معیارهای رتبه بندی گوگل در سال 2022 چیست؟

کدخبر: 2374500

معیارهای رتبه بندی گوگل در سال 2022 چیست؟

وقتی که یک یا چند ترند جدید در دنیای دیجیتال مارکتینگ مطرح می‌شود، تمامی آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ از این ترند کمک می‌گیرند تا بتوانند به سئو سایت کمک کنند. جالب است بدانید که به همان خاطر، گوگل هر سال معیارهای جدیدی را برای رتبه‌بندی ارائه می‌کند. دقیقاً به همین خاطر است که خدمات سئو سایت باید به‌صورت داینامیک و پویا ارائه شود. یعنی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، تلاش می‌کند تا همواره از جدیدترین معیارهای رتبه بندی گوگل اطلاع پیدا کند. ده راهکار عملی برای افزایش بازدید گوگل در سال 2021 وجود داشتند که بسیار ترند شدند. در حال حاضر قصد داریم تا درباره معیارهای رتبه بندی گوگل در سال 2022 صحبت کنیم تا با کمک آن‌ها بتوانید به رتبه‌بندی وبسایت خود کمک کنید.

بک لینک

شاید در ده راهکار عملی برای افزایش بازدید گوگل در سال 2021 نیز این مورد را دیده باشید؛ اما این مورد آنقدر مهم و حیاتی است که اصلاً نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. بک لینک تأثیر بسیار مهمی در رتبه‌بندی گوگل دارد. این موضوع در سال 2022 نیز صدق می‌کند و باز هم اهمیت بسیار بالایی دارد. جالب است بدانید که بر اساس شایعات که به گوش می‌رسد، گوگل در سال جاری می‌خواهد اهمیت این موضوع را نیز تا حدودی افزایش دهد. البته بر اساس این شایعات، گوگل به جای کمیت بک لینک، دیگر روی کیفیت بک لینک‌ها تمرکز می‌کند. پس این بار بیش از آنکه بخواهید روی تعداد بک لینک‌ها تمرکز کنید، باید روی کیفیت بک لینک‌ها نیز تمرکز داشته باشید.

محتوا هیچوقت تکرای نمی‌شود

وقتی که صحبت از راهکارهای عملی برای افزایش بازدید گوگل در سال 2021 شد، همه گفتند که اول باید به محتوا اهمیت دهید. در سال 2022 هم غیر از این نیست. به اصطلاح بسیاری از متخصصان، « محتوا همیشه پادشاه است». پس باید این موضوع را در نظر داشته باشید. گوگل حتی اگر بسیاری از نکات را رعایت نکنید و همواره محتوای بسیار مفید و یکتا ارائه دهید، شما را جزو برترین سایت‌ها نشان می‌دهد. البته با دریافت خدمات سئو سایت از مؤسسات معتبری همانند منتوریکس، می‌توانید به پنج رتبه اول فکر کنید و حتی در لینک یک قرار بگیرد؛ اما در هر صورت نباید فراموش کنید که همواره محتوا پادشاه است. مخاطبان به‌دنبال محتوای خاص به خودتان هستند. وقتی که محتوای مفید و یکتا تولید کنید، مخاطب را جذب می‌کنید و گوگل هم مخاطب‌محور است و به این موضوع اهمیت می‌دهد و امتیاز بسیار عالی و مثبتی را برای شما حتی در سال 2022 قائل می‌شود.

متاتگ عنوان را فراموش نکنید

جالب است بدانید که رعایت کردن قرار‌دادن کلمات کلیدی در متاتگ عنوان تا 17 درصد در رتبه‌بندی گوگل تأثیر دارد! این موضوع در سال 2022 سر و صدای بسیاری به پا کرده است. شاید بسیاری از نویسندگان و کسانی که خدمات سئو سایت انجام می‌دهند، به بخش متاتگ عنوان توجه چندانی نکنند. بهتر است حتماً از کلمات کلیدی در متاتگ عنوان استفاده کنید. این موضوع تأثیر بسیاری بر رتبه‌بندی دارد. حتی در آپدیت محتوای خود نیز می‌توانید این موضوع را رعایت کنید تا به شما در رتبه‌بندی کمک کند.

تطابق با هدف جستجو

تطابق با هدف جستجو جزو معیارهای بسیار مهم گوگل در سال 2022 برای رتبه‌بندی سایت است. گوگل از یک الگوریتم نسبتاً ساده برای این کار استفاده می‌کند. وقتی که کاربر یک عبارت را جستجو کند، منطقاً وقتی که محتوای هدف خود را چه به‌صورت متن و چه به‌صورت مالتی‌مدیا در وبسایت شما پیدا کند، مدتی در سایت باقی می‌ماند و دیگر روی لینک‌های دیگر نمی‌زند یا اینکه روی گزینه Back کلیک نمی‌کند. در صورتی که مخاطب بعد از چند ثانیه از لینک محتوای شما خارج شود و به سایت‌های دیگر مراجعه کند، این موضوع یک امتیار منفی برایتان محسوب می‌شود. جالب است بدانید تطابق با هدف جستجو کاربر تا 13 درصد روی رتبه‌بندی شما تأثیر مثبت یا منفی دارد. پس باید کاری کنید تا مخاطب احساس کند که محتوای شما برای او مفید است.

455

 

به روز رسانی

در سال 2010 بود که گوگل برای اولین بار الگوریتم Freshness را به کار گرفت. بر اساس این الگوریتم، محتوای جدید بر محتوای قدیمی اولویت داشتند. به همین خاطر بود که در ده راهکار عملی برای افزایش بازدید گوگل در سال 2021 اعمال کردند که بهتر است حتماً محتوای قدیمی خود را آپدیت کنید. به این ترتیب صفحاتی که رتبه منفی داشتند، تقویت می‌شدند. جالب است بدانید بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان، در سال 2022 نیز این الگوریتم تأثیر بسیاری بر رتبه‌بندی سایت دارد. به همین خاطر توصیه می‌شود اگر صفحات بسیاری دارید که دارای رتبه نامناسب هستند، اقدام به آپدیت و به روز رسانی آن‌ها کنید.

سرعت صفحه

شاید سرعت صفحه یک عبارت چتری باشد که مسائل مختلفی را شامل شود. خب در حقیقت می‌توان گفت که منظورمان از سرعت صفحه دقیقاً معیارهای حیاتی وب یا همان وب وایتال‌ها هستند. وقتی که سه معیار حیاتی وب شما در سطح ایدئال قرار داشته باشند، این موضوع برای وبسایت شما یک معیار عالی خواهد بود. هرچه صفحه شما سریع‌تر بارگزاری شود و تجربه کاربر روی صفحه بهتر باشد، احتمال آنکه در صفحه اول و لینک‌های بالایی نشان داده شود، بیشتر خواهد بود. پس به سه معیار اصلی Core Web Vitals اهمیت دهید. این سه معیار در سال 2022 بسیار مفید خواهند بود.

در نهایت باید بگوییم که معیارهای بسیاری وجود دارند که بر رتبه‌بندی وبسایت شما تأثیرگذار هستند. جالب است بدانید که این معیارها در گذر زمان تغییرات بسیاری می‌کنند. به همین خاطر بهتر است از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای در زمینه ارائه خدمات سئو سایت همانند منتوریکس کمک بگیرید تا همیشه بر اساس معیارهای رتبه‌بندی گوگل عمل کنید و همیشه در صفحات اول دیده شوید. فراموش نکنید که سئو برابر با بیشتر دیده شدن و در نتیجه فروش بیشتر خواهد بود.

 

ارسال نظر: