نقش چشمگیر انواع سیم و کابل در زندگی روزمره ما

کدخبر: 2373203

حضور گسترده انواع سیم و کابل در زندگی همه افراد نقش بسزایی دارد و همه روزه افراد در روز با سیم‌های مختلفی کار می کنند که از ابتدایی ترین موارد آنها می توان به سیم شارژر گوشی و شارژر لپتاپ اشاره نمود. بدون استفاده از دسته محصولات خیلی از امور را نمی توان پیش برد.

رعایت نکات کلی برای استفاده از انواع سیم و کابل‌ها در روز یکی از مهمترین نکاتی می باشد که در راستای تهیه انواع سیم و کابل و کاربرد آنها باید به آن دقت کرد و متناسب با نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

از انواع سیم پر کاربرد می توان به سیم افشان، سیم تابلو برق، سیم تک هادی، سیم مفتولی و سیم نیمه افشان اشاره نمود.  سیم پر کاربرد انواع مختلفی دارد و در صنایع مختلف استفاده می شود. عمده ترین کاربرد آن ها شامل استفاده در تابلو برق، سیم کشی ساختمان است.

انواع سیم پرکاربرد بر اساس میزان جریان عبوری به دسته های مختلف تقسیم می شوند. میزان قطر سیم‌ها رابطه مستقیم با میزان جریان دارد. برخی از سیم های پر کاربرد هادی از جنس آلومینیوم دارند که به مراتب قیمت ارزان تر و وزن کمتر دارند. انعطاف پذیری این سیم‌ها بالا است و قدرت انتقال جریان خوبی دارند. به همین دلیل در برق کشی ساختمان و همچنین اتصال تجهیزات و داخل لوازم الکتریکی استفاده می شوند.

تبلیغات 1

کاربرد گسترده انواع سیم و کابل در ساختمان

سیم و کابل کاربرد گسترده ای در ساختمان دارند. با توجه به اینکه امروزه وجود برق سبک جدیدی از زندگی ارائه داده است ساختمان‌ها در اغلب موارد نیاز به کابل کشی و سیم کشی برقی دارند. کاربرد گسترده انواع سیم و کابل در ساختمان شامل موارد زیر است:

  • انواع اتصالات برقی

  • انواع تابلو های برق

  • تاسیسات

  • اسانسور

  • سیستم‌های ضد حریق

  • سیستم‌های امنیتی و ایمنی

  • سیستم‌های دوربین مدار بسته

  • سیستم‌های روشنایی

  • سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی

کاربرد گسترده سیم و کابل در ساختمان باعث توسعه و تولید انواع سیم و کابل شده است. برندهای زیادی اقدام به تهیه و تولید سیم و کابل نموده اند که هر یک از استانداردهای ملی و بین المللی پیروی می کند و برای پروژه و کارهای مختلف بهتر است با دقت انواع سیم و کابل را انتخاب کنید.

کاربرد سیم و کابل در صنعت

سیم و کابل دارای انواع مختلفی است و در صنعت کاربردهای مختلفی دارد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای سیم و کابل در صنعت می توان به استفاده از سیم و کابل نسوز در صنایع فولاد اشاره نمود. به سبب داشتن عایق نسوز می توان به دو صورت رو کار و تو کار از آن استفاده نمود. صنایع فولاد نسبت به سایر صنایع از سیم و کابل‌های سیلیکونی و تفلونی و ابریشمی استفاده می کند.

یکی دیگر از کاربردهای سیم و کابل در صنعت برق است. صنعت برق بسیار گسترده بوده و در بخش‌های مختلف می توان به کاربردهای سیم و کابل اشاره نمود. سیم و کابل در صنعت شامل تابلو برق، سیستم‌های برقی و سیستم‌های امنیتی و انواع اتصالات و کابل‌های فرمان و قدرت است.

سیم و کابل در حوزه برق وظیفه توزیع و تولید انرژی الکتریکی را بر عهده دارد. در صنعت برق فشار ضعیف به وسیله سیم و کابل افشان توزیع و انتقالات انجام می شود. در صنعت برق فشار قوی بسیاری از کابل‌های ولتاژ بالا استفاده می شود. سیم و کابل‌ها در صنایع مختلف استفاده می شود. سیم‌ها دارای تنوع بالایی هستند و دارای سایز 1 تا 300 میلی متر هستند.

تبلیغات2

برندهای فروشنده انواع سیم و کابل ایرانی

برندهای فروشنده انواع سیم و کابل ایرانی شامل برندهای ایرانی و خارجی است. هر یک از برندها طبق استانداردهای ملی و بین المللی انواع سیم و کابل را تهیه و تولید می کنند. این برند ها شامل موارد زیر است:

سیم و کابل سیمیا

این برند از برندهای ایرانی است که سیم و کابل با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه می کند. برای تهیه و خرید این کابل‌ها می توانید از طریق نمایندگی اقدام کنید.

سیم و کابل البرز الکتریک نور

 از سال 1383 فعالیت خود را آغاز نمود و محصولات مختلفی از قبیل انواع سیم و کابل تهیه و تولید می کند. این شرکت در ابتدا انواع سیم افشان کار خود را آغاز کرده است و پس از مدت زمان کوتاهی انواع کابل‌های دیگری را مانند کابل افشان، نیمه افشان، مفتول و شیلد دار را به دسته محصولات خود اضافه کرده است.

 

سیم و کابل البرز پژواک 

این برند در سال 1361 فعالیت خود را در همدان آغاز نمود و انواع سیم و کابل افشان فشار ضعیف و فشار قوی و سیم و کابل ارت را تهیه و تولید نموده است.

سیم و کابل خراسان

از سال 1345 فعالیت خود را در مشهد آغاز نمود و تا کنون توانسته است با استفاده از استاندارد‌های بین المللی و ملی انواع سیم و کابل با کیفیت را تهیه و تولید نماید. این برند تنها پس از گذشت یکسال از فعالیت حرفه‌ای خود توانست به عنوان یکی از اولین تولید کنندگان حرفه‌ای انواع سیم و کابل در ایران شناخته شود.

یکی از اقدامات مهم این شرکت وارد کردن یک خط تولید سیم تابیده شده مسی از کشور ژاپن به ایران می باشد که این شرکت مسئولیت روکش کردن این محصولات را بر عهده داشته است.یکی از مهمترین اقدامات این شرکت این است که از به روزترین تجهیزات و ماشین آلات برای تولید انواع محصولات استفاده می کند.

 

سیم و کابل ماهان

 از سال 1389 فعالیت خود را اغاز نموده است و انواع سیم و کابل‌های برقی و تلفنی و انواع کابل‌های تخصص ابزار دقیق و کواکسیال و کابل‌های شبکه و انتقال اطلاعات را تهیه و تولید می کند.

سیم و کابل پرتو

این برند فعالیت خود را از سال 1380 اغاز نموده است و با بهره گیری از بهترین تکنولوژی‌ها و رعایت استاندارد جهانی انواع سیم و کابل را تولید می کند.

 

 

ارسال نظر: