ساندویچ پانل دیواری

کدخبر: 2375106

ساندویچ پانل‌ها‌ی دیواری مصالحی پیش ساخته هستند که امروزه مورد توجه معماران زیادی قرار گرفته است از جمله مهمترین دلایل محبوبیت این نوع ساندویچ پانل می‌توان به نصب سریع آن‌ها، سبک بودن، تنوع رنگی بالا، ضداشتعال، استحکام بالا و.... را نام برد. ساندویچ پانل دیواری از سه لایه تشکیل شده که دولایه بیرونی(از جنس فولاد) و یک لایه درونی(از جنس عایق). ساندویچ پانل‌ها جایگزین مناسبی برای آجر و سیمان شده‌‌‌‌‌‌‌اند.

ساندویچ پانل دیواری شرکت ماموت از پرفروش ترین ساندویچ پانل‌های روز است که بدلیل تولیدات باکیفیت داشتن نیروهای مجرب برای نصب و تعمیر مورد توجه بسیاری از عموم قرار گرفته است.

71813

 

ساختار پانل دیواری

انواع لایه بیرونی

  • ورق آلومینیوم: ورق آلومینیوم یکی از ورق‌های محبوب در ساخت ساندویچ پانل دیواری است و این موضوع به دلیل ویژگی‌هایی مانند: چکش خواری، سبک بودن و... است که فلز آلومینیوم دارد.همچنین هنگام ترکیب شدن فلز آلومینیوم با اکسیژن لایه‌ای روی آن ایجاد می‌شود که باعث محافظت از عایق درونی می‌شود؛ بنابراین می‌توان ضد زنگ بودن را نیز به ویژگی‌های دیگر این فلز اضافه کرد.
  • ورق گالوانیزه: ورق گالوانیزه به دلیل خاصیت ضدزنگی بسیار خوبی که دارد در مناطقی با رطوبت بالا، پارکینگ انواع خودروها، کانکس‌ها استفاده می‌شود. همچنین ورق گالوانیزه نسبت به سایر ورق‌ها قیمت مناسب تری دارند. با خراش دادن برروی سطح ورق گالوانیزه رنگش به سرعت عوض می‌شود که از معایب این ورق به شمار می رود.
  • ورق آلوزینک: نحوه تولید این ورق ها از آلیاژ روی و آلومینیوم است که همین امر سبب می‌شود تا ورق آلوزینک مقاومت بالایی نسبت به سایر ورق‌ها ایجاد کند و استحکام آن افزایش یابد. از این ورق‌ها در دیوار سردخانه‌ها استفاده می‌شود.در بین ورق های فلزی، ورق آلوزینک یکی از پرکاربردترین ورق ها است که از خاصیت عدم زنگ زدگی و خوردگی برخوردار است. لذا در مکان هایی با رطوبت بالا که احتمال زنگ زدگی در آنها بسیار بالاست، استفاده از ورق آلوزینگ گزینه مناسبی است

71813

انواع لایه درونی

فوم پلی استایرن: یکی از محبوب ترین عایق‌ها در تولید ساندویچ پنل فوم پلی استایرن است که به دلیل داشتن دانسیته کم می‌تواند عایق بسیار خوبی در برابر صدا باشد ولی نمی‌تواند عایق مناسبی دربرابر حرارت باشد. پلی استایرن‌ها از پراستفاده ترین پلاستیک در جهان به شمار می‌روند و در سه مدل پلی استایرن معمولی،مقاوم و انبساطی تولید می‌شوند.

فوم پلی اورتان: این فوم به دلیل عایق خوبی که دربرابر حرارت دارد از محبوبیت زیادی برخوردار است. همچنین امکان تغییر خواص این فوم در کاربردهای گوناگون وجود دارد. سبک بودن، ضد آب بودن، عمر بالای آن‌ها، نصب آسان و... از جمله مزایای این فوم‌ها به شمار می‌رود.

پشم شیشه: مزایای این عایق بسیار سبک در بسیاری از موارد با فوم پلی یورتان برابر است و از مزایای پشم شیشه می‌توان عایق حرارتی، عایق خوب صوتی، مقاوم دربرابر زنگ زدگی نام برد این امر سبب می‌شود از ساندویچ پانل پشم شیشه درمصارف امنیتی و ساخت کانکس‌های ضد گلوله و... استفاده شود. مواد تشکیل دهنده این فوم بسیار ارزان است بنابراین قیمت ساندویچ پانل پشم شیشه تولیدی ارزان‌تر از سایر ساندویچ پانل‌ها است.

پشم سنگ: دانسیته(چگالی) ساندویچ پانل پشم سنگ می‌بایست بین 100 تا 110 کیلوگرم بر متر مکعب باشد. پشم سنگ عایق بسیار خوب صوت است که که ضریب جذب صوت آن به ضخامت پشم سنگ تولید شده بستگی دارد. قابل شسشو بودن، طول عمر بالا، تنوع رنگ، وزن کم، مقاوم دربرابر زنگ زدگی و اشتعال از مزایای پشم سنگ است که می‌توان به آن اشاره کرد.

 

71813

انواع ساندویچ پانل دیواری

  • ساندویچ پنل صاف
  • ساندویچ پنل پیچ مخفی
  • ساندویچ پنل استاندارد
  • ساندویچ پنل مینیاتوری
  • ساندویچ پنل طرح سنگ
  • ساندویچ پنل طرح چوب

قیمت ساندویچ پانل دیواری

قیمت ساندویچ پانل دیواری به عوامل مختلفی چون ضخامت، نوع ورق بیرونی، نوع عایق درونی، دانسیته و شرایط بازار بستگی دارد. همچنین برحسب اندازه، مکان مورد استفاده و... که مشتریان درخواست می‌کنند ساندویچ پانل‌های دیواری ساخته و قیمت آن می‌تواند تغییر کند.

ساندویچ پانل‌ها بصورت کلی به دلیل قیمت بسیار مناسبی که نسبت به آجر و سیمان دارند جایگزین مصالح قدیمی شده اند ولی متاسفانه برخی از افراد برای پایین آوردن بیشتر هزینه‌های ساخت و ساز از ساندویچ پانل‌های دیواری دست دوم استفاده می‌کنند.لازم است که بدانید استفاده از مصالح پیش ساخته دست دوم عمر مفید سازه‌ها را به میزان قابل توجه‌ای کاهش می‌دهد. همچنین قابل ذکر است که ساندویچ پانل‌ دیواری با توجه به اندازه و شرایط محیطی هر منطقه تولید می‌شود و نمی‌توان آن‌ها را در مکان‌های دیگری استفاده کرد.

توجه داشته باشید نصب ساندویچ پانل دیواری بایستی توسط افراد با تجربه و زبده صورت گیرد و در غیر اینصورت خسارت های مالی و جانی فراوانی به بار خواهد آمد.علاوه بر این ساندویچ پانل‌های دیواری باید هر ساله توسط متخصصان ماهر چک شوند تا درصورت وجود هرگونه مشکل تعویض و یا تعمیر شوند.

شرکت ماموت که یکی از بزرگترین و باکیفیت ترین ساندویچ پانل‌های دیواری را تولید و صادر می‌کند با با بهره گیری از پرسنل خبره شرایط را به گونه ای برای مشتریان فراهم کرده تا باخیال راحت بتوانند از بهترین ساندویچ پانل‌ها در صنایع  گوناگون استفاده کنند.

 

 

ارسال نظر: