روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

کدخبر: 2374136

روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

درصد بسیار بالایی از زبان آموزان را کودکان و نوجوانان تشکیل میدهند. مهم ترین دلیل ان را هم می توان اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان دانست.

و البته در این بین می توان آموزش زبان انگلیسی برای این دسته از افراد در خانه و توسط والدین را راهی بسیار پر بازده و البته بدون هزینه دانست که نتایج درخشلنی نیز به دنبال خواهد داشت.

نکته قابل توجه که باید آنرا به عنوان یک امتیاز برای بچه های خود در نظر بگیرید این است که آموزش زبان انگلیسی به کودکان از سهولت، سرعت و راندمان بسیار بیشتری نسبت به بزرگسالان برخوردار می باشد.

543

در ادامه ی این مقاله کاربردی نکاتی عالی در مورد یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان را با شما در میان می گذاریم.

آموزش زبان انگلیسی برای بچه باید سرگرم کننده باشد

وقتی سرگرم می شویم بیشتر یاد می گیریم. این قاعده ای مهم در یادگیری زبان برای بچه هاست. هر چه بیشتر درگیر یک کار باشیم، مجبوریم کارهای بیشتری را انجام دهیم و آن ها را همزمان بیاموزیم.

پیدا کردن سرگرمی برای بچه ها در آموزش زبان می تواند واقعاً آسان و البته کاربردی باشد و به معنای کوتاهی و پایین اوردن کیفیت در یادگیری نیست. منابع آموزشی بسیار سرگرم ‌کننده‌ای برای لذت از یادگیری برای بچه ها وجود دارد؛ بازی‌ها و فعالیت‌هایی که به روش‌های جالبی رشد زبان را تحریک می‌کنند.

حتما باید از این قبیل موارد در آموزش زبان کودکان استفاده نمود که با یک جستجوی ساده در گوگل قابل دستیابی است.

والدین لازم نیست معلم زبان انگلیسی باشند!

یکی از مهم ترین موضوعاتی که اغلب باعث می شود والدین احساس کنند توان آموزش زبان انگلیسی به فرزندان خود را ندارند این است که فکر می کنند چون به زبان انگلیسی و نحوه تدریس ان مسلط نیستند، پس نمیتوانند راهنمایان خوبی برای فرزندان خود در یادگیری زبان انگلیسی باشند!

در صورتی که این تفکر کاملا اشتباه می باشد. کافیست با تشویق کردن و دادن انگیزه به فرزندانتان برای یادگیری زبان آنها را مجاب کنید که انگلیسی را تمرین کنند. انگیزه دادن میتواند با خرید یک کادو بعد از انجام یکسری تمرینات خاص توسط کودک شما باشد.

کودکان انقدر باهوش هستند که بتوانند به تنهایی و بدون حضور معلم، اقدامات موفقت آمیری را برای خود در مسیر یادگیری انجام دهند.

از موقعیت های روزمره استفاده کنید

مزیت آموزش زبان انگلیسی در خانه و توسط والدین این است که می توانید از موقعیت های روزمره و اشیاء و موضوعات واقعی در خانه برای تمرین زبان به طور طبیعی و البته بسیار کاربردی استفاده کنند. مثلا:

وقتی فرزندتان دارد لباس می‌پوشد، یا وقتی لباس‌هایتان را مرتب می‌کنید، درباره لباس‌ها صحبت کنید.

وقتی به فرزندتان کمک می‌کنید تا اتاق خوابش را مرتب کند، واژگان مربوط به اسباب‌ بازی‌ها را تمرین کنید و با او صحبت کنید.

یا مثلا هر روز زمان مشخصی را برای انجام بازی های انگلیسی با فرزندان خود اختصاص دهید و یا هر شب قبل از خواب برایشان به زبان انگلیسی داستان بخوانید. این کار به جرات می تواند تاثیرات بسیار زیادی در مسیر آموزش زبان انگلیسی داشته باشد.

برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان فشار نیاورید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام آموزش به کودکان به خاطر بسپارید این است که به آنها فشار نیاورید. به یاد داشته باشید که کودکان برخی از جنبه های زبان های خارجی را راحت تر از بزرگسالان یاد می گیرند. بنابراین خیلی مهم نیست که در آموزش زبان انگلیسی آنها چه کاری انجام می دهید و یا اینکه خودتان چقدر مسلط و حرفه ای هستید؛ آنها در حال تسلط به زبان انگلیسی هستند.

پس به هیچ وجه نگران یادگیری زبان انگلیسی کودکان خود نبوده و مطمئن باشید اشتباهات انها به مرور زمان برطرف خواهد شد.

با ایجاد فشار و استرس بیش از حد روی فرزندان خود، فقط باعث کاهش بازدهی یادگیری در آنها و خستگی زودتر فرزندان خود خواهید شد.

آموزش زبان انگلیسی باید به آرامی و به دور از استرس و همراه با تفریح و شادی برای بچه ها انجام شود.

برای آموزش زبان انگلیسی هر چه بهتر، به آنها هدیه بدهید

هدیه دادن روشی بسیار عالی است که والدین می توانند از آن جهت افزایش انگیزه فرزندان خود در مسیر یادگیری زبان انگلیسی استفاده نموده و نتایج بسیار خوبی را دریافت کنند.

قبل از هر چیز باید بگوییم که اصلا جای نگرانی نیست. برای استفاده از این روش مفید نیازی نیست هزینه زیادی صرف کنید. با کوچکترین و ارزان ترین هدایا می توانید انگیزه فرزند خود را برای یادگیری زبان انگلیسی به مقدار بسیار زیادی افزایش دهید.

مثلا اگر فرزند شما به موضوعی به خوبی و در زمان خاصی تسلط پیدا می کند، می توانید برای او مشوقی در نظر بگیرید یا حتی او را به سینما یا پارک ببرید.

این بسیار مهم است و در ذهن کودک شما حک می شود. و می داند که در آینده ، اگر بتواند موفقیت قبلی خود را تکرار کند، هدیه های بهتری را نیز می تواند داشته باشد. با افزایش انگیزه می توانید پروسه آموزش زبان انگلیسی را برای بچه های خود تسهیل کرده و در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را ایجاد کنید.

 

ارسال نظر: