با کفسابی، تصویر خودتان در سنگ‌های کف منزل را ببینید

کدخبر: 2373460

موضوع از دست رفتن درخشش سنگ‌های کف ساختمان موضوعی غیرقابل اجتناب است. در هر صورت پس از چندین سال از ساخت یک ساختمان، روی سنگ‌های آن کثیفی می‌نشیند و روی آن جرم به وجود می‌آید. همچنین ممکن است در اثر حوادثی گوشه‌ای از آن‌ها نیز بپرد. همه این عوامل باعث می‌شوند که سنگ‌های کف ساختمان علاوه بر از دست دادن درخشش خود، ظاهر نامطلوبی به خود بگیرند که ممکن است در نظر صاحبان ساختمان، مسئله‌ای ناخوشایند بیاید. راه حل این موضوع کفسابی و سنگسابی می‌باشد. درست است که در گذشته به دلیل کمبود نیروی متخصص و نبود دستگا‌ه‌ و تجهیزات، این خدمات هزینه بالایی را می‌‌طلبیدند اما امروزه با افزایش متخصصین این حوزه و گسترش دستگاه و تجهیزات مربوط به آن، با هزینه مناسب و مقدوری برای همگان در دسترس هستند. در این مطلب قرار است شیوه عملکرد کفسابی و سنگسابی را توضیح داده و در آخر فواید آن‌ها را برای شما بیان کنیم.

در واقع سنگسابی زیر شاخه‌ای از کفسابی است چرا که کفسابی شامل عمل ساب ‌زنی بر روی موزائیک، سرامیک و انواع سنگ‌ها می‌شود اما از سنگسابی منظور تنها اعمال کفسابی بر روی سنگ‌هاست. دلیل این موضوع این است که برای کفسابی انواع کف‌ها، به تجهیزات و فرآیند متفاوتی نیاز است و نمی‌توان شیوه یکسانی برای همه آن‌ها به کار برد. در ادامه، شیوه عملکرد این امر بر روی سنگ‌ها توضیح داده می‌شود.

کفسابی سنگ که سابیدن ۱-۵ میلی متر از سطح سنگ‌های کف یک ساختمان را شامل می‌شود با استفاده از دستگاهی به نام ساب زن صورت می‌گیرد. این دستگاه شامل قطعه‌ای مهم به نام قلوه سنگ است. این قلوه سنگ‌ها هستند که عمل سابیدن سنگ را انجام می‌دهند. قلوه سنگ‌ها عددی دارند که میزان زبری و نرمی آن‌ها را نشان می‌دهد. هر چه عدد مربوط به قلوه سنگ‌ها بیشتر باشد میزان نرمی آن‌ها نیز بیشتر است. عمل لایه برداری با استفاده از ساب زن، با قلوه سنگ‌های زبرتر شروع می‌شود تا اضافات و جرم‌های روی آن‌ها گرفته شود و در آخر به منظور از بین بردن خط و خش‌های ناشی از استفاده قلوه سنگ‌های زبر و سخت و همچنین صافی هر چه تمام‌تر سنگ‌ها، از قلوه سنگ‌های نرم استفاده می‌شود. به عنوان مثال یک کفسابی می‌تواند با قلوه سنگ شماره ۳۶ شروع شود و با قلوه سنگ شماره ۱۲۰ پایان یابد و در این میان از قلوه سنگ‌هایی باید میزان نرمی در بازه‌ای بین این دو عدد، مثل شماره ۶۰ نیز استفاده شود. همچنین در حین کفسابی و یا سنگسابی، درزها و شکافتگی توسط بتونه و یا حتی در مواردی، با استقاده از رزین گرفته می‌شوند. در پایان، سنگ‌های پر از جرم و آلودگی شما به سنگ‌هایی تمیز، عاری از هرگونه کثیفی و درخشندگی بالا تبدیل می‌شوند که حتی ممکن است بتوانید تصویر خود را در آنان ببینید.

کفسابی فواید و ویژگی‌های مثبتی را به دنبال دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

هموار و هم‌تراز سازی کف ساختمان

اگر هنگام کشیدن وسایل خود بر روی کف، با گیر کردن آن مواجه شوید؛ یعنی کف ساختمان شما صاف نیست و بالا پائین‌هایی دارد که نه تنها ظاهر زیبایی ندارند بلکه سبب مشکلاتی نظیر گیر کردن وسایل و شکستن و خراب شدن آنها نیز می‌شود، با اعمال کف سابی شما می‌توانید از شر این مشکل خلاص شوید. متخصص کفسابی خود تمامی این ناهمواری‌ها را بررسی کرده و با ساب زنی کمتر و بیشتر در نواحی بالا و پائین، کف ساختمان شما را هموار و صاف می‌کند.

یکدست شدن سنگ‌ها و افزایش عمر مفید سنگ‌ها با جلوگیری از ورود آب و آلودگی

یکدست شدن سنگ ها با کفسابی

در طی سال‌ها رفت و آمد و زندگی کردن در یک ساختمان، ممکن است بلاهای زیادی بر سر کف آن بیاید. یکی از این مسائل، لب پر شدن سنگ‌های کف در اثر اعمال ضربه زیاد است. مثل افتادن یک جسم سنگین بر آن. در این حالت نه تنها سنگ ظاهر بدی پیدا می‌کند بلکه با باز شدن راه آب و ورود جانوران کوچک، سبب مشکلات بسیاری نظیر نشست کف ساختمان و تبدیل کف به محل زندگی موجودات موذی می‌شود. همانطور که گفته شد در فرآیند کفسابی، درزها، شکاف‌ها و شکستگی‌های سنگ‌ها با استفاده از بتونه و رزین پر می‌شوند تا هیچ راهی برای ورود آب، آلودگی و جانوران باقی نماند.

افزایش درخشش و زیبایی سنگ‌ها

شایع‌ترین دلیل مراجعه افراد به متخصصین کفسابی، از بین رفتن زیبایی کف ساختمان است. پس از اتمام مراحل ساخت ساختمان، اگر که ساختمان ساز غفلت کرده باشد و کف را زودتر از دیگر مراحل انجام داده باشد، نشتی‌های دیگر مراحل بر روی آن باعث از بین رفتن جلوه آن می‌شود و یا در طی سال‌ها زندگی در یک ساختمان، آلودگی و جرم‌های زیادی بر روی کف می‌نشینند و در آنجا جا خوش می‌کنند. در چنین مواردی بهترین راه مراجعه به متخصص کفسابی است تا کف خانه شما را مانند روز اول و یا بهتر از آن به شما تحویل دهند. هرگز برای این کار از افراد غیرمتخصص کمک نگیرید و یا به صورت دستی با جوهرنمک اقدام به پاکسازی آن نکنید چرا که در این صورت تنها باعث بیشتر خراب شدن سنگ‌ها و آسیب به آن‌ها می‌شوید.

کاهش هزینه در بلند مدت

اگر بر روی سنگ‌های کثیف و آسیب دیده کفسابی انجام نشود صاحب ساختمان پس از مدتی مجبور می‌شود تمامی آن‌ها را کنده و سنگ‌های جدید را جایگزین کند. این کار علاوه بر هزینه بالا نیازمند روزها کار مداوم و دردسرهایی نظیر تخلیه کامل خانه، آوردن مصالح، شستشو کامل منزل پس از نصب سنگ‌ها و ... است. در صورتی که با کفسابی، با هزینه‌ و دردسری بسیار کمتر ‌می‌توان نه تنها عوامل مخرب را از بین برد بلکه باعث جلا و درخشش سنگ‌ها شد گویی که انگار با نوع جدید خود عوض شده باشند.

کاهش هزینه تعویض سنگ با کفسابی

کفسابی منزل خود را به کفسابی حاجی زاده بسپارید!

در امر کفسابی، میزان آشنایی فردی که آن را انجام می‌دهد با دستگاه و تجهیزات و نحوه اعمال آن و تفاوت‌های میان انواع کف‌ها، بسیار مهم است بنابراین توصیه می‌شود کفسابی ساختمانتان را به نیروهای مجرب، متخصص و متعهد شرکت حاجی زاده بسپارید. اگر می‌خواهید کف ساختمان خود را به آینه تبدیل کنید جوری که بتوانید چهره خود را در کف سنگ‌های آن ببینید به سایت کفسابی حاجی زاده  به نشانی اینترنتی https://kafsabihajizade.com مراجعه نمایید.

ارسال نظر: