از رستورانهای کیش تا گشت و گذار در استانبول با سفر باتو

کدخبر: 2374320

از رستورانهای کیش تا گشت و گذار در استانبول با سفر باتو

شهر استانبول یکی از دیدنی ترین شهرهای دنیاست که با وجود جاذبه های دیدنی فراوان و امتیازات منحصر بفرد ، سالانه میزبان میلیون ها گردشگر را چهار گوشه جهان است . این شهر پایتخت فرهنگی قاره اروپا نام گرفته و دلیل آن هم تاریخ و فرهنگی غنی این سرزمین است که ریشه در هزاران سال پیش دارد . سراسر شهر استانبول با اماکن باستانی ، موزه ها و گالری های هنری فراوان ، تزئین شده که برای بازدید همه آن ها به هفته ها زمان نیز خواهید داشت تا آنجا که حتی شمارش آن ها کاری بسیار دشوار خواهد بود . و چه چیز از این بهتر که این شهر تماشایی در فاصله کمی از مرزهای شمال غربی ایران قرار گرفته و مسافران ایرانی بدون اخذ ویزا و با هزینه ای نه چندان گزاف میتوانند به این شهر سفر کنند .

اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید در ادامه این مطلب با سفر باتو همراه باشید تا به اتفاق نگاهی به برخی از مشهورترین جاذبه های شهر استانبول بیندازیم .

 

01

گشت و گذار در تنگه بسفر

حین اقامت در شهر استانبول با طیف وسیعی از جاذبه ها روبرو خواهید بود اما اغلب مسافران ترجیح می دهند در ابتدا گشتی در شهر بزنند و از طبیعت زیبای استانبول لذت ببرند . برای این منظور پیشنهاد می کنیم در ابتدا به تنگه بسفر بروید و شاهد تماشای منظره زیبای دریای مرمره ، دریای سیاه و خلیج شاخ طلائی باشید . بهتر است بدانید تنگه بسفر یکی از زیباترین چشم اندازهای شهر استانبول را مقابل دیدگانتان قرار می دهد و جالب اینکه اینجا همان نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپاست و این شهر در همین مکان به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می گردد .

ضمنا در اطراف تنگه بسفر در تور استانبول از تهران جاذبه های دیدنی و آثار تاریخی متعددی وجود دارد ، که بهتر است بازدید برخی از آن ها را در برنامه خود بگنجانید . چراغان و کاخ باشکوه دولما باغچه ، موزه زکی پاشا ، مسجد اورتاکوی و قلعه های سنگی نمونه ای از آثار باستانی این بخش از شهر است . باید اضافه کنیم تنگه بسفر حدود سی کیلومتر طول دارد و عرض آن هفتصد متر است . در حوالی این تنگه رستوران ها و کافه های بیشماری دیده می شود که همگی دارای محیطی گرم و دوست داشتنی هستند و صرف غذا در آنها تجربه ای بیاد ماندنی خواهد بود  . کاخ

بازدید از کاخ و موزه توپکاپی

در ادامه شما را با یکی از باشکوه ترین کاخ های این شهر آشنا می کنیم که به شهرت جهانی رسیده و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . کاخ توپکاپی یکی از برجسته ترین آثار تاریخی شهر استانبول است که به دست سلاطین عثمانی ساخته شده و به مدت چهارصد سال محل اقامت و مقر فرماندهی آنان محسوب می شد . این کاخ در محل تلاقی تنگه بسفر ، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار دارد و اکنون به موزه تبدیل شده و سالانه پذیرای میلیون ها بازدید کننده دارد .

کاخ توپکاپی عظمت و شکوه امپراتوری عثمانی را به نمایش گذاشته و بقدری وسیع است که بازدید از همه جزئیات آن به هفته ها زمان نیاز دارد . جالب است بدانید این بنا در سال 1985 میلادی توسط سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . حین گشت و گذار در این موزه با مجموعه ای زیبا از جواهرات و اشیاء قیمتی و همچنین مجموعه ای از دست نوشته‌های سلاطین عثمانی روبرو خواهید شد که هر کدام بسیار جالب و تماشایی هستند . در میانه کاخ عمارتی دیده می شود که ردای حضرت محمّد (ص) در آن نگهداری می گردد و بازدید از آن دیدنی خواهد بود .

در نهایت باید اضافه کنیم ورودی این کاخ در حدود سیزده دلار بوده و گردشگرانی که مایل اند از بخش حرمسرا و بخش های دیگر بازدید کنند ، می بایست علاوه بر ورودی ، مبلغ ده دلار اضافی پرداخت کنند .

بازدید از کاخ دولما باغچه

اگر وقت کافی برای بازدید از همه کاخ های این شهر را ندارید توصیه می کنیم تنها به تماشای این بنای باشکوه و بسیار زیبا بروید . برای درک همه زیبائی های کاخ دولما باغچه بهتر است بدانید کارشناسان این سازه را با کاخ ورسای هم ردیف می دانند . این بنا در قرن نوزدهم میلادی و به دستور سلطان عبدالمجید اول در نزدیکی تنگه بسفر ساخته شد . و در ابتدا از آن برای اسکان مهمان خارجی استفاده می گردید و بعد ها از آن برای اقامت تابستانی سلاطین عثمانی استفاده شد .

مسجد آبی - مسجد سلطان احمد

این بنای باشکوه از دیگر شاهکارهای معماری دوران عثمانی است که به دستور سلطان احمد و برای نشان دادن عظمت این امپراتوری به جهانیان و نیز تقابل با مسجد ایاصوفیا ساخته شد . در ساخت این بنا از هزاران قطعه کاشی آبی رنگ استفاده شده و به همین علت نام آن را مسجد آبی گذارده اند .

نگاهی به رستوران ها و مراکز خرید خوب و معروف در جزیره کیش

جزیره کیش ، یکی از قطب های برتر گردشگری در ایران است که با وجود امتیازات منحصر بفرد سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر ایران است . گرچه مناطق جنوبی ایران و جزیره کیش در فصل تابستان گرم و شرجی هستند اما باز هم هستند کسانیکه به دنبال شنا در آب های گرم و بهره مندی از تفریحات آبی راهی این سفر می شوند . اتفاقا در فصل تابستان جشنواره های مختلفی در کیش برگزار می گردد و مراکز خرید و برندهای مختلف تخفیف هایی استثنائی خواهند داشت . در این زمان قیمت بلیط هواپیما و تورها به طور قابل توجهی کاهش می یابد و میتوان با هزینه های بسیار اندک از این سفر رویایی نهایت لذت را برد . فقط کافیست کمی هوشمندانه رفتار کنید و در ساعات اوج گرما از هتل خارج نشوید و در عوض تفریح خود را به صبح زود و یا بعد از غروب آفتاب موکول کنید . ضمنا گرمای جزیره کیش برای مسافران چندان آزار دهنده نیست ، زیرا اغلب هتل ها ، رستوران ها ، مراکز خرید و حتی همه تاکسی ها دارای بهترین سیستم های سرمایشی هستند و نمی گذارند مهمانان جزیره از این دمای بالا آزرده شوند .

فرقی نمی کند چه زمانی مهمان کیش هستید و در هر صورت می بایست آدرس بهترین رستوران ها و مراکز خرید را بدانید تا بتوانید بهتر و بیشتر از این تعطیلات لذت ببرید .  ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با برخی از بهترین رستوران ها و معروف ترین مراکز خرید جزیره کیش آشنا کنیم و اینگونه شما را در داشتن سفری بهتر راهنمایی کنیم . شاید اطلاعاتی که ما در مورد رستوران های خوب جزیره به شما می دهیم را در هیچ سایت و مرجع دیگری پیدا نکنید و قول می دهیم اگر طبق الویت های ما به رستوران بروید ، علاوه بر اینکه یک دل سیر غذای چرب و نرم  نوش جان می کنید در هزینه خود نیز صرفه جویی خواهید نمود . پس در ادامه و تا پایان با ما همراه باشید .

 

رستوران دارچین

این رستوران نسبتا کوچک بهترین غذاهای جزیره کیش را طبخ می کند و میزهای آن معمولا به سرعت رزرو و پر می شود . مخصوصا ظهرها جلوی درب آن صف طویلی کشیده می شود . رستوران دارچین هم نسبتا مقرون به صرفه است و هم خوراک های باکیفیتی دارد و منوی آن شامل خوراک های متنوع ایرانی و خوراک های دریایی است . این رستوران را برای صرف ناهار پیشنهاد می کنیم .

رستوران کوه نور

پیشنهاد بعدی ما به شما عزیزان صرف خوراک در رستوران کوه نور و ثبت خاطراتی بیادماندنی است .  این رستوران دارای محیطی گرم و دوست داشتنی است و برای دکور فضای بیرونی و داخلی آن سلیقه بسیاری به کار برده شده است . نورپردازی های ویژه این رستوران در شب ، جلوه ای زیبا به آن می بخشد و وجود موسیقی زنده در شب ها به جذابیت آن افزوده است .

باید اضافه کنیم صرف غذا در این مجموعه چندان ارزان نیست ، اما پرس های غذا بزرگ و اغلب دو نفره هستند .

رستوران هشتگ سی ساید

به جرات میتوان گفت این مجموعه یکی از بهترین رستوران های جزیره کیش است و به پاتوق هنرمندان و سلبریتی ها تبدیل شده است . این رستوران دارای یک سالن زیبا رو به دریاست و همچنین دارای یک اسکله چوبی است که تا دل آب پیش رفته و به شما این امکان را می دهد که ضمن تماشای چشم انداز زیبای دریا خوراک مورد علاقه خود را میل نمائید . این مجموعه از آن دسته رستوران های پر طرفداری است که همراه با موسیقی و ساز و آواز تا پاسی از شب مهمانان را سرگرم می کند و محیطی گرم و دوست داشتنی دارد . منوی این رستوران متنوع است و شامل انواع خوراک های ایرانی ، دریایی و فست فودهاست .

مراکز خرید معروف در جزیره کیش

مرکز خرید رویا مال

مرکز خرید رویا مال یکی از جدید ترن و مدرن ترین مراکز خرید این جزیره  با خرید تور کیش  مناسب است که در مدت کوتاهی به شهرت رسیده است  . رویال مال ، از پنج طبقه تشکیل شده که دو طبقه آن تجاری است و هفتاد و شش واحد صنفی دارد و دو طبقه آن اداری است . این مجموعه دارای روف گارن و یک رستوران خوش منظره نیز هست . رویال مال برای خرید پوشاک از برندهای مطرح بسیار ایده آل است اما قیمت های بالایی دارد .

مرکز خرید کوروش (برندسنتر) 

مرکز خرید کوروش یکی از بزرگ ترین مراکز خرید این جزیره است و برندهای بزرگ پوشاک در ان نمایندگی دارند . در این مرکز خرید ، کالاهای متنوع نظیر انواع پوشاک،  لوازم آرایشی و بهداشتی ، مواد خوراکی  ، لوازم خانگی و ... عرضه می گردد . همچنین این مجموعه دارای رستوران و کافی شاپ نیز هست .

 

 

ارسال نظر: