رنگ خوب برای کابینت آشپزخانه کوچک کدام است؟

کدخبر: 2375486

از مهم ترین مواردی که باید در دکوراسیون آشپزخانه به آن توجه کرد، رنگ است. کابینت ها بیشترین بخش را در آشپزخانه در بر می گیرند. بنابراین رنگ کابینت می تواند تاثیر خیلی زیادی در نمای آشپزخانه داشته باشد. رنگ های تیره می تواند سبب کوچک تر به نظر رسیدن محیط آشپزخانه شما شود. بنابراین می توان گفت این طیف رنگی برای آشپزخانه های بزرگ مناسبتر است.

اما برای آشپزخانه با متراژ های کوچک و یا متوسط بهتر است به فکر انتخاب رنگ های روشن باشید. همانطور که می دانید رنگ های روشن طیف زیادی را شامل می شود. انتخاب رنگ به وسایل شما، کاشی های بین کابینتی و یا رنگ کفپوش ها بستگی دارد. در ادامه شما را با تمامی این عوامل و بهترین رنگ ها آشنا می کنیم.

00

 

چه عواملی در انتخاب رنگ کابینت باید در نظر گرفته شود؟

بیشترین فضای آشپزخانه توسط کابینت در بر گرفته می شود. بنابراین باید در انتخاب رنگ و مدل آن ها دقت لازم را داشته باشیم. در نظر گرفتن چند مورد در هنگام سفارش کابینت آشپزخانه و انتخاب رنگ می تواند بهترین تاثیر را در دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد. این عوامل به شرح زیر می باشند:

  1. متراژ
  2. کاشی بین کابینتی
  3. رنگ کفپوش ها

این 3 گزینه را می توان از مهم ترین عامل های انتخاب رنگ کابینت دانست. البته که سلیقه شما در انتخاب رنگ در اولویت هر طراح دکوراسیون آشپزخانه باید قرار بگیرد. متراژ آشپزخانه را می توان از یکی از مهم ترین عوامل نه تنها در انتخاب رنگ، بلکه در انتخاب سبک کابینت نیز دانست. برای انتخاب رنگ و مدل برای آشپزخانه هایی با متراژ کم و کوچک باید دقت زیادی انجام شود. در آشپزخانه های کوچک معمولا تعداد کمی پنجره وجود دارد بنابراین نور کمتری در فضا است. در این مورد بهتر است از رنگ های روشن ترجیحا سفید و مدل هایی که فاقد طراحی هستند استفاد شود. زیرا که نور سفید و درب های ساده کابینت می تواند با بازتابش نور فضا را بزرگتر نشان دهد.

رنگ کاشی های بین کابینتی و یا رنگ کفپوش ها را می توان از دیگر عوامل دانست. هماهنگی رنگ این دو بخش با کابینت ها سبب به وجود آمدن هارمونی زیبایی در آشپزخانه می شود. اما اگر کابینت انتخابی شما با رنگ کاشی و کفپوش مطابقت ندارد می توانید در حین نصب کابینت آن ها را نیز عوض کنید.

 

00

چه رنگ کابینتی برای آشپزخانه کوچک پیشنهاد می شود؟

در مرحله اول طراحان کابینت آشپزخانه، نظر شما را در مورد رنگ جویا می شوند و بعد به نسبت شرایط رنگ های مختلفی را به شما پیشنهاد می دهند. طبیعی است که برای آشپزخانه های بزرگ، دست شما بازتر است. می توانید از طرح های چوبی، رنگ های تیره مثل مشکی نیز استفاده کنید. حتی برای روشن تر شدن فضا می توانید از طیف رنگ های سفید و روشن استفاده کنید. اما برای آشپزخانه های کوچک باید دقت داشته باشید.

رنگ سفید کابینت برای آشپزخانه کوچک

بهترین رنگی را که می توان برای آشپزخانه کوچک در نظر گرفت، سفید است. به خصوص این که سبک کابینت شما مدرن و بدون هیچ گونه طراحی باشد. در این صورت نور بازتاب شده و فضای شما درخشنده و نورگیر تر و همچنین بزرگ تر به نظر می رسد. در ضمن رنگ سفید به راحتی با تمامی رنگ ها و دکوراسیون ها ست می شود. همچنین این رنگ را می توانید به صورت ترکیبی با سایر رنگ ها نیز کار کنید. شما می توانید رنگ سفید براق را برای کابینت انزو نیز سفارش دهید.

کابینت؛ در واقع کمد های فلزی و یا مغزی های ساخته شده از الوار های کوچک و بزرگ هستند. در این روز ها cabinet با پوشش های متفاوتی، ساخته می شوند. وسایل ریز و درشت آشپزخانه، در گنجه و یا کابینت آشپزخانه جای می گیرند. علاوه بر آن این قفسه ها در چیدمان آشپزخانه و یا چه طور به نظر رسیدن آن نقش مهمی دارد. زیرا که بیشترین دکور مطبخ تحت تاثیر کابینت ها هستند.

طیف رنگی طوسی کابینت برای آشپزخانه کوچک

رنگ های طوسی روشن از دیگر گزینه های شما برای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه هستند. رنگ طوسی در طیف های مختلفی از طوسی روشن گرفته تا طوسی تیره استفاده می شود. اما برای آشپزخانه با متراژ پایین بهترین گزینه، طوسی روشن است. این رنگ به راحتی با تمامی اجزای دکوراسیون ست می شود. همچنین می توانید رنگ طوسی را با سایر رنگ ها از جمله سفید ترکیب کنید. علاوه بر آن انتخاب کاشی بین کابینتی طوسی می تواند گزینه دیگری برای دکوراسیون آشپزخانه شما باشد.

00

رنگ های طوسی و در کل رنگ های روشن در سبک های مدرن بیشتر برای آشپزخانه کوچک رایج است. همچنین اگر طرفدار سبک های کلاسیک برای آشپزخانه خود هستید اما محیط کوچکی دارید، بهترین گزینه کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک می باشد.

رنگ های کرم و قهوه ای برای کابینت آشپزخانه کوچک

از دیگر طرح ها و رنگ ها برای کابینت را می توان رنگ های کرم و قهوه ای را دانست. این ترکیب رنگی به دلیل اینکه بیشتر به طرح های چوب و طبیعت شباهت دارد، طرفدار خیلی زیادی دارد. استفاده از این رنگ ها در طراحی کابینت می تواند سبب ایجاد حفظ صمیمیت در فضا شود. همچنین ترکیب کرم و قهوه ای و سفید علاوه بر نزدیک بودن به طرح های چوبی، نورگیر تر بودن آشپزخانه شما را نیز تامین می کند.

رنگ های فانتزی کابینت برای آشپزخانه کوچک

منظور از رنگ های فانتزی، آبی، زرد، قرمز و سایر رنگ های تند و شاد است. انتخاب این رنگ ها قواعد مخصوص به خودش را دارد. حتما باید دکوراسیون کلی منزل شما در برگیرنده وسایل و جزئیاتی نزدیک به این رنگ ها باشد. در این صورت بهتر می توانید هماهنگی را بین وسایل خود پیاده کنید.

انتخاب این رنگ ها برای آشپزخانه های کوچک بهتر است به صورت ترکیبی کار شود. برای مثال ترکیب رنگ آبی و سفید و سبز می تواند گزینه ی خیلی خوبی برای آشپزخانه شما باشد. همچنین می توانید برخی از این رنگ ها را با طوسی نیز ست کنید.

00

کدام سبک کابینت برای آشپزخانه های کوچک مناسب است؟

این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما بهترین گزینه کابینت سبک مدرن است. روکش های این سبک چون سطح صاف و آینه ای دارد، می تواند نور را به خوبی بازتاب کند. این موضوع سبب می شود تا محیط شما بزرگتر به نظر برسد. همچنین به نورگیر تر شدن آشپزخانه شما کمک می کند. پیشنهاد می کنیم تا رنگ های روشن را بر بازتاب هرچه بهتر برای کابینت خود سفارش دهید.

همچنین کابینت سبک مدرن دارای روکش های زیادی است. این روکش ها در طرح و رنگ های مختلفی وجود دارند. این موضوع دست شما را برای خرید کابینت باز می گذارد. همچنین می توانید روکش های سبک مدرن را می توانید با یکدیگر ترکیب کنید. برای مثال می توانید روکش هایگلاس را با روکش های چرمی ترکیب کنید.

از روکش های جدید در سبک مدرن پلی لاک نام دارد. پلی لاک درخشندگی خیلی بالایی دارد. همچنین سطح آینه این پلی لاک از دیگر روکش های سبک مدرن بیشتر است. بنابراین بیشتر نور را بازتاب می کند. از دیگر ویژگی های کابینت با پوشش پلی لاک، ضد خط و خش و بودن، رنگ بندی متنوع مقاوم بودن آن است.

 

 

 

ارسال نظر: