کارا پرنیان تولیدکننده فلنج های صنعتی

کدخبر: 2373681

مجموعه کارا پرنیان شرق در سال 1378 و با هدف تأمین قطعات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، مانند انواع فلنج ها و اتصالات، با بهره گیری از پیشرفته ترین ابزار و ماشین آلات فعالیت خود را شروع کرد. تخصص، تعهد و جلب رضایت مشتریان در طی این سال ها باعث شد تا این مجموعه در سال 1398 اقدام به تأسیس کارخانه و اضافه نمودن گروه تولیدی به این خانواده بزرگ کند.

مجموعه کارا پرنیان شرق در سال 1378 و با هدف تأمین قطعات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، مانند انواع فلنج ها و اتصالات، با بهره گیری از پیشرفته ترین ابزار و ماشین آلات فعالیت خود را شروع کرد. تخصص، تعهد و جلب رضایت مشتریان در طی این سال ها باعث شد تا این مجموعه در سال 1398 اقدام به تأسیس کارخانه و اضافه نمودن گروه تولیدی به این خانواده بزرگ کند.

پرنیان

تولیدات و محصولات کارا پرنیان شرق

باعث افتخار است که هم اکنون این مجموعه سال هاست علاوه بر این که تأمین کننده تمام اقلام فولادی مورد نیاز صنایع مختلف مانند انواع شیرآلات صنعتی، لوله ها، اتصالات، پیچ و مهره، لوازم داربستی و ... است، تولیداتی مانند انواع فلنج های گلودار، اسلیپون، کور، ساکت ولد، لپ جوینت، رزوه ای، کور عینکی و ... را تا سایز 60 اینچ در تمامی کلاس های 150 تا 1500 و اتصالات فورج (اتصالات فشار قوی) را تا سایز 4 اینچ در کلاس های 2000، 3000، 6000 و 9000 دارد. کارا پرنیان شرق، صنعتگران و سرمایه گذاران گرامی را تا راه اندازی کامل و احداث پروژه همراهی و همیاری می کند.

معرفی انواع فلنج های تولیدی کارا پرنیان شرق

فلنج ها یکی از پرکاربردترین قطعات برای اتصال لوله ها و شیرآلات به یکدیگر هستند. فلنج انواع مختلفی دارد که هر کدام بر اساس شرایط محیط و سیال و نظارت کارشناسان، انتخاب می شوند. این قطعات در سیستم لوله کشی صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند پس مهم است که فلنج ها کیفیت بالایی داشته باشند.

انواع فلنج

با افتخار اعلام می داریم که مجموعه کارا پرنیان شرق، توانایی تولید انواع فلنج های رایج و همچنین سفارشی صنعت گران گرامی را تا سایز 60 اینچ و تا کلاس 1500 را منطبق بر استانداردهای بین المللی و با استفاده از بهترین متریال موجود را دارد.

  • فلنج گلودار (Weld Neck Flange): فلنجی با گردن مخروطی شکل است و دلیل این شکل ظاهری، افزایش قابلیت تحمل فشار است و کاربرد این فلنج در فشارهای بالا و دماهای زیر صفر است.

 فلنج های گلودار از سایز 1.2 اینچ تا 56 اینچ و مطابق استاندارد ANSI در کلاس‌ های 150، 300، 600، 900 و 1500 ساخته می ‌شوند.

 

  • فلنج اسلیپون (Slip On Flange): این مدل فلنج، یکی از پرکاربردترین فلنج ها در صنایع گوناگون است و شیوه اتصال لوله با این فلنج از طریق جوشکاری است. از مزیت های فلنج اسلیپون می توان به این مورد اشاره کرد که برای تمام فشار ها از این مدل می شود بهره برد و این فلنج ها نسبت به فلنج های گلودار ارزان ‌تر هستند اما به علت جوشکاری بیشتر، هزینه تمام‌ شده نهایی بیشتری دارند.

فلنج ‌های اسلیپون از سایز 1.2 تا 60 اینچ و در کلاس ‌های 150 تا 2500 ساخته می‌ شوند.

  • فلنج کور (Blind Flange): یک دیسک کاملاً بسته است یعنی برخلاف دیگر فلنج ها، راهی برای عبور سیالات را ندارد بنابراین برای مسدود کردن مسیر عبور سیالات در انتهای مسیرهای لوله کشی کاربردی است.

استاندارد ابعادی این فلنج ‌ها، استاندارد ASME B16.5 است. فلنج ‌های کور در کلاس ‌های 150 تا 1500 تولید می ‌شوند، اما طبق استاندار API کلاس ‌های 2000، 3000، 5000، 10000 و 15000 به درخواست مشتری قابل ساخت هستند.

  • فلنج ساکت ولد (Socket Weld Flange): این نوع فلنج دارای محفظه ای برای قرار گرفتن لوله است و هم از داخل و هم از بیرون جوشکاری می شود. کاربرد فلنج ساکت ولد در سیستم های لوله کشی با فشار بالا و قطر لوله کشی کم است.

مطابق استاندارد ANSI B16. 34 آنها به کلاس‌ های 150، 300، 600، 900، 1500 و 2500 تقسیم می‌شوند. متریال ‌های ASTM A105، ASTM A350، ASTM A182 F304 و ASTM A182 F316 از پرکاربردترین متریال ‌های ساخت فلنج ساکت ولد هستند.

  • فلنج لپ جوینت (Lap-joint Flange): لپ جوینت یک فلنج صنعتی مانند فلنج اسلیپون است که بر روی بدنه خود محلی برای گسکت ندارد. معمولاً فلنج های لپ جوینت، به همراه کف رینگ استفاده می شوند و به خاطر این که در تماس مستقیم با هیچ سیالی نیستند، دوام و طول عمر بالایی دارند.

بر اساس استاندارد ANSI B16.5 فلنج ‌ها به کلاس‌ های 150، 300، 600، 900 و 1500 تقسیم می ‌شوند.

  • فلنج رزوه­ ای (Threaded Flanges): این نوع فلنج به فلنج دنده ای نیز معروف است و همان گونه که از نامش پیداست، داخل این فلنج ها دارای رزوه است که قابلیت اتصال لوله به شکل پیچی را دارد. این مدل فلنج ها در فشار های بالا کاربردی هستند.

 این فلنج در کلاس­ های 150 تا 1500 تولید شده و از لحاظ ابعادی طبق استاندارد ANSI 16.5 تعریف می‌شود.

  • فلنج کور عینکی (Spectacle Blind Flange): در این فلنج دو بخش به هم چسبیده را داریم که یک قسمت آن فلنج کور و قسمت دیگر فلنجی است که به سیالات امکان عبور می ­دهد. این دو فلنج به‌ وسیله میله ­ای به همدیگر متصل شده و به مجموع هر دوی آنها فلنج کور عینکی می­ گویند. اغلب در خطوط لوله­ کشی طولانی که با گذر زمان احتیاج به تعمیر یا تعویض قسمتی از خط لوله دارند، از فلنج کور عینکی استفاده می­ شود.

جنس این فلنج اغلب از کربن استیل و یا آلیاژهای گوناگون فولاد بوده و مشخصات دقیق آن در استاندارد ASME B16.48 تعریف‌ شده است.

برای آشنایی بیشتر با فلنج چیست کلیک کنید.

افتخارات شرکت کارا پرنیان شرق

این شرکت افتخار دارد که در 10 سال اخیر، توانسته است خدمات ارزنده ای را به کمپانی های نفتی خارجی و فعال در ایران و دیگر کشورهای آسیایی مانند شرکت های چینی B.G.P، SINOPECN، CNPC، سینوپک شنگلی (SDI)، ادیسون ایتالیا، لیاهو، فریتز ارائه کند. همچنین لازم به ذکر است که کارخانه کارا پرنیان شرق موفق به حضور در فهرست بلند سازندگان سامانه وزارت نفت (EP) نیز گشته است و با صنعت نفت و گاز ایران نیز همکاری دارد.

شرکت کارا پرنیان شرق به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در زمینه تامین و واردات انواع تجهیزات نیروگاهی، پالایشگاه ها و کارخانجات، همواره براساس سیستم مدیریت کیفیت خود، علاوه بر استقرار استانداردهای ISO9001-2015 و ISO / TS29001 اصول زیر را همواره هدف خود قرار داده است:

  • دستیابی به حداکثر رضایت مشتریان و سرمایه گذاران
  • افزایش کیفیت محصولات وارداتی با شناسایی تامین کنندگان معتبر
  • ارتقا و به روز نگه داشتن دانش و آگاهی پرسنل به عنوان سرمایه های انسانی سازمان
  • مدیریت بهینه فرصت ها و ریسک های فرایندی در جهت کاهش ضایعات و مغایرات مرتبط با منافع ذی نفعان
  • بهبود و افزایش اثربخشی در تمام فعالیت های سازمانی
  • رعایت الزامات قانونی، ملی و بین المللی: این مورد به منظور بازنگری اهداف و برای حصول اطمینان از کفایت و انطباق با دیگر الزامات سیستمی و فنی در دوره های مختلف مورد بازنگری قرار می گیرد.

این شرکت توانسته است خدمات ارزنده ای را به کارخانجات صنعتی و همچنین صنعت نفت ایران ارائه نماید و آماده همکاری با شرکت ها و صنایع مختلف در امور مرتبط است.

در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر و برای استعلام قیمت انواع تولیدات و محصولات، با کارشناسان فروش شرکت کارا پرنیان شرق تماس بگیرید.

 

ارسال نظر: