اورینگ چیست؟

کدخبر: 2372117

اورینگ ها نوعی واشر مکانیکی هستند که شکل آن ها به صورت O  است. وظیفه اصلی اورینگ ها آب بندی سیستمی است که در آن قرار گرفته اند لذا شناخت انواع آن ها برای شما لازم و ضروری است. این اورینگ ها را می توان در 2 حالت استاتیک و دینامیک استفاده کرد که نوع آن را نیاز مجموعه شما است که تعیین می کند. برای استفاده صحیح از اورینگ ها باید از یک کارشناس با تجربه برای نصب آن کمک بگیرید چرا که اگر فرد تخصص کافی برای این کار را نداشته باشد ممکن است که قطعه را خراب کند و آن را دفرمه کند. این قطعات به ظاهر ساده کاربرد های فراوانی دارند به طوری که در اکثر ماشین آلات صنعتی وجود آن ها حس می شود. این قطعه بر خلاف کاربرد فراوانی که دارد دارای قیمت بسیار پایینی نسبت به سایر قطعات صنعتی می باشد که موجب شده کاربرد گسترده تری از آن را شاهد باشیم.

اگر بخواهیم در خصوص کاربرد اورینگ های داینامیک صحبت کنیم باید بگوییم که عموما از این مدل اورینگ در شفت های دوار پمپ و پیستون های هیدرولیک سیلندر استفاده می شود.

نکته جالب توجه اورینگ ها قابلیت تحمل فشار در آن ها است. از آن جایی که در سیستم های مکانیکی و صنعتی فشار و حرارت دستگاه ها در حین انجام عملیات ممکن است بسیار بالا رود این قطعات قابلیت تحمل فشار تا هزاران اسب بخار را بدون هیچگونه مشکل یا ایرادی دارند.

انواع اورینگ ها

اورینگ ها نیز همانند سایر قطعات مکانیکی دیگر دارای انواع مختلفی هستند که بهتر است قبل از خرید بلبرینگ با انواع آن ها و کار کرد هر یک به درستی آشنا شوید تا انتخاب بهتری در بین گزینه های موجود داشته باشید. ما در این بخش از مقاله شما را با تعدادی از پر کاربرد ترین اورینگ ها آشنا می کنیم:

  1. ACM & AEM: این مدل اورینگ دارای مقاومت نسبتا بالایی در برابر حرارت سایر قطعات در حین انجام عملیات است. همچنین در برابر روغن های داغی که ممکن است در حین کار بر روی سایر قطعات ریخته شود تا حرکت آن ها را روان تر کند نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهد به طوری که بدون هیچ گونه مشکلی می تواند وظیفه خود را در این حجم بالای فشار و دما انجام دهد.
  2. NBR نیتریل: این مدل از اورینگ ها بیشتر در بلبرینگ ها و رولبرینگ ها استفاده می شود چرا که مقاومت بالایی در برابر سایش و روغن های معدنی مانند گریس ها دارند به همین منظور کارکرد بهتر نسبت به سایر اورینگ ها از خود نشان می دهند. جالب است بدانید که این اورینگ ها توانایی تحمل حرارت های بالا را نیز دارند که موجب می شود کاربرد آن ها نیز گسترده تر شود.
  3. فلوروسیلیکون : اورینگ فلوروسیلیکون  همانند سایر اورینگ های معرفی شده  دارای مقاومت حرارتی و برودت بالایی هستند با این تفاوت که در برابر بنزین نیز مقاومت قابل توجهی دارند لذا اگر در سیستمتان از بنزین استفاده می کنید بهتر است این مدل از اورینگ را در بلبرینگ خود استفاده کنید.
  4. NR & SBR: اگر در سیستم شما احتمال کشش و یا پارگی بالا است بهتر است که از این اورینگ برای کاسه نمد بلبرینگ خود استفاده کنید چرا که این مدل اورینگ دارای کشش و مقاومت پارگی بسیار بالا نسبت به سایر اورینگ ها می باشد.

و ....

کاربرد اورینگ در بلبرینگ ها چیست؟

همان طور که می دانید کاسه نمد ها یکی از اصلی اجزای بلبرینگ ها می باشد به عبارت دیگر استفاده از کاسه نمد برای ساخت بلبرینگ ها فارق از مدل آن ضروری است. موضوع دیگری که در خصوص بلبرینگ ها وجود دارد نحوی کار کرد این قطعه است. از آن جایی که برای عملکرد بهتر بلبرینگ ها در یک مجموعه و افزایش سرعت عمل آن ها از گریس استفاده می شود شما باید با انواع اورینگ ها نیز آشنا باشید تا از آن ها برای نگه داشتن گریس در قسمت های داخلی بلبرینگ استفاده کنید. به عبارت ساده تر یکی از اصلی ترین کاربرد اورینگ ها در یاتاقان های چرخشی و غلتشی مانند بلبرینگ ها رولبرینگ ها محافظت از روغن یا روان کننده ای است که در داخل بلبرینگ ریخته می شود است. عموما این قطعه را بین شفت و محفظه تعویض کاسه نمد قرار می دهند تا عملکرد بهتری از آن ببینند.

در هنگام خرید اورینگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

همان طور که پیش تر گفته شد اورینگ ها را برای آب بندی یک مجموعه استفاده می کنند لذا متریالی که برای ساخت اورینگ استفاده می شود تاثیر بسیار زیادی بر نحوی عملکرد آن دارد. به عنوان مثال اگر شما در مجموعه تان تغییر دمای شدیدی دارید باید اورینگی که برای بلبرینگ تان استفاده می کنید نسبت به این تغییر دما مقاوم باشد وگرنه ممکن است آسیب های جبران نا پذیری به بلبرینگ شما وارد شود حتی در مواردی دیده شده است که اپراتور مجبور به تعویض کاسه نمد شده است. نکته دیگری که در هنگام خرید اورینگ باید به آن توجه کنید اندازه و سایز آن است. از آن جایی که این اورینگ ها برای حفظ گریس و جلوگیری از نشتی آن استفاده می شوند لازم است که سایز مناسب برای بلبرینگ خود را پیدا کرده و خریداری کنید.

خرید انواع قطعات صنعتی

خرید قطعات صنعتی مانند بلبرینگ، رولبرینگ و ... را باید از یک فروشگاه معتبر انجام دهید چرا که ممکن است با خرید محصولات تقلبی و غیر اصلی صدمات جبران ناپذیری یه دستگاه ها و در کل مجموعه تان وارد کند. بلبرینگ شکرالهی قریب به 20 سال است که در این حوزه مشغول به فعالیت است. این مجموعه یکی از معتبر ترین شرکت های فعال این حوزه است که با کمبود های بازار به خوبی آشنا است و توانسته با ارائه انواع قطعات صنعتی از جمله بلبرینگ و رولبرینگ با کیفیت و قیمت مناسب رضایت بیش از 90 درصد مشتریان خود را جلب کند. شما می توانید برا استعلام قیمت و یا خرید قطعات مورد نیاز خود به سایت این مجموعه نیز سر بزنید.

ارسال نظر: