فرق پرواز چارتر با اکونومی

کدخبر: 2375475

فرق پرواز چارتر با اکونومی

تا‌به‌حال هنگام خرید بلیط یا جستجو در سایت‌های فروش بلیط با اصطلاحاتی روبه‌رو شده‌اید که مفهوم آن‌ها را دقیق ندانید؟ آیا تفاوت بلیط چارتری با بلیط پرواز‌های اکونومی را می‌دانید؟ در این‌مقاله می‌خواهیم درباره بلیط‌های چارتری و اکونومی صحبت کنیم.

بلیط چارتر هواپیما را برای سفر خود انتخاب می‌کنید یا بلیط‌های سیستمی را؟ بسیاری از مسافران هنگام رزرو فقط به برخی ویژگی‌های اولیه توجه می‌کنند. شما ممکن است در هرسال تعداد دفعات کمی را با هواپیما سفر کنید، پس بهتر است برای سفر خود ارزش قائل شوید. اگر تعداد سفر‌های شما با هواپیما زیاد است که تحقیق درباره اصطلاحات رزرو بلیط هواپیما برای شما لازم و واجب است.

هیچ‌کس دوست ندارد بلیطی را برای سفر خود بخرید و بعد از سوار‌شدن به هواپیما متوجه شود چه پرواز‌های دیگری هم وجود داشته و آن‌ها را ازدست‌داده است. ما در این‌مقاله به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعات کاملی درباره پرواز چارتر و اکونومی داشته باشید. درباره هر‌کدام از این‌موارد توضیحات کاملی را ارائه می‌کنیم و بعد از آن به مقایسه پروازهای مختلف می‌پردازیم. اگر می‌خواهید بلیط هواپیما رزرو کنید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

پرواز چارتر

یکی از اصطلاحاتی که نظر بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند پرواز‌های چارتر است. بلیط چارتری را با تخفیف‌های خوبی در سایت‌ها و شرکت‌های هوایی پیدا می‌کنید. اما دلیل این‌موضوع چیست؟ چه بلیط‌های دیگر به‌جز بلیط‌ها چارتری وجود دارند که می‌توان آن‌ها را رزرو کرد.

هنگامی که به سایت‌های خرید بلیط هواپیما مانند علی بابا مراجعه می‌کنید، دو نوع بلیط برای خرید شما وجود دارد. بلیط‌های چارتری و بلیط‌های سیستمی در‌واقع دسته‌بندی اولیه بلیط‌ها را به شما نشان می‌دهد. پس فعلا با بلیط‌ها اکونومی یا بیزنس و مانند آن کاری نداریم و باید یکی از دو نوع بلیط چارتری یا سیستمی را برای پرواز خود انتخاب کنیم. بلیط‌های سیستمی یا معمولی همان بلیط‌هایی هستند که شرکت‌های هواپیمایی با قیمت مصوب ارائه می‌کنند. شما امکان خرید این‌بلیط‌ها را روزها و هفته‌ها قبل از پرواز دارید. قوانین خاصی برای لغو یا جا‌به‌جایی پرواز برای این‌بلیط‌ها وجود دارد.

پرواز چارتر

بلیط‌های شرکت‌های هواپیمایی را می‌توان به‌صورت گروهی نیز خرید کرد. گاه برخی سایت‌ها و شرکت‌ها یا حتی نهاد‌های خاص پروازی را چارتر می‌کنند. چارتر کردن پرواز یعنی آن‌شرکت همه یا بخشی از صندلی‌های هواپیما را می‌خرد. حال شرکت یا سایت بلیط‌ها را به‌جای شرکت هواپیمایی به ‌فروش می‌رساند. معمولا شرکت‌ها با خرید گروهی تخفیف خوبی دریافت می‌کنند. همین موضوع هم باعث می‌شود آن‌ها امکان ارائه تخفیف روی پرواز‌ها را داشته باشند. اما همیشه بلیط چارتر هواپیما ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی نیست و همین قیمت متغیر شما را به وادار می‌کند تا قبل از خرید بررسی‌های لازم را انجام دهید. اما اغلب پرواز‌ها چارتر را می‌توانید با قیمت‌های خوبی پیدا کرده و بلیط خود را رزرو کنید. برای مشاهده انواع پرواز‌های چارتر کافی است به سایت علی بابا رفته و با انتخاب مقصد، پرواز‌های زیادی را ببینید.

پرواز اکونومی

شرکت‌های هواپیمایی برای رفاه مشتریان خود پرواز‌های متنوعی را با کلاس‌های متفاوت ارائه می‌کنند. در کلاس‌های مختلف پروازی ممکن است نوع صندلی‌ها، فاصله و نوع چیدمان آن‌ها، خدمات و امکاناتی که برای مسافران مهیا می‌شود، تفاوت داشته باشند. طبیعی است که قیمت بلیط هواپیما با انواع کلاس‌های پروازی نیز با هم تفاوت دارد. پرواز‌های اکونومی یکی از کلاس‌های محبوب برای مسافران زیادی هستند.

اگر نمی‌خواهید هزینه بالایی را برای بلیط هواپیما بپردازید یکی از بهترین انتخاب‌های شما بلیط اکونومی است. بلیط‌های اکونومی فروش بیشتری نسبت به کلاس‌های دیگر دارند. در دسته‌بندی و مشخص‌کردن کلاس پرواز‌ها به‌جز اکونومی مواردی مانند کلاس بیزنس و فرست‌کلاس هم به چشم می‌خورند. اگر دوست دارید درباره تفاوت‌های این‌کلاس‌ها با کلاس اکونومی بیشتر بدانید بهتر است به سایت علی بابا رفته و برای مسیری که می‌خواهید، در صورت وجود، آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

در کلاس اکونومی سعی شده تا امکانات در حد راضی‌کننده و قابل‌قبولی به مسافران ارائه شود. همان‌طور که از نام این‌کلاس پیدا است اصلی‌ترین هدف آن انجام پروازی با بهترین حالت هزینه برای مسافران مد‌نظر بوده است. در هواپیما‌های اکونومی صندلی‌های فاصله کمی از هم دارند. خدماتی مانند ارائه نوشیدنی در پرواز فقط یک یا برای برخی پرواز‌ها دومرتبه انجام می‌شود.

فرق پرواز چارتر با اکونومی

در پرواز‌های اکونومی برای وعده‌های غذایی شما منویی طولانی ندارید و باید یکی از دو نوع غذا را برای خود انتخاب کنید. در بعضی از هواپیما‌های اکونومی مانیتور کوچکی برای هر صندلی نصب شده است. در برخی از آن‌ها همین امکانات نیز وجود ندارد و برای سرگرمی باید از کتاب، مجلات یا مانیتور بزگی که در سالن هواپیما نصب شده است، استفاده کنید.

حال که پرواز اکونومی و بلیط چارتری را می‌شناسید بهتر است در ادامه موارد قبلی را خلاصه کنیم. بعد از آن به‌سادگی امکان مقایسه همه نوع پرواز‌ها را داریم.

نتیجه‌گیری و مقایسه پرواز چارتر و اکونومی

همان‌طور که گفته شد بلیط‌های چارتر در‌واقع بلیط صندلی‌هایی از هواپیما هستند که شرکت هوایی آن‌ها را خریده و اکنون به شما می‌فروشد. معمولا بلیط‌های چارتری ارزان‌تر از بلیط‌های سیستمی هستند و اگر از تاریخ و زمان حرکت خود اطمینان کامل دارید، خرید آن‌ها بهتر از بلیط‌های سیستمی است. اما دقت داشته باشید بهتر است قبل از رزرو نهایی، حتما قوانین خرید بلیط را مطالعه کنید تا به مشکلی برخورد نکنید.

پرواز‌های اکونومی هم پرواز‌هایی هستند که خدمات مناسبی را با حداقل قیمت به مسافران ارائه می‌کنند. اگر دوست دارید سفری اقتصادی داشته باشید انتخاب پرواز‌های اکونومی برای شما یکی از بهترین حالت‌ها خواهد بود. کلاس‌های پرواز معمولا در دسته‌بندی‌های مختلفی هستند و متناسب با اضافه‌شدن خدمات و امکانات، باید مبلغ بیشتری را هم بپردازید.

با مواردی که گفتیم شما می‌توانید بلیط چارتر هواپیما یا سیستمی را برای سفر خود تهیه کنید. همچنین یکی از کلاس‌های پروازی را که برای سفر خود بهتر می‌دانید انتخاب کنید. هم بلیط‌های چارتر و هم پرواز‌های اکونومی طرف‌داران زیادی دارند و مسافران زیادی از آن‌ها برای سفر استفاده می‌کنند. اگر هنوز در انتخاب نهایی خود شک دارید کافی است سری به سایت علی بابا بزنید و بلیط ارزان هواپیما علی بابا را چک کنید. در سایت مبدا، مقصد و تاریخ سفر را وارد کرده و برای انواع بلیط‌های پرواز جستجویی ساده انجام دهید. همه پرواز‌ها را می‌بینید و برای مقایسه و بررسی آن‌ها کافی است روی هر‌کدام کلیک کرده و همه اطلاعات آن را بخوانید.

 

ارسال نظر: