مقایسه بازی های فوتبالی و بازی های تفنگی موبایل (کدام محبوب تر است؟)

کدخبر: 2373017

تقریباً هیچ کدام از بازیکنان قبل از شروع قرن 21 تصور نمی کردند که روزی بازی های ویدیویی به رکن اصلی پر کردن اوقات فراغت مردم جهان تبدیل شوند. در دو دهه گذشته پیشرفت تکنولوژی و علوم مختلف باعث شده است که مرد سراسر جهان به گوشی های هوشمند دسترسی داشته باشند. این گوشی ها امروزه محبوب ترین و پرطرفدارترین پلتفرم بازی های ویدیویی به شمار می روند و تقریباً بیش از نیمی از مردم جهان از این گوشی های استفاده می کنند. محبوبیت بالای گوشی های موبایلی باعث شده است که شرکت ها و استودیوهای بازی سازی توجه و تمرکز اصلی خودشان را بر روی تولید بازی های موبایلی معطوف کنند. هر ساله هزاران بازی موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلفی از جمله اکشن، تیراندازی، بتل رویال، آخرالزمانی، ورزشی، مسابقه ای، معمایی، استراتژی، شبیه سازی، نقش آفرینی، ماجراجویی، اجتماعی، هیجانی، آرکید، کژوال، فکری و ... تولید می شوند.

هر کدام از بازی ها ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند که می توانند برای بازیکنان جذابیت خاص خود را داشته باشند. بازی هایی که در سبک فوتبال و بازی های تفنگی از جمله محبوب ترین بازی های موبایلی دنیای گیم هستند. هر ساله بازی های متعددی در این سبک ها تولید شده و عرضه می شوند و همیشه مشاجره هایی بین طرفداران این سبک از بازی ها وجود دارد که کدام بهتر و جذاب تر هستند. در ادامه مطلب بررسی میزان محبوبیت این بازی ها پرداخته خواهد شد.

بهترین بازی های فوتبالی

امروزه فوتبال علاوه بر یک ورزش، تفریح و فعالیت به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است و می توان گفت یکی از پول سازترین صنایع جهان است و کمپانی های بازی سازی نیز از این محبوبت خارق العاده به خوبی آگاه هستند و به همین دلیل بازی های متعددی در سبک بازی های ورزشی و فوتبال تولید شده اند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی دارند و می توانند برای بازیکنان جذابیت های خاص خود را داشته باشند. از جمله معروف ترین بازی های موبایلی در سبک فوتبال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازی eFootball PES

بازی های PES همواره از محبوب ترین و بهترین بازی های ویدیویی و موبایلی دنیای گیم بوده است. این بازی می تواند همانند نسخه کنسولی بازیکنان را با جذابیت های فوتبال آشنا کند. این بازی جذاب و هیجان انگیز محصول کمپانی خوشنام کونامی است و از ویژگی های منحصر به فردی همچون گیم پلی عالی و خارق العاده، حضور تیم های مطرح جهان در بازی، حضور بازیکنان مشهور و معروف جهان، امکان بازی تک نفره و تیمی، گرافیک بی نظیر و شگفت انگیز و کنترلرهای عالی و ... برخوردار است. می توان گفت بازی eFootball PES یکی از محبوب ترین و پردانلودترین بازی های موبایلی دنیای گیم است و تاکنون میلیون ها گیمر از سراسر جهان آن را دانلود و نصب کرده اند.

فیفا موبایل

بازی FIFA Soccer

بازی FIFA Soccer نیز از جمله بازی های فوتبالی است که همیشه رقابت تنگاتنگی با بازی PES داشته است. این بازی به وسیله استودیوی معروف ELECTRONIC ARTS – EA GAMES تولید شده و برای گوشی های موبایلی عرضه شده است. این بازی نیز ویژگی های منحصر به فردی مانند گرافیک عالی، گیم پلی ساده و روان، صداگذاری های بی نظیر، تنوع بالای تیم ها، بازیکنان و لیگ های مختلف و ... دارد و در میان عاشقان فوتبال و گیمرها محبوبیت بالایی دارد و هر ساله بر تعداد طرفداران آن افزوده می شود. بازیکنان در این بازی می توانند با خرید پوینت فیفا موبایل سطح مهارت های خود را ارتقا داده و از همه امکانات بازی استفاده کنند.

بازی Soccer Star ۲۰۲۰ Top Leagues

یکی دیگر از بهترین و محبوب ترین بازی های موبایلی فوتبال که توسط استودیوی مطرح گارنا گیمز ساخته شده است بازی Soccer Star ۲۰۲۰ Top Leagues می باشد. در این بازی بازیکنان می توانند زندگی حرفه ای یک فوتبالیست را تجربه کرده و با چالش های مختلفی مواجه شوند. این بازی امتیازات بالایی از منتقدان و گیمرهای حرفه ای دریافت کرده است و با ویژگی های ساختاری و قابلیت هایی که دارد محبوبیت بالایی در میان گیمرها دارد.

  • علاوه بر بازی های عنوان شده می توان بازی های دیگری از جمله بازی Stickman Soccer ۳D، بازی Soccer Cup ۲۰۲۰، بازی Score! Hero، بازی FIFA Soccer، بازی Extreme Football، بازی Dream League Soccer ۲۰۲۰ و بازی Champion of The Fields را نام برد که توانسته اند مخاطبان متعددی جذب کنند و جایگاه ویژه ای در میان عاشقان فوتبال داشته باشند.

بهترین بازی های تفنگی

می توان گفت که سبک بازی های تفنگی محبوب ترین، متنوع ترین و پول سازترین سبک بازی های موبایلی در دنیای گیم است و معروف ترین، پرفروش ترین، پردانلودترین و محبوب ترین بازی های موبایلی در این سبک طبقه بندی شده اند. بازی های تفنگی همیشه جذابیت بالایی در میان گیمرها داشته اند و می توان ادعا کرد تقریباً تمامی بازیکنان طرفدار یکی از بازی های ساخته شده در این سبک هستند در حالی که ممکن است خیلی از افراد به فوتبال علاقه ای نداشته باشند. از محبوب ترین بازی های تفنگی می تواند موارد زیر را عنوان نمود

بازی Call Of Duty Mobile

مجموعه بازی های کالاف دیوتی را می توان بهترین و محبوب ترین بازی صنعت گیم دانست. این بازی توسط کمپانی معروف اکتیویژن تولید شده است و تاکنون بیش از 20 نسخه مختلف از آن در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. این بازی تفنگی و تیراندازی مراحل و ماموریت های مختلفی دارد و می تواند چالش های بسیار جذابی برای بازیکنان داشته باشد. گرافیک بی نظیر، گیم پلی اعتیادآور، موسیقی و صداگذاری عالی، تنوع بالای مراحل، تجهیزات و کاراکترها و ... از مهم ترین ویژگی های بازی هستند. این بازی تاکنون صدها میلیون بار توسط بازیکنان سراسر جهان دانلود و نصب شده است و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

بازی های تفنگی موبایلی

بازی PUBG Mobile

یکی دیگر از بازی های موبایلی که می تواند در دسته بازی های تفنگی طبقه بندی شود بازی پابجی موبایل است که با وجود عمر کوتاه خود جایگاه ویژه ای در میان بازیکنان دارد. این بازی به وسیله کمپانی بلوهول و تنسنت گیمز در سبک بازی های بتل رویال و تفنگی تولید شده است و بازیکنان در آن برای بقای خود می جنگند. گیمرها در این بازی می توانند با خرید uc بازی پابجی موبایلی از همه امکانات موجود استفاده کنند و آیتم های مختلف موجود در بازی را مطابق میل خودشان شخصی و سفارشی کنند. این بازی نیز ویژگی های منحصر به فردی دارد که باعث شده است میلیون ها بار توسط گیمرهای سراسر جهان دانلود و نصب شود.

بازی Modern Combat

بازی مدرن کامبت نیز از جمله محبوب ترین بازی های اکشن و تفنگی است که به وسیله کمپانی معروف و مشهور گیم لافت تولید و عرضه شده است. این بازی جنگ بین تروریست ها و سربازان آمریکایی را روایت می کند و قطعا یکی از جذاب ترین و محبوب ترین بازی های تفنگی تاریخ دنیای گیم است. بازیکنان در این بازی ماموریت ها، مراحل و چالش های مختلفی را تجربه می کنند. گرافیک عالی، گیم پلی بی نظیر، صداگذاری شگفت انگیز، داستان منظم و هدفمند، تنوع بالای مراحل و ماموریت ها و... از مهم ترین ویژگی های این بازی به شمار می روند.

  • بازی Garena Free Fire، بازی Fortnite، بازی O.V.A، بازی Shadowgun، بازی Critical Ops، بازی Into the Dead 2 و بازی Morphite نیز از جمله بهترین و محبوب ترین بازی های تفنگی موبایلی هستند که میلیون ها بار توسط گیمرهای مختلف از سراسر جهان دانلود و نصب شده اند.

به صورت کلی بر اساس آمارهای ثبت شده از میزان دانلود بازی ها، سلیقه بازیکنان، ویژگی های ساختاری بازی ها و ... مشخص می شود که میزان محبوبیت بازی های تفنگی بسیار بیشتر از بازی های فوتبالی است. می توان گفت اکثراً عاشقان فوتبال و پسران از بازی های فوتبالی برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده می کنند در حالی که بازی های تفنگی محدودیت سنی، جنسی، سلیقه ای و ... ندارد و تقریباً تمامی بازیکنان می توانند از لذت و هیجان این بازی ها استفاده کنند.

خرید جم بازی های موبایلی

هر کدام از بازی های معرفی شده و سایر بازی های موبایلی به صورت پیشفرض امکانات، آپشن ها، آیتم ها و تجهیزات مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار داده اند. برای آنکه بازیکن بتواند از امکانات بیشتری استفاده کند و سطح بازی خود را ارتقا بدهد باید از پرداخت های درون برنامه ای استفاده کند. برای این کار لازم است که بازیکن اقدام به خرید جم بازی بکند. جم بازی می تواند قابلیت ها و امکانات بیشتری در اختیار بازیکنان قرار دهد و جذابیت بازی را برای آنها دوچندان کند.

جمع بندی نهایی

سبک ها و ژانرهای مختلفی در دنیای گیم وجود دارند که توانسته اند بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کنند. سبک بازی های تفنگی و فوتبالی از جمله سبک هایی هستند که امروزه محبوبیت بالایی دارند و هر ساله بازی های متعددی در این سبک ها تولید می شوند. با توجه به میزان دانلود بازی ها، سلیقه بازیکنان، تعداد بازیکنان، تعداد بازی های تولید شده و ... می توان گفت که بازی های تفنگی در مقایسه با بازی های فوتبالی از محبوبیت بسیار بیشتری برخوردار هستند و هر ساله صدها میلیون بار توسط گیمرهای مختلف از سراسر جهان دانلود و نصب می شوند. بازیکنان می توانند جذابیت و هیجان بازی های موبایلی را با خرید جم بازی ها از سایت های معتبری مانند ایران موجو و پرداخت های درون برنامه ای برای خود چند برابر کنند.

 

ارسال نظر: