4 مشکل رایج پکیج دیواری و زمان سرویس آن

کدخبر: 2375545

پکیج دیواری یکی از دستگاه‌های کارآمدی است که استفاده از آنها امروزه جایگزین موتورخانه های قدیمی شده است . برای کارایی بهتر و استفاده کارآمدتر از این دستگاه در طول زمان سرویس دوره ای پکیج یک گزینه ایده‌آل است ، زیرا با افزایش طول عمر دستگاه رسوبات کربن تولید شده در اثر احتراق در دمای بالا، تجمع گرد و غبار وارد شده توسط هوا در آن و همچنین عواملی مانند رسوب و میکروارگانیسم های موجود در سیستم، آبراهه آن را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

تبادل حرارتی و مکانیکی قطعات متحرک اثر نامطلوبی دارند که باعث کاهش عمر مفید پکیج شده و میزان خرابی آن را افزایش می ‌دهد بنابراین برای اینکه این دستگاه ها در شرایط کاری مناسب ، کارآمد و اقتصادی کار کنند لازم است به طور منظم از آن نگهداری شده و دستگاه توسط سرویس کاران ماهر و متخصص سرویس شود.

مشکلات رایج پکیج های دیواری شامل چیست؟

1. نشتی یافتن آب از دستگاه

نشتی پکیج یک مشکل جزئی است که معمولاً ناشی از سوراخ های سطحی در لوله کشی و یا شکستگی مهر و موم یا شیرها است که اغلب این مسئله می تواند ناشی از فشار بیش از حد دستگاه باشد . با این حال گاهی اوقات نشتی پکیج می ‌تواند نشانه‌ای از یک مسئله جدی تر مانند خوردگی مبدل حرارتی و سایر اجزای داخلی باشد.

در صورت وجود نشتی از پکیج از یک تعمیرکار ماهر برای برطرف شدن مشکل کمک بگیرید . اگر نشتی ناشی از خوردگی در اجزای کلیدی یا مبدل حرارتی باشد ممکن است نیاز به تعویض داشته و این امر مستلزم دارا بودن تجربه و مهارت کافی می باشد.

4 مشکل رایج پکیج دیواری و زمان سرویس آن

2. کم بودن فشار پکیج

دستگاه پکیج به منظور حفظ گردش آب در سراسر سیستم به سطح فشار بهینه متکی است . اگر فشار خیلی پایین باشد معمولاً خطای فشار کم بر روی صفحه نمایش دستگاه دیده می شود ، همچنین شما می توانید فشار پایین دستگاه را با نگاه کردن به فشار سنج آن تشخیص دهید که می‌ تواند ناشی از نشتی در داخل سیستم باشد . معمولاً در اطراف خم لوله ها جایی که ممکن است اتصالات و آب بندی ها خراب شوند نشتی درون اجزای اصلی پکیج می تواند منجر به کاهش فشار شود.

اگر نشتی آشکار وجود ندارد می توانید فشار دستگاه را خودتان بالا ببرید.

3. به گوش رسیدن سر و صدای زیاد از پکیج

تغییر در انواع صداهای تولید شده توسط پکیج ممکن است نشانه ای از یک مشکل اساسی باشد . ایجاد رسوبات آهکی می‌ توانند یکی از دلایل شایع سر و صداهای غیر طبیعی از پکیج باشند. هنگامی که رسوبات آهکی روی مبدل حرارتی ایجاد می شوند مبدل حرارتی بیش از حد گرم شده و می تواند منجر به تولید بخار و حباب شود که باعث ایجاد صدای سوت مانندی می گردد . خوشبختانه این مشکل را می توان با تعمیر و نگهداری منظم از پکیج و یا هر زمانی که این مشکل ایجاد شد به راحتی بر طرف کرد.

4. عدم پاسخ دستگاه به ترموستات

اکثر افراد پکیج خود را از طریق ترموستات کنترل می‌کنند . بنابراین هنگامی که دستگاه به  کنترل ترموستاتیک پاسخ نمی دهد می‌ تواند باعث اختلال قابل توجهی در عملکرد پکیج شود. اما چه چیزی ممکن است باعث مشکل در ترموستات شود؟ برای پاسخ به این سوال باید چیزهای واضح و ساده را امتحان کنید و مطمئن شوید که منبع تغذیه الکتریکی مشکلی ندارد و اگر ساعت اخیراً تغییر کرده است با زمان جدید همگام شود . با این حال اگر پکیج هیچ نشانه‌ای از پاسخ را نشان نمی دهد باید از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

برخی دیگر از ایرادات شایع در پکیج شامل عدم گرم شدن آب با وجود کار کردن گرمایش مرکزی ، ایرادات موجود در رادیاتور، مشکلات موجود در برق دستگاه و غیره می باشند.

چه زمانی پکیج باید سرویس شود؟

زمان درست یا نادرستی برای سرویس کردن پکیج وجود ندارد . در حالی که می توانید پکیج خود را در هر زمانی از سال سرویس کنید اما به شدت توصیه می شود که حتما یک بار پکیج خود را در تابستان سرویس کنید ، زیرا باعث می شود که مطمئن باشید دستگاه شما در بهترین شرایط ممکن در آستانه ماه های سرد زمستان قرار داشته و با توجه به اینکه در فصل تابستان سرویسکاران اوقات فراغت بیشتری دارند ممکن است هزینه سرویس کردن نیز کمتر شود.

توجه داشته باشید که در صورت عدم سرویس سالانه پکیج خطراتی مانند نشت مونوکسید کربن از دستگاه، ایجاد نقصی که ممکن است باعث خرابی کامل آن شود و افزایش قبوض افزایش می یابد.

سرویس پکیج شامل چه مواردی می شود؟

سرویس کاران هنگام سرویس کردن پکیج آن را از نظر وجود هرگونه خوردگی یا نشتی بررسی نموده و همچنین شعله آن را نیز کاملاً بازرسی می کنند سپس قاب دستگاه را جدا می کنند تا اجزای داخلی را بررسی کرده و در صورت لزوم تمیز کنند.

در ادامه آنها  دودکش را بررسی می‌کنند تا مطمئن شوند که مسدود نشده است.

بررسی فشار مناسب گاز نیز یکی از مراحل سرویس پکیج است که توسط سرویس کاران انجام می‌ شود. در پایان نیز سرویسکاران دستگاه را روشن نموده و عملکرد آن را در حین کار بررسی می‌ کنند.  

تاسیسات لطفی مرکز سرویس و تعمیر پکیج در کرج 

تاسیسات لطفی بیش از 30 سال در زمینه سرویس و تعمیر تاسیسات حرارتی و برودتی ساختمان در کرج فعالیت دارد . 

تاسیسات لطفی با اخذ نمایندگی پکیج ایران رادیاتور در کرج ، انواع پکیج این شرکت را با قیمت مصوب و گارانتی عرضه می نمایند . 

فروش قطعات پکیج در کرج و تجهیزات استخر در کرج نیز توسط تاسیسات لطفی انجام می شود .

    ۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴

    www.tmilofti.ir

 

ارسال نظر: