اقیانوس ابر؛ به کجا ایران سفر کنیم تا روی ابرها آرام بگیریم؟

کدخبر: 2373864

طبیعت ایران پر از شگفتی‌های مثال زدنی است. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران دیدنی هستند. اما یکی از جاذبه‌های طبیعی ایران پدیده‌ای به نام اقیانوس یا دریای ابر است. این پدیده طبیعی را می‌توان در شمال ایران مشاهده کرد.

ارتفاعاتی که روی ابرها هستند

شمال ایران پر از ییلاقاتی است که پای شما را به روی ابرها باز می‌کند. گیلان و مازندران ارتفاعاتی دارند که منظره‌ای بهشتی را برای گردشگرها خلق می‌کنند. سفر به این نقاط آرامش بی‌اندازه دلپذیری را به شما هدیه می‌دهد. برای آشنا شدن با این نقاط در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

روستای فیلبند

تبلیغات2

روستای فیلبند در استان مازندران قرار دارد. این روستا که یکی از زیباترین مناطق مازندران است، به عنوان آخرین روستای منطقه چلاو در اغلب اوقات سال شما را با دریای ابر مواجه می‌کند. پاییز و زمستان فیلبند پوشیده از برف است که از زیبایی‌اش کم نمی‌کند. این روستا در ارتفاع ۲۳۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده و دسترسی به آن نیز آسان است. جاده رسیدن به فیلبند، پر پیچ و خم و کوهستانی است ولی با هر نوعی از ماشین می‌توانید به این منطقه بهشتی برسید و از آرامش طبیعت بی‌نظیرش بهره‌مند شوید. اطراف فیلبند چند قهوه‌خانه و رستوران قرار دارند که در آنها می‌توانید با غذاهای محلی این بخش از مازندران نیز آشنا شده به اذت سفر خود بیافزایید.

ییلاق سوباتان

سوباتان زیبا یکی از ییلاقات منطقه تالش استان گیلان است. ارتفاع ییلاق سوباتان بین ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا متغیر است. چشم‌اندازی که این ییلاق برای طبیعت گرد‌ها فراهم می‌کند، باور نکردنیست. هزاران رنگ میان ابرها، گل‌های وحشی دشت‌های زیرپا، درختان سر به فلک کشیده و دیگر عناصر طبیعت در ساعات نزدیک به طلوع و غروب خورشید در هم تنیده می‌شوند و منظره‌ای رویایی را خلق می‌کنند. سوباتان یک منطقه تاریخی نیز به محسوب می‌شود که در آن چندین قبر به قدمت هزاران سال کشف شده است. نزدیکترین شهر به این منطقه شهرستان هشت پر واقع در بخش تالش گیلان است. شما می‌توانید شب را در کلبه چوبی منطقه سوباتان اقامت کنید و از صبحانه محلی روز بعد لذت ببرید.

اولسبلانگاه

پیچ و تاب جاده ماسال گیلان تا ییلاق اولسبلانگاه واقعا دیدنیست. درختان خزه بسته قطوری که روی شیب کوه ریشه در خاک دوانده‌اند، با مناطق دیگر تفاوت چشمگیری دارند. این منطقه که در اغلب روزهای سال برف و سرما دارد، شما را با فرم زیبایی از رشد درختان مواجه می‌کنند. به ییلاق که می‌رسید کلبه‌های چوبی زیادی را با سقف‌های رنگی می‌بینید که هر کدام میزبان گروهی از مسافران می‌شوند. در اولسبلانگاه نیز ابرها زیر پای شما به حرکت در می‌آیند. دریای ابر این منطقه شمالی مانند دیگر مناطق تصویری از رویاها را به واقعیت گره می‌زند. شما هم می‌توانید در کلبه‌های چوبی اقامت کنید و هم می‌توانید برای اقامت خود ویلاهای لاکچری از جاباما رزرو کنید. در هر صورت از دیدن طلوع خورشید در این ییلاق بی‌همتا لذت زیادی خواهید برد.

اشکورات

تبلیغات3

جاده زیبای رودسر گیلان تا رامسر مازندران شما را به منطقه ییلاقی اشکورات می‌رساند. در طول این مسیر می‌توانید دریای ابر را به چشم ببینید و در رویاهای خود غرق شوید. منطقه اشکورات از دو بخش بالا اشکور و پایین اشکور تشکیل شده است. از دیگر جاذبه‌ها این منطقه ییلاقی می‌توان به غار واردار و تالاب صمدآباد اشاره کرد که هر کدام بر زیبایی اشکورات افزوده‌اند. برای اقامت در این منطقه شمالی می‌توانید در هر یک از شهرهای رودسر، رامسر یا سایر شهرهای شمالی ویلا استخردار اجاره کنید و یا در روستاهای نزدیک به ییلاق در کلبه‌های چوبی اقامت داشته باشید. شمال ایران از این جهت برای هر نوع سفری که مد نظر شما باشد، محل اقامت مناسبی دارد. از دیدن اشکورات نیز مانند دیگر ییلاقات ایران زیبا، لذت خواهید برد.

جواهرده

جواهرده یکی از ییلاقات معروف رامسر مازندران است که به چشمه‌ها و آبشارهای فصلی و دائمی‌اش شهرت دارد. اما آنچه می‌توان به زیبایی طبیعی این منطقه افزود، پدیده اقیانوس ابر است. جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری رشته کوه البرز واقع شده و پر از دشت و جنگل است. جنگل صفارود از جنگل‌های زیبای این منطقه شمالی است. این ییلاق نیز مانند اغلب ارتفاعات شمال ایران در بیشتر روزهای سال سرمای شدیدی دارد. پس برای سفر به جواهرده لباس گرم را از یاد نبرید.

هلودشت

تبلیغات4

شهر املش شهری کوچک در قسمت شرقی استان گیلان است. ییلاقات املش همه زیبا و دیدنی هستند. اما ییلاقی که پدیده دریای ابر را در آن مشاهده خواهید کرد، هلودشت یا هلی‌دشت است. این منطقه در دهستان لات لیل واقع شده و فاصله آن تا املش ۳۰ کیلومتر است. لات لیل و بلوردکان روستاهایی هستند که در مسیر رسیدن به هلودشت قرار دارند. زیبایی چشم نواز هلودشت ارزش این را دارد که به این منطقه سفر کنید. برای اقامت در این منطقه می‌توانید کمپ کنید و یا در خانه‌های روستایی ساکن شوید.

ارسال نظر: