جاذبه دیدنی در شهر زیبا و ساحلی ازمیر که نباید از دست داد

کدخبر: 2374538

شهر ازمیر یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه است که با وجود امکانات رفاهی و تفریحی متنوع به مقصدی ایده آل و پر طرفدار برای گذران تعطیلات تابستانی تبدیل شده است . مسافران اغلب ماههای گرم سال را برای سفر به اینشهر انتخاب می کنند اما ازمیر تا اواسط فصل پائیز نیز آب و هوایی مطبوع دارد و از آنجائیکه در کنار دریای اژه واقع شده زمستان هایی مرطوب با دمایی نه چندان پائین دارد .

همانطور که گفتیم شهر ازمیر در تور ترکیه لحظه آخری آفری و ، در امتداد سواحل دریای اژه قرار دارد و به همین خاطر دارای چشم اندازی زیبا بوده و تفریح و خوشگذرانی در کنار سواحل از جمله جاذبه های اصلی این شهر محسوب می گردد . امکانات رفاهی و تفریحی متنوع این شهر سبب شده سالانه میلیون ها مسافر از سراسر دنیا برای گذران تعطیلات به این شهر سفر کنند و امروزه در میان آن ها تعداد ایرانیان کم نبوده و روز به روز نیز افرایش می باید و برخی حتا به برای اقمت دائمی در این شهر اقدام نموده اند .

جالب است بدانید شهر ازمیر سومین شهر بزرگ این کشور است و همانند اغلب شهرهای ترکیه دارای تاریخی پر فراز و نشیب است و گردشگران زمانی را به بازدید از موزه و آثار تاریخی شهر اختصاص می دهند . تپه های کادیفکاله و قلعه پاگوس ، کلیسای سنت پلیکارت ، خانه تاریخی حضرت مریم ، غار اصحاب کهف ، معبد آپلون ، مسجد حیصار ، شهر تاریخی افس و‌ بنای یادبود آتاتورک  از جمله آثار تاریخی شهر ازمیر است . البته برج ساعت و بازار سنتی کمرالتی نیز از دیگر جاذبه های ازمیر است که در مرکز شهر واقع شده اند . 

همانطور که گفتیم شهر ازمیر دارای آب و هوایی لطیف بوده و پاییز و زمستانی ملایم و پر بارش دارد و تابستان های آن خشک و کمی طولانی است و حین اقامت در این شهر از نزدیک آب و هوای لطیف مدیترانه ای را از نزدیک لمس خواهید کرد . تابستان بهترین زمان برای شنا در آب های گرم اژه است و در این زمان می توانید با خیالی آسوده برای ساعت ها بر روی شن ها گرم آفتاب بگیرد و برنزه کنید . همچنین می توانید برخی از تفریحات آبی مهیج را در امتداد سواحل این شهر تجربه کنید .

در ضمن  شهر ازمیر همانند دیگر شهرهای توریستی کشور ترکیه دارای بازارهای سنتی و مراکز خرید متنوع است . از این رو برای خرید و تهیه سوغات نیاز به نگرانی نیست و تقریبا در همه جای شهر بازاری ایده آل را میتوان یافت . مرکز خرید آسماکاتی ، اوپتیموم اوت لت ، مرکز خرید فروم برنووا و همچنین بازار سنتی کمرالتی از مشهورترین مراکز خرید شهر هستند .

در ادامه همراهمان باشید تا نگاهی کاملتر به گوشه و کنار این شهر زیبا داشته باشیم :

تماشای برج تاریخی ساعت

برج ساعت یکی از جاذبه های تاریخی شهر ازمیر است که تقریبا در مرکز شهر واقع شده و همه گردشگران از آن دیدن می کنند . این بنا در سال ۱۹۰۱ میلادی در میدان کوناک ساخته شد و هم اکنون یکصد و بیست سال از عمر آن می گذرد . برج ساعت توسط  معمار مشهور فرانسوی طراحی و ساخته شده و جالب اینکه ساعتی که در وسط  آن قرار دارد هدیه ای از امپراطوری آلمان است .

برج ساعت بیست و پنج متر ارتفاع دارد و تقریبا از همه نقاط مختلف شهر قابل رویت است . اما بازدید  از آن بویژه در شب و با روشن شدن پرژکتورهای نورانی و فواره های آب اطراف آن بسیار جذاب تر می شود .

تماشای شهر از فراز آسانسور ازمیر

بر اساس مطلب سایت تور لحظه آخری سفر باتو ، آسانسور ازمیر در واقع بنایی تاریخی است که یک قرن پیش برای سهولت در رفت و آمد مردم شهر ساخته شد . شهر ازمیر بر روی ارتفاعات بنا شده و دسترسی به مناطق مختلف آن برای شهروندان کمی سخت بود برای همین این  آسانسور ساخته شد . آسانسور ازمیر چندی پیش مورد بازسازی قرار گرفت و هم اکنون به عنوان یک جاذبه توریستی پر طرفدار شناخته می شود . 

بازار سنتی کمرالتی 

بازار سنتی کمرالتی دارای فضایی سنتی و نوستالژی است و قدم زدن در آن جالب و سرگرم کننده خواهد بود . در این بازار علاوه بر اینکه خریدی خوب و مقرون به صرفه را تجربه می کنید با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این شهر نیز آشنا خواهید شد  . این بازار دارای دها دکه و حجره بوده و تنوع کالاها در آن بالا است .

منطقه شگفت انگیز آلسانکاک  Alsancak

این منطقه تفریحی دارای چشم اندازی زیبا رو به سواحل جنوبی شهر و خلیج ازمیر است .  در طول این مسیر گردشگران در آب های فیروزه ای شنا کرده و بر روی سواحل شنی پاکیزه آفتاب می گیرند . ضمنا در امتداد این مسیر امکانات رفاهی مختلف نظیر کافه ها و رستوران های مختلف و همچنین فروشگاه ها و مراک

 

ارسال نظر: