اصول طراحی میز کنفرانس و انواع آن

کدخبر: 2374967

در هر شرکت یا سازمانی مبلمان اداری نقش بسیار مهمی دارد و برای خرید مبلمان مورد نیاز باید بتوانید انتخاب درستی انجام دهید. میز اداری یکی از اجزای مبلمان اداری است که انواع مختلفی دارد. در هنگام خرید میز اداری ممکن است قصد خرید یک میز کنفرانس را داشته باشید در ادامه این مقاله مطالبی را درباره این میز جهت راهنمایی شما ارائه می دهیم.

میز کنفرانس در اتاق کنفرانس از اهمیت بالای برخوردار است و نمای خاص را به اتاق می بخشد و اتاق کنفرانس هم برای هر شرکتی بسیار مهم تلقی می شود زیرا اکثر ملاقات های مهم و قرارداد های کاری مهم در این اتاق صورت می‌گیرد پس داشتن میز و طراحی مناسب بسیار تاثیر گذار می باشد. در زمان خرید میز اداری برای اتاق کنفرانس شما با مدل های متنوعی رو به رو می‌شوید طبق سلیقه و با در نظر داشتن نکاتی می توانید انتخاب صحیح داشته باشید.

انواع میز کنفرانس

میز یو (u) شکل: این نوع میز کنفرانس محبوبیت زیادی دارد و برای کنفرانس هایی که تعداد افراد شرکت کننده آن زیاد می باشد مناسب است. یکی از ویژگی هایی که این میزهای کنفرانس دارد این است که تمامی اعضا می توانند به خوبی فرد و سخنران کنفرانس را ببینند.

00

میز مربعی شکل: این میز برای کنفرانس هایی با تعداد متوسط حدود ۱۵ الی ۳۰ نفر خوب به نظر می رسد فضای مناسبی دارد و تمام اعضا می توانند همدیگر را ببینند در این مدل باید اندازه طول میز طوری نباشد که فاصله زیادی بین شرکت کنندگان قرار گیرد و نتوانند دید مناسبی از هم داشته باشند.

میز هشت ضلعی: همانطور که از نام آن پیداست دارای هشت ضلع است که در مواقعی که جلسه برگزار می شود مدیران و سخنرانان پشت یکی از ضلع ها و سایر افراد در بقیه ضلع های میز قرار میگیرند. همانند میز مربعی همه افراد به خوبی می توانند همدیگر را مشاهده کنند و با هم بحث و تبادل نظر داشته باشند و همانند میز مربعی ظرفیت متوسطی دارد.

میز مستطیلی شکل: این میز در مدل ها و اندازه های متفاوتی در بازار موجود است برای جلسات با نفرات کمتر می توان ابعاد کوچک تر و برای جلسات با نفرات بیشتر ابعاد بزرگ تر آن را خریداری کرد. در این نوع میز سخنران یا مدیران در عرض بالایی میز می نشینند.میز اداری کنفرانس مستطیلی شکل نمای رسمی را به اتاق می بخشد.

میز دایره ای: میز دایره ای شکل برای جلسات با اعضای کمتر مناسب می باشد. به خاطر فاصله کمی که بین اعضای جلسه وجود دارد به راحتی می توانند با هم به بحث بپردازند. برای مکان هایی که فضای کمتری برای میز دارند می تواند انتخاب خوبی باشد.

00

میز بیضی شکل: این مدل میز کنفرانس همانند میز مستطیلی است اما شکل بیضی گونه آن مقداری فضای بیشتری به وجود می آورد و یکی از انواع پر طرفدار میزهای کنفرانس اداری محسوب می شود.

نکاتی که در خرید میز کنفرانس باید به آن توجه کنید.

 فضای اتاق کنفرانسی که قصد خرید میز اداری برای آن دارید چقدر است. با توجه به فضای اتاق میزی با ابعاد متناسب تهیه کنید که به اندازه کافی فاصله بین اعضا برای حرکت وجود داشته باشد.

 با توجه به جلسات و کنفرانس هایی که تشکیل می دهید به تعداد اعضای شرکت کننده توجه داشته باشید تا یک میز با ظرفیت مورد نیاز را خریداری کنید.

 میزهای کنفرانس در جنس های متفاوتی در بازار موجود می باشند که شما با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیونی که دارید می توانید در جنس های شیشه ای، چوبی، ام دی اف و غیره خریداری کنید همچنین مقاومت و کیفیت آنها را نیز در نظر داشته باشید.

 یکی از ویژگی های مهم به هنگام خرید که اکثر میزهای کنفرانس آن را دارا می باشند قابلیت لازم برای نصب امکانات صوتی و تصویری است که در برخی از کنفرانس ها بسیار مورد نیاز است.

 اگر در جلسات شما امکان دید افراد نسبت به هم اهمیت دارد بهتر است مدلی را انتخاب کنید که این ویژگی را داشته باشد.

 عوامل تاثیر گذار بر قیمت

 قیمت میز با توجه به جنس آن که از چه موادی ساخته شده متفاوت است به طور مثال قیمت میز چوبی با میز شیشه ای فرق دارد.

 اندازه میز هم یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت میزهای کنفرانس می باشد. بدیهی است هر چه اندازه میز بزرگ تر باشد قیمت آن بیشتر است.

 نوع طراحی میز هم بر روی قیمت آن موثر است میز ها در طرح های مختلف کلاسیک، مدرن و... قیمت های متفاوتی دارند.

 اینکه میز از قابلیت هایی همچون نصب سیستم های صوتی و تصویری برخوردار باشد در قیمت آن موثر است.

طراحی میز کنفرانس

 با توجه به اینکه اتاق کنفرانس برای هر شرکتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است پس در طراحی آن باید نهایت دقت را به خرج داد. انتخاب میز در رنگ، طرح و اندازه مناسب زیبایی اتاق و جذابیت آن را تحت تاثیر قرار می دهد. طراحی میز اتاق کنفرانس باید طوری باشد که حاضرین در اتاق در زمان جلسه احساس خستگی نکند و نشستن طولانی مدت پشت میز سبب کلافگی آنها نشود طراحی میز کنفرانس باید طبق اصولی استاندارد باشد و اندازه و ارتفاع متناسبی داشته باشد. رنگ میز باید با توجه به میزان نور اتاق و طراحی اتاق انتخاب شود.

0

 

همانطور که در این مقاله بیان کردیم میز کنفرانس در طرح ها و انواع مختلف وجود دارند و با توجه به اینکه خرید میز اداری برای اتاق کنفرانس اهمیت زیادی دارد باید اطلاعاتی راجع به آن داشته باشید تا نیاز خود را به خوبی شناسایی و به راحتی میز مد نظر خود را انتخاب کنید.

 شما می توانید انواع میزهای اداری را در رنگ ها و مدل های مختلف و در ابعاد مورد نظر خود به کمک اداری نت که یکی از تولیدکنندگان و طراحان مبلمان اداری است تهیه نمایید. اداری نت با سابقه درخشان این امکان را فراهم آورده که به راحتی یک مبلمان زیبا و شیک داشته باشید.

سپاس گذاریم ازتوجه شما

 

 

ارسال نظر: