نکاتی که باید در خرید کتاب دست دوم به آنها توجه کنیم؟

کدخبر: 2374974

آیا تاکنون برای خرید کتاب دست دوم اقدام کرده‌اید؟ آیا می‌دانید که مرکز خرید و فروش کتاب دست دوم در شهر شما در کجا است؟ متأسفانه با وجود اینکه کاربران و افراد جامعه ایرانی علاقه بسیار زیادی به کتاب خوانی و استفاده از کتاب دست دوم دارند اما به هیچ وجه به بسترهای مناسب برای خرید و فروش این کتاب‌ها در هیچ کدام از شهرهای کشور در نظر گرفته نشده و عملاً کاربران دسترسی مناسبی به استفاده از این خدمات ندارند. واقعیت این است که خرید و فروش کتاب دست دوم نیاز به هیچ واسطه‌ای نداشته و عملاً وجود یک سامانه هوشمند مناسب که فرایند قیمت گذاری و خرید و فروش آنلاین کتاب دست دوم را ساماندهی نماید، به خودی خود کافی خواهد بود تا خود کاربران هم به عنوان خریدار و هم به عنوان فروشنده در آن فعالیت نمایند. افرادی که کتاب دست دوم در اختیار دارند نیاز به مطالعه کتاب‌های بیشتری دارند کتاب‌های دست دوم خود را در معرض فروش قرار داده و سایر کتاب‌های مورد نظر خود را نیز به صورت دست دوم خریداری می‌کنند. ریباکس به عنوان اولین سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم در کشور در حال حاضر چنین فرآیندی را برای کاربران به وجود آورده تا از این پس من و شما بدون کوچک‌ترین دغدغه و در کمترین زمان ممکن به میزان نیاز به خروج از منزل تمام نیازهای خود را در زمینه خرید و فروش کتاب دست دوم برآورده سازیم.

 

کتاب‌های دست دوم را از کجا بخریم؟

بله در هر شهری فروشگاه‌هایی هستند که کتاب دست دوم را به صورت کیلویی یا با قیمت‌های بسیار پایین از کاربران خریداری کرده و بدون کوچک‌ترین زحمتی آنها را در فضاهایی مانند انباری در معرض فروش قرار می‌دهند. در بهترین حالت ممکن کتاب‌های دست دوم توسط برخی از دست فروشان در برخی از مراکز شهری در معرض فروش قرار می‌گیرند که دسترسی به آنها معمولاً به صورت گذری بوده و هیچ کس به بهانه خرید کتاب دست دوم به دنبال دست‌فروشان نخواهد رفت. به راحتی می‌توان درک کرد شرایط سنتی خرید و فروش کتاب دست دوم در کشور ما در حد فاجعه است و عملاً هیچ بستری برای انجام این عملیات تعریف نشده است.

نکته بسیار  جالب درباره فرآیند خرید و فروش کتاب دست دوم این است که این فرایند نیاز به هیچ هزینه‌ای از سوی دولت و سازمان‌های بزرگ نداشته و تنها وجود یک سامانه هوشمند به همراه یک یگان مجهز برای حمل و نقل در سطح کشور می‌تواند تمام نیازهای کاربران را فراهم کرده و خود افراد هم به عنوان خریدار و هم به عنوان فروشنده می‌توانند برای ارتقاء فرهنگ خرید و فروش کتاب دست دوم در این سامانه فعالیت نمایند.  سامانه‌ای که افراد، هم می‌توانند برای فروش کتاب دست دوم خود به آن مراجعه کرده و در کمتر از چند لحظه کتاب خود را با قیمت مناسب در معرض فروش قرار دهند و همچنین خریداران نیز به راحتی و با چند کلیک بتوانند کتاب مورد نظر خود را از میان کتاب‌های موجود پیدا کرده و آن را خریداری نمایند.

کتاب‌های دست دوم را از کجا بخریم؟

خرید دقیق‌تر فروش بهتر

دقت داشته باشید که سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم بایستی ویژگی‌ها لازم برای تعریف شدن به عنوان چنین بستری را داشته باشد. به عنوان مثال یکی از مهمترین ویژگی‌ها خرید دقیق و فروش دقیق‌تر کتاب‌ها به کاربران است و هیچ کسی در این پروسه با مشکل روبرو نشود. قرار نیست که چون این کتاب‌ها دست دوم هستند کاملاً از کار افتاده و امکان استفاده و مطالعه آنها وجود نداشته باشد. سامانه هوشمند تعریف شده بایستی در زمان خرید کتاب دست دوم از کاربران با توجه به ویژگی‌ها بیان شده از سوی خود این عزیزان و در پروسه‌های بعدی سلامت فیزیکی کتاب را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهد در زمانی که قرار بر فروش کتاب مورد نظر است، خریدار بتوانند با خیال راحت برای خرید و استفاده از کتاب مورد نظر خود اقدام کند. در واقع  صحت و سلامت کتاب دست دوم بایستی به عنوان یکی از معیارهای اصلی برای قیمت گذاری آن تعیین شده و همچنین یک برنامه ریزی مشخص و دقیق برای کنترل سلامت فیزیکی کتاب‌ها وجود داشته باشد.

 

دسترسی سریع به کتاب‌های دست دوم

امکان جستجوی سریع و راحت و دسترسی سریع به کتاب دست دوم مورد نظر یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که برای سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم به آن نیاز خواهیم داشت. در واقع تمام کتاب‌های وارد شده به سامانه بایستی به صورت کامل و با تمام اطلاعات موجود دسته بندی شده و کاربران بتوانند به صورت آنلاین و اینترنتی تنها با یک جستجوی ساده کتاب مورد نظر خود را پیدا کنند. سرعت یکی از فاکتورهای بسیار مهم جامعه امروز است که عدم دقت به آن در هر صنعتی و در هر شرایطی می‌تواند یک معضل بزرگ باشد. یکی از موانع اصلی که در مقابل ارتقای سطح فرهنگ کتاب خوانی در کشور ما وجود دارد، کند بودن فرآیند دسترسی به کتاب‌ها است. کاربران به دلیل مشغله کاری بسیار زیاد در طول هفته فرصت کافی برای مراجعه به کتاب فروشی‌ها را ندارند و فرآیند حمل و نقل این کتاب‌ها نیز به کندی صورت می‌پذیرد.

در این بین  وجود یک سامانه هوشمند که سرعت بسیار بالایی هم برای فروش کتاب دست دوم و هم برای خرید کتاب دست دوم را برای کاربران فراهم آورد و از این گذشته حمل و نقل رایگان را نیز برای این خرید و فروش  برند ایجاد کند، یکی از بزرگترین موانع ارتقای سطح فرهنگ کتاب خوانی و استفاده از کتاب‌های دست دوم در کشور برطرف شده و مطمئن باشید که این مهم باعث خواهد شد تا سرانه مطالعه در کشور ما نیز به شدت افزایش پیدا کند.

خرید و فروش کتاب دست دوم با ریباکس

خرید و فروش کتاب دست دوم با ریباکس

واقعیت این است که تاکنون به هیچ وجه بستر مناسبی برای پیاده سازی مراحل خرید و فروش کتاب دست دوم در کشور ما وجود نداشت و استفاده از روش سنتی نیز به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد. با راه اندازی اولین سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم در کشور پس باید شاهد ارتقاء میزان استفاده از این دست کتاب‌ها در میان کاربران باشیم. ریباکس با داشتن تمام مزیت‌های بالا و همچنین مزیت‌های بسیار زیاد دیگر که شما می‌توانید با مراجعه به سایت سامانه از آن‌ها مطلع شوید، نقطه اصلی در ارتقاء سطح استفاده از کتاب‌های دست دوم در کشور ما خواهد بود. توصیه می‌کنیم که حتماً با این سامانه بیشتر آشنا شده و از مزیت‌های آن برای خرید و فروش کتاب دست دوم استفاده کنید.

 

ارسال نظر: