انواع ژله را می‎شناسید؟ آیا برای بدن مفید است؟

کدخبر: 2373022

بدون شک ژله یکی از پرمصرف ترین و محبوب‌ترین انواع دسر در سراسر جهان است. ژله معموله به کمک پودر آماده و در چند دقیقه تهیه می‌شود با این حال انواع مختلفی از این دسر وجود دارد. شاید جالب باشد که بدانید اولین بار ژله توسط فرانسوی‌ها اختراع شد و به مرور به عنوان جزو جدایی نشدنی از سفره غذا قرار گرفت. برندهای مختلف هم این محصول را تولید می‌کنند و شما می‎توانید در چند دقیقه یک دسر خوشمزه را برای خود تهیه کنید.

ژله‌ها به صورت آماده و پودری شکل به فروش می‌رسد. معمولا دارای رنگ‌ها و طعم‌های مختلفی است. این پودر شامل ژلاتین و طعم دهنده، شکر یا شیرین کننده‌های مصنوعی دیگر است. طرز تهیه ژله به این صورت است که ابتدا آن را در آب بسیار داغ حل می‌کنند و سپس مقداری آب بسیار سرد به آن اضافه کرده و درون ظرف مدنظرشان قرار داده و درون یخچال می‌گذارند تا بعد از چند ساعت خود را بگیرد. روی ژله را معمولا با میوه خرد شده، خامه فرم گرفته و ... تزئین می‌کنند. البته باید توجه داشته باشدی که این روند معمولا بعد از اینکه ژله به خوبی سفت شد باید انجام شود در غیر اینصورت ظاهر آن به هم خواهد ریخت.

انواع ژله را بشناسید

ژله خرده شیشه

ژله خرده شیشه یا همان ژله موزاییکی یک دسر آسان و ساده است که می‌توانید در خانه به راحتی آن را درست کنید. ژله خرده شیشه نسبت به ژله ساده زحمت بیشتری دارد ولی ظاهر جذاب‌تری دارد و می‌توانید چند طعم متفاوت ژله را در کنار هم امتحان کنید. برای تهیه ژله خرده شیشه بهتر است از ژله‌های با رنگ‌ تیره و درخشان استفاده کنید تا کاملا مشخص باشد و ظاهر جذابی پیدا کند. می‌توانید بستنی را برای تهیه ژله خرده شیشه حذف کنید ولی خرده‌های ژله دیگر خیلی مشخص نخواهند بود. بستنی باعث می‌شود تکه‌های رنگی ژله به چشم بیایند. طرز تهیه ژله خرده شیشه را در اینجا مطالعه کنید.

ژله رولی

ژله رولی یا ژله رولتی یا ژله فرفره ای و ژله خرده شیشه یکی از آن ژله‌هاست که ظاهری متفاوت با ژله‌های همیشگی دارد. 1 بسته ژله رنگی مورد علاقه خود را در نصف لیوان آب جوش حل کنید. پودر ژلاتین را هم بزنید تا به طور کامل در آب حل شود. اگر پودر ژلاتین به این طریق حل نشد، ظرف را برای 30 ثانیه در مایکروفر قرار دهید و بیرون بیاورید و باز هم بزنید تا محلول یکدستی داشته باشید. طرز تهیه ژله رولی را در فودوتو مطالعه کنید.  

ژله قهوه

ژله قهوه سبک است و شیرینی زیادی ندارد البته شما می‌توانید میزان شیرینی آن را با توجه به سلیقه خود کم و زیاد کنید. اگر به دنبال دستور یک دسر سبک و جدید برای بعد از شام می‌گردید این دسر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته دقت داشته باشید که اگر به طعم قهوه علاقه ندارید احتمالا این ژله را هم دوست نخواهید داشت. برای شیرین‌تر و متعادل‌تر کردن طعم این ژله می‌توانید از خامه فرم گرفته یا پاناکوتای وانیلی هم استفاده کنید.

ژله انار

ژله انار یکی از انواع ژله است که معمولا برای شب یلدا تهیه می‌شود. اگر می‌خواهید ژله با بافت منسجمی داشته باشید توصیه می‌کنیم از آب کمتری استفاده کنید. در این دستور تهیه ما نیز همین کار را انجام دادیم. همچنین به دلیل اینکه دانه‌های انار ته نشین نشوند باید ژله را در دو مرحله داخل قالب بریزید. روش‌های بسیار زیادی برای تزئین ژله انار وجود دارد اما ما در اینجا از بستنی (خامه) برای تزئین استفاده کردیم. می‌توانید از روش‌های دیگری نیز برای تزئین و تهیه این ژله استفاده کنید.

سخن پایانی آیا ژله برای بدن مفید است؟

ژلاتین محصولی است که با پختن کلاژن ساخته می شود. این ماده تقریبا به طور کامل از پروتئین ساخته شده است و مشخصات آمینو اسید منحصر به فرد آن فواید زیادی برای سلامتی به آن می دهد . ژلاتین استخراج شده در طی این فرآیند بی عطر و طعم و بی رنگ است. این در آب گرم حل می شود، و با خنک شدن حالت ژله ای به خود می گیرد. این امر باعث شده است که این ماده به عنوان یک ماده ژل زا در تولید غذا، در محصولاتی مانندپودر ژله آماده و یا آب نبات مورد استفاده قرار می‌گیرد

ارسال نظر: