ده کوهستان برتر کانادا برای گردش و ماجراجویی

کدخبر: 2374342

زمان و فصل بازدید از کانادا عامل مهمی است و نقش تعیین کننده ­ای در فعالیت­هایی که می­توانید در کانادا انجام بدهید، دارد. به همین دلیل باید سفر خود را بر اساس شرایط اقلیمی این کشور تنظیم و برنامه ریزی کنید. اگر می­خواهید برای کوهنوردی به کانادا بروید ماه ژوئن تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر است.

زمان و فصل بازدید از کانادا عامل مهمی است و نقش تعیین کننده ­ای در فعالیت­هایی که می­توانید در کانادا انجام بدهید، دارد. به همین دلیل باید سفر خود را بر اساس شرایط اقلیمی این کشور تنظیم و برنامه ریزی کنید. اگر می­خواهید برای کوهنوردی به کانادا بروید ماه ژوئن تا سپتامبر بهترین زمان برای سفر است.

همچنین میتوانید با مشاورین https://bestcanadatours.com تماس بگیرید تا مناسبترین زمان سفر را در تناسب با شرایط شما پیشنهاد دهند.

در این مقاله نام ده کوهستان کانادایی آورده شده که اگر به کوهنوردی، گردش و ماجراجویی علاقه دارید باید به آنها سر بزنید.

  1. بزرگراه Sea to Sky، بریتیش کلمبیا

در مسیر این بزرگراه 134 کیلومتری شماره 99 می­توانید از خلیج هورس­شو در شمال ونکوور تا پمبرتون، کوهستان­های کانادا را از زاویه ­ای عالی ببینید. این بزرگراه از ساحل اقیانوس آرام می­گذرد، به سمت هاو ساند می­رود و در نهایت به جزیره ترنینگ ختم می­شود. به این ترتیب فرصتی عالی خواهید داشت که بدون خارج شدن از جاده از مناظر لذت ببرید. بزرگراه 99 محل مناسبی برای سفرهای جاده ­ای طولانی است و طی آن، از جاذبه ­های کوهستانی نیز بهره خواهید برد. به علاوه پارک­های استانی متعددی در مسیر ساخته شده که می­توانید در آنها از اتومبیل بیرون بیایید و پیاده گردش کنید.

  1. پارک­وی آیسفیلدز، آلبرتا

این مسیر به طول 234 کیلومتر مستقیم از بنف تا جاسپر کشیده شده است. در پارک­وی آیسفیلدز نمای پانورامای بی­نظیری از محبوب­ترین چشم اندازهای کوهستانی دیده می­شود. برخی از این جاذبه­ ها عبارتند از دریاچه لوئیس، دریاچه پیتو، و زمین­های یخی کلمبیا.

در این ناحیه یخچال­های باستانی فراوان، آبشارهای بزرگ و کف آلود و دریاچه ­های متعدد نیز وجود دارند. گله­ های گوسفند بیگهورن به وفور به چشم می­خورند. وجود دریاچه­ ها و آبشارها باعث شده این محل مکان مناسبی برای گذران تعطیلات با دوستان یا خانواده باشد. اگر نمی­خواهید مناظر زیبای این محل را از دست بدهید، حتما یک دوربین هم همراه ببرید!

  1. دریاچه مورین، آلبرتا

دریاچه مورین یکی دیگر از اماکن تحسین برانگیز است که اگر به سمت پارک­وی آیسفیلدز رفتید، نباید آن را از دست بدهید. دریاچه مورین در بنف واقع شده و به آب­های آبی رنگ و خارق العاده­اش معروف است. آب دریاچه از یخچال­های اطراف تأمین می­شود و به دلیل وجود ذرات سیلیس که از یخ­های ذوب شده خارج می­شوند به رنگ آبی درمی­آید. امکان گردش با قایق در اطراف دریاچه فراهم می­باشد. اگر از تل سنگ­ها بالا بروید، می­توانید نمای حیرت انگیزی از این محل را تماشا کنید.

  1. پارک استانی کیلارنی، اونتاریو

اگر به کانادا می­روید و عاشق کوهستان هم هستید، پارک کیلارنی در اونتاریو بهترین گزینه است که در کوهستان­های نزدیک تورنتو واقع است. این ناحیه، مرکز کوهستان لا کلوچ به شمار می­آید. لا کلوچ به کوارتزهای سفید و درخشان خود معروف است. بسیاری از تابلوهای فرانکلین کارمایکل، هنرمند مشهور، از زیبایی همین محل الهام گرفته شده اند. می­توانید به راحتی زیبایی تپه ­های کیلارنی و صخره­ های سفیدرنگ و سنگلاخ آن را در آثار فرانکلین تشخیص بدهید. امکانات گردشی متنوعی در این محل ارائه می­شوند که شامل مسیر حاشیه گرانیت و شکاف (The Crack) می­باشند.

اگر در تور کامل این ناحیه شرکت نمایید، تقریباً یک هفته طول می­کشد تا یک مسیر 78 کیلومتری در اطراف مسیر یکدست لا کلوچ را طی کنید.

  1. پارک استانی کوه رابسون، بریتیش کلمبیا

کوه رابسون یکی از میراث­های جهانی است و بلندترین ارتفاع راکی به شمار می­آید. اگر می­خواهید کوهستان­ها و رودخانه­ های کانادا را ببینید، پارک استانی کوه رابسون بهترین گزینه برای شماست. فهرست جاذبه ­های این ناحیه تقریباً پایان ناپذیر است. با این حال اگر بخواهید پیاده به قله­ های پارک صعود کنید، می­توانید از مسیر دریاچه برگ بروید. مسیرهای دیگر شامل مسیر قایق روی موس، یلوهد یا دریاچه ویتنی هستند. رودخانه فریزر در این ناحیه، به امکانات قایق سواری در رودخانه و مناظر فوق العاده­ای که حین گردش می­توانید ببینید معروف است.

  1. پارک ملی کوهستان رایدینگ، مانیتوبا

مانیتوبا به اندازه کوهستان راکی مورد توجه نیست، اما نباید مناظر سرسبز پارک ملی کوهستان رایدینگ را از دست بدهید. به علاوه، این پارک ملی در مقایسه با فلات­های کم ارتفاع مانیتوبا آنقدر مرتفع هست که بتوان آن را کوهستان نامید. چمنزارهای مسطح و زیبای این ناحیه باعث شده اند تا پارک رایدینگ به یک جاذبه توریستی فوق العاده تبدیل شود. به طور کلی اگر هرچیزی که در این ناحیه وجود دارد را درنظر بگیرید به نظر می­­آید بیشتر از کانادا شبیه مناظر کاستاریکاست.

  1. کوهستان گروس مورن، نیوفاندلند

این محل یکی از معروف­ترین کوهستان­های مرتفع کاناداست. کوه گروس مورن، دومین قله مرتفع نیوفاندلند می­باشد و به هوای سرد و پوشش ابر و مه معروف است. گفته می­شود که این ناحیه از پوشش گیاهی و جانوری تیپ توندرا برخوردار است. اگر کمی بیشتر به سمت جنوب این ناحیه بروید، اکوسیستم قطبی را نیز خواهید دید. کوهنوردی برای صعود به قله، حدود شش تا هفت ساعت وقت می­برد اما با توجه به اقلیم غیرقابل پیش بینی سرد و مرطوبی که در تمام سال حاکم است، کوهنوردی چندان آسان نخواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید تمام مسیر را تا قله بپیمایید، مراقب خود باشید.

  1. پارک ملی کوه ترمبلنت، کبک

کوه ترمبلنت برای اسکی که در فصل زمستان ممکن می­شود، معروف است. اگر بخواهید با ویا فراتای خیلی معروف یا راه آهن از کوه بالا بروید، جاذبه گردشگری محل دوچندان خواهد شد. دیواره صخره­ای واشه نوآر این ناحیه، امکانات زیادی برای کوهنوردان تازه کار دارد و از این نظر مسیر چندان دشواری به شمار نمی­آید. این امکانات شامل کابل­های فولادی، دستگیره­ های کار گذاشته شده در صخره ­ها، میله و پل­هایی که به سمت جنگل راه دارند، می­باشند. تمام تجهیزات ایمنی و کوهنوردی لازم موجود می­باشند. با این حال، قبل از ورود حتما جایگاه رزرو کنید تا در دقیقه نود به دردسر نیفتید.

  1. پارک ملی کلاون

اگر به جستجو و ماجراجویی علاقه دارید، دامنه کوهستانی کانادا و پارک ملی کلاون برای شما مناسب خواهند بود. در این محل می­توانید از نزدیک کوه لوگان، مرتفع­ترین قله کانادا را ببینید. ارتفاع این کوه برابر 5959 متر بوده و از کوه کلیمانجارو نیز بلندتر می­باشد. اگر تجهیزات کافی داشته باشید، می­توانید به بهترین شکل از قله کوه هم لذت ببرید. با این حال می­توانید برای تماشای کوه­های شمالی از مسیر کینگز ثرون بروید. عبور از این مسیر دشوار است، اما مناظر زیبایی که از اینجا دیده می­شوند کاملاً ارزش دشواری را دارند.

  1. مسیر کابوت، نووا اسکاتیا

هیچ چیز به گرد زیبایی خارق العاده کوهستان در کنار اقیانوس نمی­رسد. اگر بخواهید چنین منظره­ای ببینید، به هیچ عنوان مسیر کابوت در کیپ برتون را از دست ندهید. این مسیر ماشین­رو هم می­باشد و می­توانید مناظر تمام جزیره را ببینید. با طی مسیرهای اطراف اراضی مرتفع پارک ملی کیپ برتون، فرصتی پیدا می­کنید تا تجربه ­ای بسیار زیبا برای تمام عمر کسب نمایید. مسیر اسکای­لاین فرصتی فراهم کرده تا به راحتی مناظر وسیع و نزدیک ناحیه را تماشا کنید. افزون بر آن، برای تجربه جاذبه­ های بیشتر این ناحیه می­توانید از مسیرهای Broad Cave بروید.

 

ارسال نظر: