ویژگی‌های پکیج تصفیه فاضلاب

کدخبر: 2374476

پکیج تصفیه فاضلاب برای تصفیه بیولوژیکی فاضلاب و لجن‌های فعال استفاده شده و روش بسیار مؤثری برای دستیابی به نتایج پیشرفته و مزایای اقتصادی است. فاضلاب ترکیبی از آب و پسماندهایی شامل مواد آلی و معدنی ایجاد شده در فعالیت‌های تجاری، صنعتی، مسکونی و... است. از این رو فرآیند تصفیه فاضلاب می‌تواند ضروری باشد. در واقع پکیج‌های تصفیه فاضلاب، آلاینده‌های مضر را به اقتصادی‌ترین روش از بین می‌برند و محیط سالم‌تری ایجاد می‌کنند.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به عوامل بسیاری همچون نوع فاضلاب، فرآیند تصفیه، حجم فاضلاب، جنس تجهیزات پکیج تصفیه فاضلاب، گارانتی و میزان سود بالاسری پیمانکار اجرای پکیج تصفیه فاضلاب ارتباط دارد. از شرکت های سازنده پکیج تصفیه فاضلاب می توان به شرکت تمدن تصفیه ایرانیان اشاره کرد که یکی از رقابتی ترین قیمت ها را در بین کلیه تولید کنندگان پکیج تصفیه فاضلاب در ایران را داراست.

 

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج تصفیه فاضلاب، یک سیستم خلاقانه و همه‌کاره و مؤثر برای تصفیه فاضلاب و جداسازی مواد قابل‌استفاده از آن است. از انواع پکیج تصفیه فاضلاب می‌توان در برنامه‌ریزی برای کاهش ذرات معلق، مواد آمونیاکی و نیتروژن دار و میزان فسفر استفاده کرد. با استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب می‌توان ناخالصی‌ها را از آب جدا قبل از پیوستن آن به منابع آب جداسازی نمود و بدین ترتیب پسابی که برای انسان و محیط‌زیست بی‌خطر است را دفع نمود.

نحوه عملکرد پکیج‌های تصفیه فاضلاب

پکیج‌های تصفیه فاضلاب واحدهای پیچیده‌ای‌ هستند و انواع مختلفی دارند. این سیستم در واقع نه‌تنها تصفیه سطحی و اولیه بلکه تصفیه ثانویه و پیشرفته را نیز انجام می‌دهند. پکیج تصفیه فاضلاب به منبع دریافت برق نیاز دارد تا به ورود هوا به پکیج تصفیه کمک کند. این کار اکسیژن‌رسانی را به فاضلاب انجام داده و در نتیجه امکان تجزیه مؤثرتر را فراهم می‌کند و بدین ترتیب پساب باکیفیت‌تری ایجاد می‌شود که می‌تواند به‌راحتی با موافقت آژانس‌های محیط‌زیست مستقیماً به جریان آب تخلیه شود.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

انواع مختلفی از پکیج‌های تصفیه فاضلاب وجود دارد که بسته به شرایط استفاده باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. به‌طور کلی برای واحدهای صنعتی بزرگ‌تر که به دوام بیشتری در برابر عوامل محیطی نیاز دارند، باید از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن بهره ببرید. این پکیج‌های تصفیه کیفیت بالایی داشته و می‌توانند تا مدت‌های طولانی ماندگاری و عملکرد خوبی داشته باشند. پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن در شرایط ویژه مانند فاضلاب‌های دارای مواد اسید قوی و مواد اکسنده انتخاب مناسبی باشند:

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

اجزای تشکیل‌دهنده پکیج تصفیه فاضلاب

قبل از اقدام برای تهیه انواع پکیج تصفیه فاضلاب و بهره بری از مزایای آن بهتر است بیشتر با اجزای تشکیل‌دهنده آن آشنا شوید. بسته به نوع فاضلاب و محیطی که پکیج در آن استفاده می‌شود، قطعات آن متفاوت است و آلاینده‌های مضر را قبل از انتشار در محیط از پساب حذف می‌کند. به‌طور کلی اجزای تشکیل‌دهنده پکیج‌های تصفیه فاضلاب عبارتند از:

  • صفحه میله‌ای
  • محفظه شنی
  • مخلوط کننده‌ها
  • مخزن‌های پیش هوادهی
  • مخزن ته‌نشینی اولیه
  • مخزن هوادهی
  • مخزن ته‌نشینی ثانویه
  • فیلترهای بیولوژیکی
  • سیستم کنترل پسماند

اجزای مختلف پکیج تصفیه فاضلاب مطابق با کارخانه و محل مورداستفاده، قابل سفارشی‌سازی است.

ویژگی استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب

بیشتر کارخانه‌ها در حال روی آوردن به استفاده از انواع پکیج تصفیه فاضلاب برای بهره بری از مزایای آن هستند. در واقع تصفیه فاضلاب مزایای فراوانی مانند صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها، کاهش اثرات زیست‌محیطی، ایجاد درآمدی جدید از منابع بازیافت شده دارد. فرآیند تصفیه فاضلاب، طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها و چالش‌هایی را در پی دارد. در ادامه به بیان برخی از مزیت‌های تصفیه فاضلاب خواهیم پرداخت:

  • به‌کارگیری پکیج تصفیه فاضلاب، عملکرد قابل‌اعتماد است که می‌توان هر زمان از آن استفاده کرد و از محیط طبیعی در برابر آلودگی‌ها محافظت کرد.
  • پکیج تصفیه فاضلاب در واقع استانداردهای تعیین‌شده برای آلاینده‌ها را برآورد کرد و از بروز جریمه‌های سنگین جلوگیری می‌کند.
  • فرآیند نصب پکیج تصفیه فاضلاب آسان و بهره‌برداری از آن زیاد است و نگهداری آن راحت است.
  • با استفاده از انواع پکیج‌های تصفیه فاضلاب می‌توان خطرات سلامت عمومی و محیط‌زیست را تا حدود زیادی کاهش داد.
  • کاهش ردپای محیطی و تبدیل زباله‌ها به مواد ارزشمند

 

کارکرد پکیج تصفیه فاضلاب

در پکیج‌های تصفیه فاضلاب، انواع روش‌ها و فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی به‌منظور حذف آلاینده‌های مضر استفاده می‌شود. از این سیستم در انواع فعالیت‌های مختلف مانند کشتی‌ها، هتل‌ها، مجتمع‌ها، رستوران‌ها، کارخانه‌ها، مجموعه‌های کشاورزی، بیمارستان‌ها و... استفاده می‌شود. با انجام فرآیند تصفیه فاضلاب می‌توان از فاضلاب استفاده مجدد یا آن را به‌طور بهینه دفع کرد. برای افزایش کارایی و بهبود عملکرد می‌توان سیستم‌های ضدعفونی قوی، مانند سیستم‌های اشعه ماوراءبنفش را به پکیج تصفیه فاضلاب استفاده کرد و به‌نوعی آن را سفارشی کرد.

  • تصفیه مقدماتی: این بخش اولین مرحله از فرآیند تصفیه فاضلاب است. هدف اصلی در مرحله مقدماتی حذف مواد جامد درشت و سایر موادی است که به‌طور عمده در فاضلاب خام یافت می‌شوند. عملیات تصفیه مقدماتی با استفاده از صفحات فیلتر، حذف شن‌ها و در برخی موارد شکستن اجسام بزرگ است. در واقع سنگریزه‌های اضافی باعث انسداد شدید در پمپ می‌شود و در نتیجه پمپ‌های تصفیه بعدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دستگاه‌هایی مانند دستگاه‌های اندازه‌گیری جریان، اغلب در مرحله تصفیه اولیه قرار دارند.
  • تصفیه اولیه: هدف اصلی این مرحله کاهش هرگونه جامدات سنگین مانند مواد آلی و معدنی است. این مواد معمولاً ته‌نشین می‌شوند و مواد جامد روغنی، گریس‌ها و مواد سبک‌تر در سطح شناور می‌شوند. بدین ترتیب مواد ته‌نشین شده و شناور از مخلوط جدا شده و مایع باقی مانده ممکن است تخلیه شده و یا در مرحله بعدی تصفیه، یعنی تصفیه ثانویه قرار بگیرد. در تصفیه اولیه حدود 60 درصد از مواد جامد معلق از فاضلاب حذف خواهد شد و برای انجام مراحل بعدی به تصفیه ثانویه هدایت می‌شوند.
  • تصفیه ثانویه: نقش اصلی این مرحله در پکیج تصفیه فاضلاب، تصفیه بیشتر پساب به وجود آمده در مرحله تصفیه اولیه و حذف مواد بیولوژیکی محلول و ذرات معلق در آن است. جامدات حذف شده در مرحله تصفیه ثانویه، رسوبی به نام لجن ثانویه یا لجن بیولوژیکی تولید می‌کنند. این مخلوط معمولاً با لجن اولیه ترکیب شده و پردازش خواهد شد. تصفیه ثانویه ممکن است به فرآیند جداسازی میکروارگانیسم‌ها قبل از مرحله تصفیه پیشرفته نیاز داشته باشد. در مرحله ثانویه معمولاً بیش از 90 درصد مواد جامد و معلق از مخلوط حذف خواهد شد.
  • تصفیه پیشرفته: تصفیه پیشرفته معمولاً پس از تصفیه ثانویه انجام می‌شود و بخشی از مواد مخلوط در فاضلاب که حذف آن‌ها در تصفیه ثانویه ممکن نیست را جداسازی می‌کند. برخی مواقع ممکن است قبل از تخلیه پساب در محیط پذیرنده مانند: زمین، رودخانه، تالاب و... آن را به‌صورت شیمیایی یا فیزیکی مانند استفاده از میکروفیلتراسیون ضدعفونی می‌کنند.

تمدن تصفیه ایرانیان

کلام آخر

در این مطلب سعی داشتیم به بیان ویژگی‌ها و نحوه عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب بپردازیم. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما مفید بوده باشد. اکنون با داشتن اطلاعات درباره پکیج‌های تصفیه فاضلاب می‌توانید برای تهیه و خرید آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. بهتر است قبل از تصمیم برای سفارش سیستم تصفیه فاضلاب خود که می تواند بهداشتی یا انسانی یا شهری یا خانگی یا صنعتی باشد با متخصصان شرکت تمدن تصفیه ایرانیان در این زمینه مشورت کرده و با آگاهی کامل خرید را انجام دهید. استفاده از پکیج‌های تصفیه فاضلاب می‌تواند یک سرمایه‌گذاری مؤثر برای افزایش بهره‌بری از منابع بدون آسیب به محیط‌زیست و سلامت می‌شود که برای همه فعالیت‌های توصیه می‌شود.

https://tamadon-tasfie.com

منبع: تمدن تصفیه ایرانیان

09122002358

02632760672

 

 

 

ارسال نظر: