انواع جعبه بسته بندی

کدخبر: 2374737

انواع جعبه بسته بندی، مسئله ای است که با توجه به نوع محصول و جایگاه مصرف کننده باید مورد بررسی قرار بگیرد. هر نوع بسته بندی که در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد باید براساس شرایطی که مطرح می کنیم انتخاب شود. انتخاب صحیح و به جا یک جعبه خوب در موضوعات زیادی مثل استقبال از محصول، برندسازی، قرار گرفتن محصول در انتخاب صورت گرفته در مقایسه با سایر محصول رقیب و... موثر است. بعلاوه خبرگی تولید کننده جعبه در طراحی و جذابیت یک جعبه موضوعی است که به هیچ عنوان نمی توان آن را با هیچ چیز درگیر جایگزین کرد.

در کل در این مقاله ما به شما جامع ترین مطلب را در خصوص طراحی جعبه ارائه می کنیم تا از احتیاج به هر مقاله ای دیگر بی نیاز شوید. این مقاله حاصل تجربه عملی متخصصان طراحی جعبه در مجموعه طرح مدرن طرح است. مجموعه ای که در صفحه تخصصی خود درسایتش که مختص طراحی جعبه است، مهمترین و بهترین نمونه کاری هایش را به نمایش گذاشته  است.

01

خصوصیات یک جعبه مناسب

در ابتدا باید به بررسی 5 ویژگی مهم و قطعی برای یک جعبه بسته بندی را به شما بگوییم. این 5 خصوصیت ذکر شده کمک می کند تا جعبه محصول، تاثیر خود را در جذب مشتری و فروش بگذارد که خود این این امر به دلیل ارتباط بیشتر با مخاطب قبل از خرید و مصرف یک محصول، بسیار مهم است.

1. بسته بندی چشم نواز

به طور خلاصه باید بسته بندی شما مخاطب را جذب کند. این جذب می تواند زمانی باشد که مصرف کننده نیازی به محصول شما در آن لحظه ندارد (حتی به دنبال محصولی مشابه ای هم نیست)، اما بسته بندی خوش رنگ و لعاب شما یا وی را به خرید وا می دارد و یا باعث می شود تا محصول در ذهنش نقش ببند. اگر مخاطب به دنبال محصول تولید شده توسط شما و رقبایان آماده باشد (به شرط اینکه تنوع محصولات در فروشگاه زیاد باشد) قطعا با بسته بندی درست، جذاب و دارای اطلاعات کافی شما برنده این رقابت خواهید بود.

2. با دوام بودن

جعبه ای که با دوام باشد و تاز زمان لازم (مثلا در زمان حمل از فروشگاه به منزل و سایر شرایط) به راحتی تخریب نشود، از نظر دوام شرایط مناسبی دارد.

3. انتقال درست پیام به مصرف کننده

بسته بندی محصول چه پیامی از محصول به مخاطب می دهدد؟ این سوال را باید قبل از درخواست طراحی بسته بندی جواب داد. به عنوان مثال اگر محصول ما برای هدیه دادن مناسب است، قطعا ایجاد بسته بندی با این ویژگی، حاوی همین پیام به مخاطب خواهد بود. استفاده عکی زیبا روی جعبه به انتقال این پیام کمک می کند، پس باید عکاسی محصولات را نیز به درستی انجام داد تا پیامی واضح تر به دست مخاطب برسد.

4. سلامت نگه داشتن محصول

این موضوع متفاوت از دوام جعبه است. یک جعبه مناسب باید از محصول به خوبی محافظت کند. فرضا اگر محصولی ما طوری است که در صورت رسیدن هوا، دچار افت کیفیت می شود باید هر دلیلی که به آن منجر می شود رفع گردد.

5. باز کردن آسان

بسته بندی محصول باید به راحتی باز شود. اگر بسته بندی فاقد این گزینه باشد و مصرف کننده را ناراضی کند، قطعا یک خرید به خرید بعدی نمی رسد . فروش محصول (حتی اگر در قله فروش باشد) به کف فروش خواهد رسید.

انواع جعبه بسته بندی

در این قسمت 13 مدل جعبه قابل ارائه برای بسته بندی را با هم بررسی می کنیم. در نظر داشته باشید که در مجموعه مدرن طرح با انتخاب هر کدام از این جعبه براساس تجربه کاری خود و با نظر نهایی متقاضی، به راحتی انواع جعبه بسته بندی قابل ارائه و استفاده است.

- جعبه قفل دار ساده

این جعبه بسته بندی، همانطور که از نامش مشخحص است، ساده ترین جعبه بندی بوده که با داشتن یک ضاعده روی جعبه و رفتن این ضاعده به داخل جعبه (از بالا و پایین) بسته می شود

-جعبه با قفل مکمل

این مدل جعبه برای بسته بندی محصولات سنگین استفاده می شود. در این نوع جعبه به مانند جعبه ساده، یک در با ضاعده برای بسته شدن وجود دارد، اما یک ضاعده کوچکتر روی بدن جعبه قرار داد که با قرار گرفتن روی درب، استقامت درب جعبه را بیشتر می کند و در دو طرف بسته قرار دارد.

01

 

- جعبه کف قفلی

در این مدل جعبه به جای یکسان بودن دو درب جعبه، یک درب به شکل جعبه قفل دار ساده بوده و درب دیگر به صورت ضربدری با چهار زبانه به هم وصل شده و استحکام انتخاب جعبه را بیشتر می کند.

- جعبه لاگباتم

این مدل جعبه مثل جعبه قبل بوده و تنها در انتهای جعبه که قسمت زبانه ها و نحوه همپوشانی آنها را تعیین می کند دارای تفاوت است. این مدل جعبه برعکس جعبه های دیگر از 3 قسمت چسب می خورد.

- جعبه قفل کیبردی

این مدل جعبه برای محصولاتی با ارتفاع کم استفاده شده و مقوا بیشتری در آن استفاده می شود. زبانه های این مدل جعبه با قرار گرفتمن زیر نظر قسمتی از جعبه، بدنه ی کنار جعبه را تشخیص می دهند.

- جعبه منقسم دار

این مدل جعبه به دلیل داشتن قسمت بندی برای قرار گیری انواع محتویات جعبه به جعبه منقسم دار معروف است. به عنوان مثال جعبه لامپ به دلیل نیاز به حفاظت از محصول باید دارای منقسم باشد.

- جعبه درب و کف

این مدل جعبه دارای در و جعبه مکمل هم (مثل جعبه پیراهن) است و نحوه تولید درب و کف این مدل جعبه به تولید جعبه قفل کیبردی نزدیک است.

- جعبه آویزدار

این مدل جعبه، همانطور که مشخص است، قسمتی برای آویز کردن محصول دارد. در تولید این جعبه قسمت 3 الی 4 سانتی متری با یک روزنه برای اویزان کردن محصول از میخ و یا سایر موارد وجود دارد.

- جعبه کبریتی

همانطور که نام جعبه مشخص است، این جعبه با داشتن یک سینی و کاور تولید می شود. قالب این مدل جعبه باید دقیق باشد، زیرا بزرگ بودن کاور برای سینی باعث افتادن آن و کوچک بودن آن باعث داخل نرفتن سینی به کاور می شود.

- جعبه هدیه

این مدل بسته بندی نیز همانطور که مشخص است برای هدیه دادن محصول بوده و طوری می شود که بدون هیچ متعلقاتی قابل جا به جایی باشد. ضمنا این جعبه‌ هم بروی مقوای پشت طوسی و هم مقوای ایندربرد قابل اجرا می‌باشد.

- جعبه پستی

ارسال بسته های پستی با این مدل جعبه به بهتریم شکل خواهد بود. این مدل بسته بندی برای سبک تر شدن وزن نهایی محصول و جعبه بسیار مناسب تر است

- جعبه بالشتی

ایم مدل بسته بندی، بسته بندی فانتزی بوده که برای کادو دادن نیز مناسب است. شال، بالشت و محصولات این چنینی برای بسته بندی با جعبه بالشتی بسیار مناسب است.

- جعبه کاوری

این بسته بندی که فاقد ارتباع بود و نقطه عطف نیز ندارد، برای بسته بندی محصولاتی مثل کارت ها، گلش گوشی و... مورد استفاده قرار می گیرد.

در کل بهترین نمونه کاری های طراحی جعبه و طراحی انواع جعبه بسته بندی قابل طراحی را می توانید در سایت ما ببنید و برای اطلاعات بیشتر از مشورت کارشناسان ما بهره بگیرد.

 

 

 

 

ارسال نظر: