاهی از سایز وافل مورد نیاز می تواند در اجاره قالب سقف وافل موثر باشد. از عوامل اثر گذار در قیمت گذاری اجاره قالب وافل نیز می توان به فلزی یا بتنی بودن سازه، گونیا یا ناگونیا بودن آن، نظارت بسته به مکان پروژه، متراژ پروژه و تعداد دفعاتی که برای آموزش اکیپ نیاز به رفت و آمد دارد، کرایه روزشمار یا ماهیانه و همچنین به خدمات طراحی سازه به صورت مترمربع اشاره کرد.

اجاره قالب وافل کهن دک

خرید قالب وافل اقتصادی تر است یا اجاره کردن آن ؟

برای آنکه به صورت شفاف و روشن برای شما کارفرمایان محترم،  ویژگی های هر دو حالت خرید یا اجاره قالب وافل را شرح دهیم، قصد داریم در چند مثال توضیحاتی در ارتباط با هزینه قالب سقف وافل و اقتصادی تر بودن هر کدام از آن ها بیاوریم. قصد داریم دو ساختمان بتن آرمه با تعداد طبقات 3 و 8 را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت فرضی در این دو ساختمان، از قالب وافل 28AR استفاده خواهد شد.همانطور که گفتیم طراحی این ساختمان با سیستم سقف وافل اجرایی می شود. در بررسی های اولیه نیز تعداد طبقات ساختمان مساوی 3 طبقه بوده و در مراحل بعد تعداد آن مساوی 8 در نظر گرفته خواهد شد. جهت اجرای هر سقف نیز به 428 عدد قالب وافل نیاز می باشد. در این شرایط کارفرما با رویکرد مواجه خواهد شد و باید تصمیم بگیرد که قالب سقف وافل را اجاره کند و یا به صورت کلی آن را بخرد. اگر قیمت فروش قالب سقف وافل را 160 هزار تومان در نظر بگیریم، هر قالب وافل برای یک ماه مبلغ 11 درصد قیمت فروش به عنوان اجاره در اختیاز کارفرما قرار می گیرد. به این ترتیب برای اجاره ماهیانه هر عدد قالب وافل، 17600 تومان در نظر گرفته می شود. اجرای هر سقف به دلیل زمان بر بودن اجرای اسکلت بتنی به یک ماه زمان نیاز خواهد داشت. یعنی برای اجرای سه سقف به سه ماه و برای اجرای 8 سقف به 8 ماه زمان نیاز خواهیم داشت.

به طور کلی و با توجه به شرایط گفته شده در بالا،پیشنهاد می کنیم پیمانکاران تخصصی اجرای سقف وافل که بر طبق شرایط کاریشان احتمال استفاده از قالب وافل در پروژه های متعدد و تعداد طبقات زیاد ( از 3 سقف به بالا ) وجود دارد، قالب وافل را به عنوان بخشی از ابزار کار خود خریداری کنند.

اما در صورتی که شما به عنوان مالک و یا مجری یک پروژه ساختمانی هستید و طراحی پروژه نیز با استفاده از سیستم سقف وافل انجام می گیرد، پیشنهاد ما اجاره قالب وافل و سپردن اجرای آن به دست پیمانکار سقف وافل می باشد.

مجموعه  کهن دک دارای برترین و آپدیت ترین تکنولوژی های تولید قالب وافل بوده و خریداران می توانند به صورت مستقیم، قالب های وافل را در بهترین قیمت و کیفیت از شرکت ما اجاره کرده و یا اقدام به خرید آن کنند. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تعرفه های اجاره قالب های وافل با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر: