نگاهی به مهم ترین تجهیزات همراه عکاسی

کدخبر: 2373344

سلام دوستان، در این مقاله قصد داریم به شما تجهیزاتی که لزوم دارد همراه با دوربین عکاسی تان به همراه داشته باشید را معرفی کنیم، پس حتما تا انتهای مقاله با ما همراه شوید تا اگر از آنها بی بهره هستید حتما خرید آنها را در اولویت کاری خود قرار دهید تا با استفاده از آنها یک عکاس و فیلم بردار حرفه ای و فول امکانات شوید... علاوه بر آن تمام محصولاتی که در ادامه مشاهده می کنید را می توانید از دوربین DSLR فیلم برداری و عکاسی با قیمتی مناسب و تنوع بالا، خریداری کنید!

خب در همین ابتدای مقاله بیایید یک نگاه مختصر به ابزاری که قرار است به آنها بپردازیم، بیندازیم و به صورت جداگانه هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم؛ تجهیزات و ابزار کاربردی دوربین عکاسی عبارت اند از لنز های مختلف تصویر برداری و فیلم برداری، کیف و کوله پشتی دوربین عکاسی، سه پایه و تک پایه نور فیلم برداری، میکروفن و رکوردر، لایت باکس و نظایر آنها... که تمام ابزار نام برده را می توانید در لینک بالاتر مشاهده کنید و از قیمت و ویژگی های هر کدام، مطلع شوید.

خب حالا برویم نگاهی به ابزاری که یک عکاس و فیلم بردار ماهر نیاز دارد در تمام پروژه های به همراه داشته باشد، نگاهی جامع بی اندازیم.

تبلیغات1

دوربین و لنز برای عکاسی

لنز جزو اصلی ترین ارکان یک تصویر برداری و فیلم برداری نرمال و حرفه ای عنوان می شود و وجود آن در کنار یک دوربین مبتدی، نیمه حرفه ای، حرفه ای و فوق حرفه ای حائز اهمیت است؛ علاوه بر آن اگر از اهمیت لنز ها بی اطلاع هستید، می توانیم اشاره داشته باشیم که اگر یک دوربین فوق حرفه ای در دست داشته باشید و از لنز استفاده نکنید، آن دوربین عکاسی بی ارزش می شود و شما هیچ بهره ای از دوربین تان نمی برید.

امروزه برند های کانن و نیکون در تولید دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری پیشرفته سری DSLR نقش به سزایی دارند و یکی از مزیت هایی که محصولات دی اس ال آر را نسبت به دوربین های دیگر متمایز می کند، توانایی جای گذاری چند لنز مختلف ( با توجه به نیاز کاربر ) بر روی دوربین DSLR عنوان می شود.

کاربرد های لنز در دوربین عکاسی عبارت اند از قابلیت فوکوس بر روی نقاط هدف، افزایش روشنایی، رفع نویز های تصاویر و ویدیو ها و نظایر آنها...

همچنین شما می توانید انواع لنز را همراه با توضیحات مختص به هر کدام و قیمت بروز آنها در بازار ایران را در وب سایت مکث شاپ مشاهده کنید.

کیف و کوله پشتی دوربین عکاسی

در صورتی که خرید دوربین عکاسی و لنزتان را به صورتی میدانی و حضوری خریداری کرده اید، متوجه شده اید که فروشنده تاکید داشت از یک کیف و یا کوله پشتی دوربین عکاسی نیز استفاده کنید؛ علاوه بر آن وجود تجهیزات حمل و نقل و برای یک تصویر بردار و فیلم بردار بسیار مهم است زیرا که باعث می شود جابجایی تجهیزات برای کاربر آسان شود.

همچنین وجود کیف دوربین عکاسی و کوله پشتی تجهیزات فیلم برداری در محافظت از تجهیزات تاثیر به سزایی دارد؛ علاوه بر آن گاهی اوقات کاربر مجبور می شود در شرایط آب و هوایی نا مساعد فعالیت کند و وجود کوله پشتی در این بین باعث می شود رطوبت به داخل بدنه تجهیزات وارد نشود.

کیف و کوله هایی بسیاری در بازار موجود است که بسیاری از آنها شاید به کار شما نیایند، مهم تر این هزینه ای است که شما در ازای کیف می پردازید. بسیاری از کیف هایی که در بازار تولید می شوند و به اسم کیف های اورجینال به فروش می رسند در داخل کشور تولید می شوند و کیفیت و مقاومت لازم را ندارند. قیمت کیف دوربین های ساخت داخل شاید پایین تر باشد ولی از دوربین شما به خوبی جنس اورجینال محافظت کند.

امنیت و مراقبت از تجهیزات تصویر برداری و فیلم برداری بسیار حائز اهمیت است و اگر آسیبی به آنها برسد، رطوبت وارد بدنه شود و یا گرد و غبار بر زیر شیشه لنز ها برود، اول از همه به شما آسیب مالی می رسد و پس از آن شما دیگر نمی تواند بر روی پروژه هایتان فعالیت کنید؛ پس حتما خرید کوله پشتی دوربین عکاسی را در اولویت های خرید تان قرار دهید...

سه پایه و تک پایه دوربین عکاسی و رینگ لایت

اگر شما عکاس آتلیه هستید و یا در حوزه فضای بسته تصویر برداری و فیلم برداری فعالیت می کنید، وجود یک و یا دو سه پایه کوچک و بزرگ برایتان الزامی است؛ علاوه بر آن کاربرانی که در حوزه های تصویر برداری و فیلم برداری حیات وحش، خبرنگاری، ورزشی و کاربرانی که به دنبال تصویر برداری پیاپی از یک سوژه هستند و افراد بلاگر، نیازمند یک سه پایه رینگ لایت ( سه پایه نور ) و یک سه پایه کوچک برای موبایل و یا دوربین شان هستند!

کاربران می توانند با بهره وری از سه پایه ها ارتفاع دوربین و گوشی شان را تنظیم کنند و در صورت نیاز با استفاده از یک هولدر ( نگهدارنده ) موبایل، کادر را نسبت به ویدیو و یا تصویری که قصد دارند ثبت کنند، تنظیم کنند.

خب می رسیم به بخش ضبط صدا؛ فیلم برداری های شخصی، خبرنگاری، بلاگری و نظایر آنها نیازمند کیفیت بالای صدا و تصویر است!

تصویر را می توانیم با بهره وری از دوربین های عکاسی پیشرفته با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کنیم اما ما نیازمند صدای واضح و بدون نویز نیز هستیم؛ این بدین معنا می باشد که ما نمی توانیم به میکروفن موجود در دوربین عکاسی و یا تلفون همراه بسنده کنیم و لزوم دارد اگر نتیجه ای فوق العاده می خواهیم، از یک میکروفن و یا رکوردر پیشرفته استفاده کنیم...

میکروفون ها انواع بسیاری دارند که به مدل های یقه ای بویا، رکوردر های ثابت بر روی دوربین و دستگاه ضبط صدای زوم تقسیم می شوند؛ البته لزوم دارد بدانید که بهترین آنها ZOOM و ارزان ترین آنها میکروفن های یقه ای می باشند.

شما می تواند علاوه بر سه رکوردر نام برده در بالا، انواع دیگر میکروفون ها و قیمت های هر کدام را در فروشگاه مکس شاپ مشاهده کنید.

تبلیغات3

لایت باکس و یا خیمه عکاسی

یکی از تجهیزاتی که فروشندگان محصولات غذایی، الکترونیک و... می بایست از آن استفاده کنند، لایت باکس و یا همان خیمه عکاسی نام دارد. خیمه ها ابعاد مختلفی دارند و درون آنها می توانیم خودمان با بهره وری از مقوا های رنگی، پس زمینه تصاویر و ویدیو هایمان را زیبا تر کنیم؛ علاوه بر آن شما می توانید ریسه های ال ای دی رنگی را در قسمت بالایی لایت باکس قرار دهید و روشنایی زمینه را خودتان تنظیم کنید...

سخن پایانی

تجهیزاتی که در این مقاله از آنها یاد شد جزو ارکان اصلی یک عکاسی و فیلم برداری نیمه حرفه ای و حرفه ای می باشند و شما می توانید همان گونه در بالاتر نیز ذکر شد، با مراجعه به کلمه آبی رنگ در ابتدای مقاله از تمام آنها بهره لازم را با مناسب ترین قیمت ببرید...

البته با تمام این تفاسیر تجهیزات دوربین عکاسی به چندین بخش کوچک تر و الزامی نیز تقسیم می شوند که می توان گفت باطری، شارژر، بند دوربین، گلس دوربین تصویر برداری و فیلم برداری، کابل های رابط آن نسبت به میکروفن و اتصال به سیستم و نظایر آنها...

ارسال نظر: