مدیریت برند چیست؟ از فرایند تا 9 مزیت مدیریت برند در رشد کسب و کار

کدخبر: 2375480

ا

یجاد، اندازه گیری و کنترل ارزش برند هدف اصلی مدیریت برند است. در واقع در پاسخ به این سوال که مدیریت برند چیست باید گفت که در دنیای لغت برندینگ امروز به تابعی از بازاریابی مدیریت برند می گوییم که با استفاده از استراتژی ها و تکنیک های موجود، تجزیه و تحلیل می شود و سپس با برنامه ریزی نحوه درک برند در بازار انجام می شود. در تعریف دیگر مدیریت برند چیست می توانیم بگوییم مدیریت برند با هدف افزایش ارزش درک شده کلی برند در طولانی مدت سعی در ایجاد یک مشتری وفادار از طریق تداعیات مثبت برند دارد در واقع به هنر ایجاد و حفظ اعتبار برند «مدیریت برند» گفته می شود.

مدیریت برند و تبلیغات

فرایند مدیریت برند چگونه است؟

فرایند مدیریت برند حول هدف ایجاد ارزش برند و رشد آن می چرخد. قابلیت مدیریت برند در جایی مشخص می شود که در طی فرایند مدیریت برند برنامه ریزی، اجرا و کنترل استراتژی برندینگ و فعالیت های بازاریابی و برند سازی برای اندازه گیری، ایجاد و همینطور کنترل ارزش ویژه برند را انجام می دهد.

اما قبل از شروع تمام این ها برای هر برندی نیاز به انتخاب نام برند داریم. انتخاب اسم برند همیشه کار بسیار سختی و حساسی بوده و هست به همین دلیل برنداکسین در این زمینه سایت پیشنهاد نام خود را راه اندازی کرده است و شما را از دردسر انتخاب اسم رهانیده است. خبر خوب بعدی از طرف تیم برند اکسین فراهم آوردن امکان خرید برند است. با مراجعه به سایت برنداکسین می توانید بدون دردسر و هدر رفتن 6 الی یکسال از زمان با ارزشانتان اقدام به خرید برند کنید و برای خود زمان و انرژی ذخیره کنید.

توانایی های لازم برای مدیریت برند و تبلیغات

  • درک مدیریت برند به زبان ساده
  • توانایی طراحی هویت برند
  • توانایی راهبری پروژه های هویت محور
  • توانایی طراحی برنامه های مدیریت برند
  • توانایی شناخت مدل مناسب برای خلق برند
  • توانایی طراحی برنامه ارزش ویژه برند
  • توانایی طراحی و انجام گام های مدیریت برند و تبلیغات
  • توانایی هدف گذاری و طرح برنامه های هدفمند برای مدیریت برند و تبلیغات
  • توانایی تشخیص بودجه مناسب
  • بودجه بندی برنامه های مدیریت برند و تبلیغات
  • توانایی پژوهش و ارزیابی برنامه های تبلیغاتی
  • توامایی بازاریابی و درک صحیح از بازار کار تبلیغات
  • توانایی طراحی خلاقانه متن تبلیغات در دو سطح کپی و کانتنت
  • آشنایی با مفاهیم تبلیغات و اهمیت مدیریت برند
  • توانایی طراحی برنامه های سنتی و دیجیتال برای تبلیغات
  • توانایی برقراری ارتباط و خرید رسانه های مناسب برای کمپین های تبلیغاتی
  • توانایی تحلیل صحیح پیام های تبلیغاتی
  • توانایی شناخت صحیح از مخاطبان برنامه های تبلیغاتی

اهمیت مدیریت برند

مدیریت برند مزایای بسیاری دارد که این مزایا باعث شده اند تا اهمیت مدیریت برند بیش از هر زمانی جلوه پیدا کنند. در ادامه به این مزایا اشاره می کنیم تا با اهمیت مدیریت برند آشنا شوید.

مزایای مدیریت برند در رشد برند

  1. بالا بردن ارزش سهام برند و قرار گیری برند به عنوان یک برند برتر در بازار
  2. افزایش وفاداری مشتری
  3. ایجاد یک تصویر با کیفیت از برند و توانایی بالا در رقابت با سایر محصولات بازار
  4. استفاده از روش استراتژی برندینگ برای استفاده از ابزارهای مختلف بازاریابی و برندینگ مانند روابط عمومی، ارتباطات شرکت ها، رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتالی
  5. جلب اعتماد مشتریان و گرفتن سهم مناسبی از بازار
  6. کاهش ریسک های پولی و اجتماعی
  7. ایجاد یک انگیزه مناسب در جهت جذب مشتری، رقابت، تجزیه و تحلیل کسب و کار و مدیریت آن
  8. حفظ ارزش برند و ایجاد مارک تجاری در بازار
  9. تعیین خط محصول برای نام شرکت مناسب از  طرف تفکیک صحیح بازار و مخاطبان هدف

نقش مدیریت برند در ماندگاری برند شما

مقاله مدیریت برند

مدیریت برند به زبان ساده یعنی متمایز نمودن و متمایز نشان دادن خدمات به مشتریان و تبدیل مشتریان به مشتریان وفاداری به برند.

از قابلیت مدیریت برند این است که بتواند مزیت های رقابتی برندتان در مقایسه با رقبا به مشتریان نشان دهد، از دیگر قابلیت مدیریت برند بیان مستمر و یکپارچه ارزش اسامی خاص برای برند از طریق تبلیغات، و چگونگی به باور رساندن بازار هدف در مورد ارزش های برند است که در مجموع تمام این فعالیت ها باعث برندینگ و ماندگار شدن یک نام می شود.

اصول مهم در مدیریت برند که باید بدانید!

طبق تعریف مدیریت برند در مقاله مدیریت برند یک برند موفق باید بتواند به کمک مزیت رقابتی اش یعنی همان تمایز Differentiation در مقایسه با رقبا، خود را به درستی در ذهن مخاطب نمایش دهد و ماندگار شود. در قدم بعدی باید تمرکز FOCUS داشته باشد در واقع برندی که در چند زمینه و بدون تمرکز کافی فعالیت داشته باشد، در نهایت موفق نمی شود.

یک برند در گام های بعدی به عنوان یک برند تنها 10 ثانیه فرصت دارد که اولین تاثیر مثبت را برروی مخاطب خود بگذارد تا مخاطب زمان خود را صرف تماشای خدمات آن کند در نتیجه بر روی نیازهای اصلی مخاطب خود تمرکز کنید و در صدد پاسخ به نیازهای آن ها به ساده ترین صورت باشید.

انتخاب نام برند، لوگو، نمادها، کاراکترها ، بسته بندی و برچسب اولین مواردی هستند که مشتریان قبل از محصول، با آن روبرو می شوند و اگر بتوانید در برند سازی به درستی بر روی این موارد تمرکز کنید به وفاداری به برند از طریق مشتریان می توان امیدوار شد.

برنداکسین سال ها در این مسیر با برندهای بسیاری هم قدم شده است و در مسیر موفقیت راه درست را نشان داده و همواره از به دام افتادن و اشتباه برندها جلوگیری کرده است. تیم برند اکسین با مشاوره رایگان در زمینه برندینگ، خرید برند، انتقال برند بین الملل و طراحی لوگو و ... همواره آماده خدمت رسانی به تمام صاحبین کسب و کار می باشد.

 

ارسال نظر: