طراحی سایت یا اپلیکیشن؟ کدام یک بهتر است؟

کدخبر: 2374195

طراحی سایت یا اپلیکیشن؟ کدام یک بهتر است؟

با توجه به نیاز صاحبان مشاغل به کسب و کار آنلاین این سوال پیش می آید که طراحی وب سایت بهتر است یا طراحی اپلیکیشن؟ اگر شما هم برای راه اندازی وب سایت با اپلیکیشن مردد شده اید، این مقاله می تواند تا حدودی به سوالا شما در این مورد پاسخ دهد.

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که این دو فرقی با هم ندارند و هدف همه این ها کسب درآمد به صورت آنلاین است. شما هم می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن ها و یا هر دو را برای طراحی سایت انتخاب کنید. اما واقعا این طور هم نیست. هر کسب و کاری با توجه به نیاز خود و مشتریانی که دارد باید یکی از این دو را انتخاب کند. تعیین این که کدام یک برای شرکت ها و یا کسب و کار ها مناسب است به موارد مختلفی همچون هدف ، بودجه و ... بستگی دارد.

تفاوت های زیادی میان سایت و اپلیکیشن موبایل وجود دارد. برای این که با هر کدام از آن ها آشنا شوید و امکانات و ویژگی ها هر یک را بهتر بشناسید، در ادامه مقالعه با همراه باشید تا به بررسی هر یک بپردازیم.

01

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یا web design به روند طراحی و ساخت فضایی برای در اینترنت برای اطلاع رسانی، معرفی خدمات و محصولات و ارائ آن می باشد. برای ارائه این خدمات می توانید از فایل های صوتی، تصویری، ویدئویی و ... استفاده کنید. به طوری کلی هدف از طراحی سایت، معرفی محصولات و خدمات در فضای آنلاین است. در ادامه چندین مورد از کاربرد های طراحی سایت و هزینه آن را بیان می کنیم.

کاربرد های طراحی سایت

  • ارائه مجموعه ای از اطلاعات در مورد کسب و کارتان به مشتریانو کاربران اینترنت
  • زمانی که قصد دارید کسب و کار خود را در فضای آنلاین راه اندازی کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.
  • زمانی که می خواهید از روش های بازاریابی آنلاین استفاده کنید.
  • با اشتراک گذاشتن مقالات خود به کاربران، کسب و کار خود و زمینه های فعالیت خود را توضیح دهید.
  • افزایش اعتبار کسب و کار خود در دنیای آنلاین

طراحی اپلیکیشن چیست؟

طراحی اپلیکیشن به پروسه راه اندازی اپلیکیشن گفته می شود. در این پروسه با هدف ارائه محصولات و تعامل بیش تر با کاربران اپلیکیشن های موبایل ساخته می شوند. در طراحی اپلیکیشن هم مانند طراحی سایت می توانید از فایل های ویدئویی، صوتی، تصویری و ... استفاده کنید. در ادامه به چندین مورد از کاربرد های طراحی اپلیکیشن و هزینه ساخت اپلیکیشن اندروید و ios را بیان می کنیم.

کاربرد های طراحی اپلیکیشن

  • زمانی که تعاملات شما با کاربر زیاد است.
  • دسترسی راحت به اپ در حالت آفلاین
  • برند سازی آنلاین
  • ایجاد یک کانال ارتباطی قدرتمند

مقایسه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن

المان های ساختاری

ساختار وب سایت و اپلیکیشن کاملا متفاوت هستند. راه اندازی سایت معمولا به دو روش انجام می شود. در روش اول با سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس و جوملا طراحی می شوند و در روش دوم طراحی سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی مثل html ، css و js  برای برنامه نویسی سمت کاربر و از زبان سی، phpو ...  برای یک اند استفاده می شود. اما در طراحی اپلیکیشن می توان از زبان جاوا برای اندروید و از سوئیفت برای برنامه نویسی ios  استفاده می شود.

ویژگی های اصلی و امکانات

برای استفاده از اپلیکشن باید یک نسخه از آن را دانلود و نصب کنید. اما برای استفاده از سایت می توانید با وارد کردن آدرس سایت به راحتی وارد سایت شوید و از خدمات آن استفاده کنید. در این جا نکته ای که حائز اهمیت است، ریسپانسیو بودن وب سایت هاست. ریسپانسیو بودن وب سایت ها از آن جهت که در سال های اخیر استفاده از تلفن های همراه افزایش یافته است، یک امر ضروری برای طراحی سایت محسوب می شود.

اهداف اصلی

طراحی سایت و اپلیکشن کاربرد و هدف متفاوتی دارند. هدف اصلی وب سایت ها انتقال پیام اطلاعاتی چون مقالات، اخبار و محتوای تصویری و ویدئویی است. در صورتی که نیاز های کسب و کار شما پیچیده تر شود و نیاز به تعاملات بیش تری با کاربران داشته باشید، می توانید از اپلیکیشن ها استفاده کنید. در نتیجه زمانی که هدف شما وادار کردن کاربر به انجام یک عمل است ، طراحی اپلیکیشن گزینه مناسبی است.

هزینه

طراحی سایت با توجه انواع آن هزینه های متفاوتی دارند. به عنوان مثال قیمت طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس به نسبت هزینه طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی بسیار کمتر است . به طوری که هزینه طراحی سایت اختصاصی می تواند در مواقعی چندین برابر طراحی سایت وردپرسی باشد. به همین ترتیب هزینه طراحی اپلیکیشن به دلیل استفاده از زبان های برنامه نویسی و پیاده سازی آن از صفر به نسبت بالاست. پس برای سفارش هر کدام از آن ها با توجه به کسب و کارتان باید قبل از هر چیز بودجه و زمان خود را بررسی کنید.

01

 

طراحی سایت یا طراحی اپ؟

با توجه به توضیحاتی که تا این جا داده شد، طراحی سایت نسبت طراحی اپلیکیشن موبایل ترجیح داده می شود. اما به این معنی نیست که یکی از آن ها را انتخاب کنید. با توجه به مزایای هر کدام از آن ها بهتر است هر دوی آن ها را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که برای شروع کار ابتدا یک سایت برای خود راه اندازی کنید. بعد از این که محصولات و خدمات شما تا حدی شناخته شد، اقدام به طراحی اپلیکیشن کنید. بسیاری از افراد برای پیدا کردن محصولات و خدمات مورد نظر خود آن را در گوگل سرچ می کنند. در نتیجه اگر شما فقط اپلیکیشن داشته باشید، طیف وسیعی از مشتریان خود را از دست می دهید. اما با راه اندازی سایت می توانید علاوه بر محصولات اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید. اول از همه سایت خود را راه اندازی کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن و کاربرد های هر کدام صحبت کردیم. علاوه بر این در مورد ویژگی های هر کدام و این که هر کسب و کاری به کدام یک از آن ها نیاز دارند صحیت کردیم. اما این که شما کدام یک را ترجیح می دهید، کاملا بستگی به خودتان دارد. شرکت نرم افزاری ویستا با داشتن تجربه کافی در زمینه طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت، می تواند به شما در تصمیم گیری این که به کدام یک از این ها نیاز دارید و در نهایت طراحی هر کدام که مد نظرتان است می تواند به شما کمک کند. برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش طراحی سایت و اپلیکیشن می توانید با شماره تماس 02188551470 و 09128756547 تماس بگیرید.

 

 

ارسال نظر: