بهترین مقصد سفر تابستانی 1400 را بشناسید

کدخبر: 2373489

امروزه صنعت گردشگری یکی از منابع درآمد اقتصادی مهم در کشورها محسوب می شود. عواملی مانند جاذبه های گردشگری طبیعی و شهری،امکانات،خدمات و تفریحات گوناگون برخی از دلایل پر مقصد و پر بازدید بودن یک کشور و شهر می باشد. طبق آمارهای اخیر کشورهای آسیایی برای سفر بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند. اما کدام شهرها برای سفر محبوبیت بیشتری دارد و مقصد مسافران زیادی است؟

در این بخش بهترین مقاصد را مخصوصا کسانی که به دنبال خرید تور داخلی هستند را می توان جستجو کرد.

ایرانگردی در روزهای گرم تابستانی

ایران، سرزمینی تاریخی و باستانی در قلب کره زمین که مملو از زیبایی ها و جاذبه های خیره کننده است. ایرانگردی لذتی است به یاد ماندنی در کشوری چهار فصل که باستان و مدرنیته را به یکدیگر به یکدیگر پیوند داده است. تنوع جاذبه ها، غذاها، گویش ها، لباس ها و در مجموع فرهنگ ها در نقطه به نقطه ایران قابل مشاهده است. مسلما ایرانگردی تجربه ای منحصر به فرد است که می توانید برگه ای جدید در خاطراتتان اضافه کنید.

تبلیغات

نمایی زیبا از باغ ارم شیراز

کیش، عروس جزایر مرجانی

کیش، جزیره ای بیضی شکل در آبهای نیلگون خلیج فارس که تنها مساحتی به اندازه 91 کیلومتر مربع را در اختیار دارد و امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی ایران به انتخاب مسافران ایرانی و حتی از سرتاسر دنیا شناخته می شود. شاید جالب باشد که بدانید جزیره کیش در میان 4 نقطه ای در دنیا قرار دارد که درصد اکسیژن آن خالص است و به همین دلیل کمتر مردم در این جزیره احساس خستگی می کنند و همچنین جانبازان شیمیایی در این جزیره از ماسک اکسیژن استفاده نمی کنند.

این مکان برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به ساحل و دریا هستند بسیار مناسب است. از طرفی در کنار تماشای ساحل زیبای دریای خلیج فارس آثار باستانی و تاریخی در این جزیره سبب شده است تا گردشگران علاقه مند به خرید تور کیش  باشند.

تبلیغات1

کشتی یونانی

تور قشم، تماشای جزیره ی عجایب هفتگانه

قشم، بزرگترین جزیره خلیج فارس و ایران تنوع سواحل آن که به صورت صخره ای، گلی و ماسه ای است زیبایی دوچندانی به جزیره داده است. همچنین این جزیره علاوه بر سواحل دارای پوشش گیاهی، کوه و پدیده های شگفت انگیزی است و دره ستارگان نمونه ای بی نظیر از میان جاذبه های گردشگری قشم می باشد و که در آن جا اشکال گوناگونی قابل مشاهده هستند که حاصل فرسایش باد و باران است و به همین دلیل به قشم جزیره عجایب هفتگانه می گویند. تور قشم می تواند گزینه ای جذاب برای تماشای تمامی جاذبه های افسانه ای این شهر می باشد.

همچنین جزیره زیبا و دوستد اشتنی قشم علاوه بر جذب توریست ها و گردشگران بسیار زیاد برای بازدید از زیبایی ها و جاذبه های توریستی و گردشگری خود دارای انواع بازارچه های محلی و مراکز خرید بسیار زیادی است که همین موضوع علاقمندان به خرید را به سمت خود جذب میکند. جزیره قشم جزء مناطق آزاد و معاف از گمرک می باشد و به همین دلیل اجناس مورد نظر خود را می توانید با قیمت های باور نکردنی خریداری کنید. از مراکز خرید خوب قشم می توان به سیتی سنتر قشم، بازار بزرگ بین المللی ستاره قشم، مجتمع خرید دو دلفین درگهان و بازار قدیم جزیره قشم اشاره کرد.

تور مشهد، سفری به پایتخت فرهنگی ایران

جذابترین و پرطرفدارترین قسمت شهر مشهد حرم مطهر امام رضا (ع) است که برای پی بردن به شکوه و عظمتش باید چندین بار از شهر مشهد بازدید کنید به این دلیل که حرم امام رضا بزرگترین مسجد دنیا به همراه هفت صحن بزرگ است که در مجموع دارای مساحتی برابر با 600 هزار متر مربع است. کاشی کاری های فوق العاده زیبا بر روی گلدسته ها و گنبد بزرگ طلایی هر گردشگری را مسحور خود می کنند. از دیگر جاذبه های دیدنی و گردشگری مشهد می توان به پارک کوهسنگی اشاره کرد به این دلیل که یکی از پرطرفدارتربین جاذبه های گردشگری شهر مشهد می باشد و این پارک در جنوب غربی مشهد قرار گرفته است. مشهد مرکز زعفران دنیا است و بهترین جایی که در مشهد می توان زعفران پیدا کرد بازار مشهد است که در نزدیکی فلکه آب قرار گرفته است همچنین فرش های مشهد نشانگر مهارت های هنری فرشبافان است را می توانید با قیمتی مناسب در مشهد پیدا کنید. یکی دیگر از اماکن توریستی شهر مشهد آرامگاه خواجه ربیع است که در خیابان خواجه ربیع قرار دارد همچنین در سفر خود به شهر مشهد می توانید اوقات خوشی را در پارک های آبی شهر مشهد بگذرانی و یا به پارک بزرگ و قدیمی شهر مشهد یعنی پارک وکیل آباد که در شمال غربی شهر مشهد قرار گرفته است بروید.

 

تبلیغات2

تور شیراز، تماشای شهر شعر، باغ و گل 

شیراز با دارا بودن تاریخی گسترده و طولانی و گذر از دوره های مختلف تاریخی و همینطور با داشتن شاعران بنام شهری فرهنگی هنری به همراه معماری های بسیار زیبا است که باعث می شوند حتی قدم زدن در خیابان هایش و چشیدن طعم فالوده هایش سفری پر خاطره را برای شما بسازد و حتما باید به عنوان یک مقصد گردشگری در برنامه سفری گردشگران قرار بگیرد به همین دلیل روز 15 اردیبهشت ماه در تقویم ملی به نام شیراز ثبت شده است. شهر شیراز دارای تعداد بسیار زیادی از اماکن گردشگری است از اماکن مذهبی مانند بارگاه شاهچراغ، مسجد وکیل، مسجد جامع عتیق و آرامگاه هایی مانند آرامگاه کوروش، حافظیه، سعدیه وهمچنین موزه هایی مانند خانه صالحی که موزه لباس های سنتی ایرانی است، موزه رادیو، موزه شاهچراغ و موزه سنگ و گوهر دریای نور و ... را نام برد. البته این را نباید از یاد برد که شیراز دارای اماکن تاریخی شگفت انگیزی مثل تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد و... نیز می باشد.

تبلیغات3

تخت جمشید، نماد شکوه و تمدن ایران

با رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول ، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی تور لحظه آخری و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

ارسال نظر: