۱۰ راهکار جادویی برای داشتن پوستی آینه‌ای

کدخبر: 2374455

۱۰ راهکار جادویی برای داشتن پوستی آینه‌ای! + معرفی محصولات طبیعی

این روزها یکی از دغدغه‌های هر خانمی، داشتن پوستی جوان و شاداب است. همان‌طور که می‌دانید پوست حساس‌ترین بافت بدن محسوب می‌شود که در کنار اهمیت سلامتی، زیبایی آن هم قابل‌توجه است. ما به شما راهکارهای طبیعی و قطعی‌ای معرفی خواهیم کرد تا برای همیشه پوستی جوان داشته باشید! در واقع یک رژیم غذایی سالم در آینه‌ای بودن سطح پوست شما بسیار تأثیرگذار است؛ بنابراین تا آخر همراه ما باشید.

سیر، راهکاری قدیمی برای زیبایی!          

از زمانی که به یاد دارم راهکار مادربزرگم همیشه برای مقابله با جوش‌های پوستی، سیر بود! شاید باورش سخت باشد، اما سیر علاوه بر خواص ضد جوش و ضد لکه‌، در جوان‌سازی پوست تاثیر بسزایی دارد. راهکارش هم همیشه به این صورت بود که سیره له شده را به مدت 5 دقیقه بر روی پوست قرار می‌داد و پس از شست‌وشو، از کرم مرطوب‌کننده جهت جلوگیری از خشکی پوست استفاده می‌کرد. یک راهکار طبیعی و سریع برای داشتن پوستی درخشان و زیبا که با استفادة سیر به‌صورت روزانه‌، شما را به نتیجه عالی می‌رساند.

سرکه سیب به‌عنوان لایه‌بردار!

و اما روش بعدی که معرفی خواهیم کرد، استفاده از سرکه سیب است. سرکه سیب با خاصیت اسیدی ملایم، برای لایه‌برداری و ازبین‌بردن لکه‌های پوستی مفید واقع می‌شود. در حقیقت سرکه سیب با متعادل کردن PH سطح پوست، باعث کاهش جوش‌های پوستی می‌شود. اما اگر پوستی حساس دارید، می‌توانید به‌اندازه‌ای آلوئه‌ورا به سرکه سیب اضافه کنید.

 هیدراته کردن پوست به همراه آلوئه‌ورا!

 حتی می‌توان از برگ آلوئه‌ورا، به‌صورت مستقل استفاده کنید و خواص ضد پیری و آبرسانی آن را در پوست خود احساس کنید! استفاده از این گیاه برای هیدراته کردن پوست و محافظت از آن در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش بسیار توصیه می‌شود!

نکته‌ای که در خصوص آلوئه‌ورا مطرح می‌شود این است که به کاهش التهاب پوستی کمک شایانی می‌کند. طرز تهیه آسان سبب شده که شما به‌راحتی در منزل از آن استفاده کنید. به این صورت: ژل را پس از بریدن گیاه آلوئه‌ورا از آن خارج کنید و به طور کامل بر روی صورت خود پوشش دهید. پس از یک ساعت می‌توانید پوست خود را با آب ولرم شست‌وشو دهید. آلوئه‌ورا می‌تواند به‌صورت یک کرم آبرسان همیشه در دسترس شما قرار داشته باشد.

اما حتی اگر استفاده مستقیم از خود گیاه دشوار به نظر می‌رسد، می‌توانید از یک کرم آبرسان استفاده کنید که توسط مواد طبیعی تهیه شده است.

01

پوستی سالم با روغن نارگیل!

روغن نارگیل با خواص ضد باکتریایی، جزو مفیدترین و تاثیرگذارترین راهکار جلوگیری از التهاب پوست می‌باشد. هر شب می‌توانید صورت خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

روغن بادام یک مرطوب‌کننده طبیعی!

روغن بادام در بهبود جای زخم و لکه‌های پوستی تاثیر شگفت انگیزی دارد. همچنین به جوان‌سازی و هیدراته کردن پوست کمک می‌کند. پس از استفاده، بهتر است کل شب بر روی پوست خود داشته باشد و سپس روز بعد آن را با آب ولرم شست‌وشو دهید.

چای سبز، درمان قطعی آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش!

تمام چیزی که برای استفاده از این درمان احتیاج دارید، یک چای کیسه‌ای به همراه مقداری آب ولرم و قالب یخ می‌باشد. قطعاً چای سبز همیشه در دسترس قرار دارد تا بتوانید شاهد تأثیر آن برای درمان و پیشگیری از جوش و مشکلات پوستی ناشی از اشعه‌های فرابنفش خورشید باشید. شما می‌توانید یک‌بار در روز از چای سبز استفاده کنید.

عسل، عامل پوستی نرم و لطیف!

عسل ماده‌ای بی‌نظیر در درمان سوختگی، ترمیم پوست، زخم، اگزما و رفع جوش‌ها می‌باشد. برای استفاده از عسل به‌منظور داشتن پوستی براق و شفاف، لازم است آن را با مقداری دارچین ترکیب کنید و اجازه دهید حداکثر به مدت 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند. هفته‌ای دو بار می‌توانید از این ترکیب استفاده کنید.

ماسک روشن‌کننده به همراه جو دوسر!

برای رفع لکه‌های تیره پوست و آثار به‌جامانده از جوش و زخم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان داده است. حداقل یک‌بار در هفته به مدت 15 دقیقه می‌توانید برای پاکسازی پوست صورت خود از ترکیب جو دو سر به همراه گوجه‌فرنگی استفاده کنید تا برای بستن منافذ باز پوست تاثیر داشته باشد. شما با این ترکیب فوق‌العاده، پوستی نرم و روشن خواهید داشت! حتی از این خاصیت جو دوسر در کرم ضدلک بهره گرفته شده است.

02

آب برنج، با ترکیبات ضد پیری و لایه‌بردار!

یکی از روش‌هایی که برای لایه‌برداری و مراقبت از پوست در برابر چین‌وچروک استفاده می‌شود، آب برنج است. پس از آبکش کردن برنج، از آب آن توسط یک پنبه می‌توانید پوست خود را به مدت 15 دقیقه ماساژ دهید. تکرار این عمل یک‌بار در روز کفایت می‌کند.

گلاب، تونر طبیعی صورت!

استفاده از یک تونر طبیعی در فرایند مراقبتی پوست بسیار تاثیرگذار است، این ماده به تعادل سازی PH پوست و همچنین به بهبود گردش خون در صورت کمک بسزایی می‌کند. گلاب نوعی تسکین‌دهندة پوست ملتهب و حتی عفونت‌هاست. برای رفع لکه و جوش، گلاب قطعاً یکی از گزینه‌های درمانی با خواص شادابی و روشن‌کننده پوست می‌باشد. برای پوست‌های چرب بهتر از هنگام استفاده گلاب، از لیموترش هم استفاده شود و برای پوست‌های خشک، به‌جای لیموترش می‌توانید روغن زیتون به آن اضافه کنید. برای رفع مشکلات پوستی این‌چنین، استفادة روز در میان از این ترکیب مفید است.

اسکراب شکر!

همیشه همه بر این باور هستند که شکر ماده‌ای مضر است، اما در ازبین‌بردن سلول‌های مرده و آلودگی‌های سطح پوست عملکردی عالی از خود نشان داده است. استفادة مداوم از این اسکراب، گردش خون را در سطح پوست بهبود می‌بخشد و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا پوستی براق و شفاف داشته باشید! بهتر است این استفاده، هر 4 تا 5 روز انجام شود. به این نکته توجه داشته باشید که باید شکر سفید و قهوه‌ای را باهم مخلوط کنید و به مدت 3 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.

نکات مهم برای داشتن پوست براق و شفاف!

در کنار موارد طبیعی‌ای که برای شما توضیح دادیم، باید به نکات تاثیرگذار دیگری هم توجه داشته باشیم تا نتیجه مطلوب‌تری برسیم. لازم است شما رژیم غذایی سالم و نوشیدن آب کافی را در برنامه خود قرار دهید.

از ماساژ دادن و پاکسازی پوست خود پس از هر باری که از بیرون برمی‌گردید غافل نشوید. مراقبت‌هایی از جمله کرم آبرسان و ضد آفتاب را مد نظر داشته باشید تا از آسیب شدید به پوست جلوگیری کنید.

حتی میزان خواب و استرس در سلامت و ظاهر پوست شما تأثیرگذار است؛ بنابراین خواب کافی داشته باشید و تمرین کنید از استرس دور بمانید.

سخن آخر              

در این مقاله به 11 مادة طبیعی و همچنین راهکارهایی جهت داشتن پوستی سالم و شفاف اشاره کردیم تا رمز زیبایی را پیدا کنید و از دیدن خودتان لذت ببرید. در انتها لازم است بگوییم. یکی از بزرگ‌ترین دشمنان پوست، لوازم‌آرایش است! پوستی زیبا است که سالم باشد. پوست ناسالمی که توسط لوازم‌آرایش در تلاش است زیبا به نظر برسد جذابیتی ندارد؛ بنابراین برای سلامت پوست صورت خود اهمیت بیشتری قائل باشید و لوازم‌آرایشی‌ای استفاده کنید که از مواد شیمیایی کمتری تولید شده باشد. یکی از کامل‌ترین مجموعه‌هایی که لوازم‌آرایش و بهداشتی با ضمانت اصالت در اختیار شما قرار می‌دهد، فروشگاه اینترنتی خانومی است. شما لایق داشتن پوستی جوان و شاداب هستید! ما هم تا انتها، جهت درخشش زیبایی شما در کنارتان هستیم. سپاس از وقت ارزشمندی که برای خواندن این مقاله در اختیار ما قرار دادید.

 

 

ارسال نظر: