راهنمای خرید بهترین کرم آبرسان پوست چرب

کدخبر: 2375504

تابه‌حال به شما گفته شد که به دلیل داشتن پوست چرب از کرم آبرسان پوست استفاده نکنید، وقت آن رسیده که طرز فکر خود را تغییر دهید. حتی اگر پوست شما مستعد آکنه است، مهم است که پوست خود را هیدراته نگه دارید.

اگر پوست چرب دارید، ممکن است احساس کنید که کرم آبرسان دشمن شماست، اما این یک اشتباه است. باور کنید کرم آبرسان در واقع می‌تواند به کاهش چربی‌های قابل‌مشاهده و درخشندگی کمک کند. بدون آن، پوست شما کم آب می‌شود و با تولید چربی بیشتر جبران می‌شود. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که همه آبرسان‌ها به یک اندازه برای شما خوب عمل می‌کنند. مطمئن شوید که کرم آبرسان را انتخاب می‌کنید که مخصوص نوع پوست شما ساخته شده است.

انتخاب مناسب کرم آبرسان برای نوع پوست شما

اگر از نوع پوست خود مطمئن نیستید، با فشار دادن یک دستمال تمیز بر روی صورت خود می‌توانید آن را بررسی کنید. پوست چرب لکه‌های چرب را در سراسر بافت باقی می‌گذارد. پوست مختلط فقط روی ناحیه T بینی و پیشانی علائم ایجاد می‌کند و پوست خشک چربی کمی بر روی بافت باقی می‌گذارد. همچنین می‌توانید با نوار چسب تست کنید. پوست‌های خشک، پوسته‌های سفید کمی روی نوار باقی می‌گذارند، درحالی‌که پوست‌های چرب، برق جزئی و بدون پوسته‌ها باقی می‌گذارند.

گاهی ممکن است متوجه شوید که نوع پوست شما با گذشت زمان تغییر می‌کند و برای مثال، پوست نوجوان اغلب از پوست‌های بالغ چرب‌تر است. نیازهای پوست نیز در طول سال تغییر می‌کند. هوای سرد اغلب به این معنی است که شما در زمستان به کرم غنی‌تری نیاز دارید، درحالی‌که بیشتر پوست‌ها لوسیون سبک‌تری را در هوای گرم تابستان ترجیح می‌دهند.

شما می‌توانید برای انتخاب کرم آبرسان مناسب پوست خود از خدمات داروخانه آنلاین بهره‌مند شوید.

چه چیزی باعث چرب شدن پوست می‌شود؟

پوست چرب به دلیل تولید بیش از حد غدد چربی در پوست است که سبوم اضافی تولید می‌کند. این تولید بیش از حد سبوم می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ شود که می‌تواند باعث تحریک باکتری‌ها و سپس ایجاد آکنه شود. اما شما به کمک کرم آبرسان پوست چرب می‌توانید این چربی‌های اضافی را کنترل کنید. پوست چرب می‌تواند به دلیل عوامل زیادی از جمله ژنتیک، هورمون‌ها و داروها باشد.

آیا استفاده از کرم آبرسان برای پوست‌های چرب مهم است؟

افسانه‌های زیادی درباره کرم آبرسان پوست چرب وجود دارد، مثلاً افرادی که پوست‌های چرب دارند باید فقط محصولات ژلی را انتخاب کنند و از محصولات کرمی دوری کنند. حتی برخی از افراد معتقدند که اگر پوست شما چرب است، ازکرم آبرسان استفاده نکنید.

پوست‌های چرب هر روز به یک مرطوب‌کننده نیاز دارند. درست است که پوست چرب شما بیش از حد چربی تولید می‌کند، اما این باور غلطی است که استفاده از یک کرم آبرسان ممکن است بیهوده به نظر برسد. اما پوست چرب نیز ممکن است کم آب شود و آب کافی برای حفظ انعطاف‌پذیری آن نداشته باشد.

 

 

یکی دیگر از دلایل کلیدی استفاده از کرم آبرسان پوست چرب، حفظ نسبت لینولئیک و اسید اولئیک است. مطالعات نشان داده‌اند که پوست چرب کمبود اسید لینولئیک دارد و ازاین‌رو استفاده از اسید لینولئیک می‌تواند به تعادل آن و حتی کاهش جوش‌ها کمک کند.

کرم آبرسان خوب برای پوست چرب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

کرم آبرسان پوست چرب باید حالت کرمی داشته باشد. آبرسان هایی که بر پایه روغن هستند برای پوست چرب اصلاً مناسب نیستند. همچنین کرم آبرسان مناسب برای پوست چرب باید بافت سبک داشته باشد و چربی پوست را تنظیم کند.

ژل و سرم آبرسان برای پوست چرب

این نوع از کرم‌های آبرسان برای اکثر افرادی که پوست چرب دارند به‌خوبی کار می‌کنند. یک ژل یا سرم آبرسان بر پایه آب است و دارای مرطوب‌کننده‌هایی مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، ژل آلوئه‌ورا، پانتنول و غیره است. مواد تشکیل‌دهنده این محصولات رطوبت را از عمق پوست جذب می‌کنند؛ بنابراین پوست شما را صاف و هیدراته نگه می‌دارند. ممکن است مرطوب کردن پوست‌های چرب و مستعد آکنه غیرمنطقی به نظر برسد، اما محصولات ضد آکنه می‌توانند در نتیجه احساس خشکی بیش از حد پوست ایجاد کنند. خوشبختانه، کرم‌ها و قرص کلاژن زیادی وجود دارند که برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه معجزه می‌کنند تا رطوبت موردنیاز آن را بدون ایجاد جوش به نظر برسند.

چه مواد یا محصولات دیگری می‌تواند برای پوست چرب مفید باشد؟

اگر پوست چرب دارید، ممکن است از افزودن رتینول به روتین مراقبت از پوست خود سود ببرید. رتینول می‌تواند به تنظیم چربی، تسکین آکنه و کاهش چین‌وچروک کمک کند.

اسید سالیسیلیک یکی دیگر از مواد عالی برای پوست‌های چرب است، به‌خصوص اگر در نتیجه چربی بیش از حد جوش‌ها را تجربه می‌کنید.

خاک رس یکی دیگر از ترکیبات درجه یک برای پوست‌های چرب است. خاک رس با جذب چربی اضافی از سطح پوست و عمق منافذ شما عمل می‌کند تا ظاهری کمتر براق و مات به پوست شما بدهد. معمولاً می‌توانید خاک رس را در ماسک‌ها و پاک‌کننده‌ها پیدا کنید.

فواید آبرسانی روزانه صورت

آبرسانی فوراً به شما پوستی لطیف و پوستی جوان و باطراوت می‌بخشد. همچنین تعدادی از مزایای دیگر را ارائه می‌دهد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

استفاده از کرم آبرسان پوست یک راه مؤثر برای کاهش علائم پیری پوست است. مرطوب نگه‌داشتن پوست می‌تواند از ایجاد خطوط و چین‌وچروک‌های زودرس جلوگیری کند و به کاهش ظاهر چین‌وچروک‌های موجود کمک کند. به نظر می‌رسد علم این موضوع را تأیید می‌کند: مطالعه‌ای که در مجله بریتانیایی درماتولوژی منتشر شده است نشان می‌دهد افرادی که از مرطوب‌کننده استفاده می‌کردند نسبت به افرادی که پوست خشک داشتند، روند پیری کندتری داشته‌اند.

کرم آبرسان پایه‌ای صاف برای آرایش به شما می‌دهد. قطعاً زمانی که پوست شما پوسته‌پوسته می‌شود و دچار خشکی می‌شوید احساس خوبی نخواهید داشت. این به دلیل لایه خشکی است که در بالای پوست شما قرار دارد. مرطوب کردن چند دقیقه قبل از آرایش به شما سطح صاف‌تری برای کار می‌دهد و در نتیجه صورت بی‌عیب‌تری خواهید داشت.

کرم آبرسان پوست می‌تواند به جلوگیری از آکنه کمک کند. کسانی که پوست خشک دارند قطعاً می‌توانند از هیدراتاسیون روزانه بهره ببرند: درحالی‌که چربی اضافی به طور معمول مقصر جوش‌ها است، پوست خشک می‌تواند به پوست شما پیام دهد که چربی بیشتری تولید کند و در نتیجه منجر به آکنه شود. مرطوب کردن می‌تواند پوست شما را از جبران بیش از حد سبوم جلوگیری کند. کسانی که پوست چرب دارند نیز می‌توانند از مزایای مرطوب کردن صورت خود هر روز در مورد آکنه بهره ببرند. شما می‌توانید اثرات ضد پیری و چاق شدن را به‌شرط انتخاب فرمولاسیون مناسب برای نوع پوست خود داشته باشید. بهتر است سراغ محصولی بروید که بدون روغن و غیر کومدوژن باشد.

کرم آبرسان می‌تواند از پوست شما محافظت بیشتری کند. برخی از مواد برای مشکلات پوستی خاص مانند رتینول برای خطوط و بنزوئیل پراکسید برای آکنه ممکن است باعث خشکی پوست شوند. آبرسان‌ها می‌توانند شما را از بروز مشکلات بیشتر پوستی مانند خارش و لایه‌برداری ناشی از این محصولات جلوگیری کنند.

بهترین زمان استفاده از کرم آبرسان

مهم‌ترین زمان استفاده از کرم آبرسان بعد از حمام، اصلاح یا لایه‌برداری است. برای برخی، این ممکن است دو بار در روز باشد. مرطوب کردن پوست بعد از حمام بسیار مهم است زیرا آب داغ تمام رطوبت و روغن را از پوست شما می‌گیرد و پوست را خشک می‌کند. درحالی‌که آب داغ ممکن است آرامش‌بخش باشد، اما به پوست شما آسیب می‌رساند. هرگز از کرم آبرسان غافل نشوید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر: