چک لیست شش مرحله‌ای برای تولید محتوا

کدخبر: 2375562

محتوا پادشاه است. احتمالا شما هم بارها این جمله معروف از بیل گیتس را شنیده‌اید. تولید محتوا، کلمات کلیدی، پرسونای مخاطب، سئو، نتایج ارگانیک و ...، اگر کسب و کاری فعال در فضای مجازی داشته باشید، این کلمات برای شما آشنا به نظر می‌رسند.

تولید محتوای متنی برای کسب و کارها چیزی بیشتر از نوشتن یا ترجمه متن‌های مختلف است. تولید محتوا مهارتی ارزشمند است که به روحیه‌ای جست و جوگر، قلمی قوی، دانشی مناسب در سئو و ... نیاز دارد. گوگل به تولید محتوای متنی حرفه‌ای، مخاطب‌پسند و سئو محور علاقه دارد. پس با تولید چنین محتوایی باعث بهبود رتبه سایت خود می‌شوید. بهبود رتبه سایت هم باعث افزایش تعداد مخاطبان و در نتیجه افزایش فروش می‌شود.

اما چگونه تولید محتوا برای کسب و کار را شروع کنیم؟ آیا چک لیستی جامع برای تولید محتوا وجود دارد؟ برای آشنایی با هفت مرحله مهم در تولید محتوا، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

ابتدا یک ایده برای تولید محتوا پیدا کنید

مهم‌ترین اساس تولید محتوای حرفه‌ای، ایده آن است. یک عنوان، یک کلمه کلیدی، یک سوال یا حتی یکی از نظرات مخاطبان شما می‌تواند که ایده بعدی شما برای تولید محتوا باشد. در هر صورت برای شروع تولید محتوا به یک ایده هر چند ایده‌ای کلی نیاز داریم.

چه خودتان به تولید محتوای متنی برای سایت خودتان می‌پردازید یا موضوعاتی را به یک سایت سفارش تولید محتوا برای برون‌سپاری می‌سپارید، در ادامه چند روش را برای پیدا کردن ایده به شما معرفی می‌کنیم.

اول از همه سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید و عبارات جست و جویی که بالاترین رتبه را دارند، بیابید. مخاطبان بیشتر از طریق چه کلمات کلیدی وارد سایت شما می‌شوند؟ شما می‌خواهید که مخاطبان با چه کلمات کلیدی شما را پیدا کنند؟ مثلا اگر در زمینه ساختمان‌سازی فعالیت دارید، مخاطبان باید از طریق کلمات کلیدی صنایع ساختمانی، سایت شما را پیدا کنند نه کلمات کلیدی صنایع غذایی.

تبلیغ1

پس کلمات کلیدی صنعت خود را پیدا کنید و درباره آن‌ها به تولید محتوای متنی بپردازید. درباره کدام کلمات کلیدی در سایت شما مطلب کمتری وجود دارد؟ درباره همین کلمات و عبارات کلیدی مطلب بنویسید. هم‌چنین می‌توانید که از ترندها یا عبارات خودکاری که گوگل به شما پیشنهاد می‌دهد، برای تولید محتوا استفاده کنید.

تحقیق کنید

احتمالا شما با کسب و کار خود آشنایی کاملی دارید ولی این بدین معنی نیست که شما تمام حقایق مبتنی بر آمار و تمام جزئیات مهم را از قبل در مغز خود دارید. مهم نیست که چقدر درباره موضوعی مسلط هستید، باز هم قبل از شروع تولید محتوا درباره موضوع موردنظر تحقیق کنید.

برای نویسندگان محتوا تحقیق مهم‌ترین بخش است که معمولا زمان زیادی را هم به خود اختصاص می‌دهد. جست و جو در وب‌سایت‌های معروف و هم‌چنین برخی از مجلات و کتاب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. آمارهای مرتبط با موضوع خود را بیابید. هم‌چنین این منابع گزینه‌ای مناسب برای لینک‌دهی محسوب می‌شوند.

به تحقیق و مطالعه ادامه دهید تا زمانی که اعتماد به نفس و دانش کافی برای نوشتن یک پست وبلاگ کامل در مورد آن موضوع به دست آورید. البته دچار کمال‌گرایی بیش از حد هم نشوید و نوشتن را به تعویق نیندازید.

جهت محتوای خود را مشخص کنید

آیا این مطلب، یک پست وبلاگ آموزنده است؟ آیا مطلبی جامع است یا یک بخش را بررسی می‌کند؟ آیا قرار است که طنز باشد؟ قرار است که به ویدئو یا اینفوگرافیک تبدیل شود؟ این مطلب برای کدام دسته از مخاطبان مفید است؟

قبل از آغاز تولید محتوای متنی درباره صدا و لحن مقاله خود فکر کنید. در غیر این صورت، احتمالا به جای نگارش محتوایی منسجم، در نهایت محتوایی پراکنده و آشفته خواهید داشت.

عنوانی جالب و مخاطب‌پسند برای مطلب خود انتخاب کنید

به طور متوسط، 80 درصد از مردم تیتر مطلب شما را می‌خوانند اما تنها 20 درصد به مطالعه ادامه مطلب می‌پردازند. بنابراین شما باید عنوانی استثنایی ایجاد کنید تا افراد را به کلیک کردن و خواندن متن شما ترغیب کند.

 برخی از کپی رایترها حتی 20 تا 30 عنوان مختلف را برای یک مقاله تهیه می‌کنند، سپس از بین آن‌ها بهترین را انتخاب می‌کنند. البته احتمالا شما چنین زمانی را ندارید، اما وقت گذاشتن برای نگارش و انتخاب عنوان، کاری عاقلانه است.

تبلیغ2

چارچوب و ساختار محتوای خود را مشخص کنید

از مقدمه برای آماده کردن ذهن مخاطب و ارتباط میان سایر بخش‌ها استفاده کنید. خوانندگان خود را جذب کنید و آن‌ها را به خواندن سایر بخش‌های متن تشویق کنید. در مقدمه سوالی را بپرسید که در ادامه متن پاسخ آن را بیان می‌کنید. از متن وبلاگ خود برای پاسخ دادن به سوال‌ها استفاده کنید و محتوای خود را به سرفصل‌ها و بخش‌های مجزا ولی پیوسته تقسیم کنید.

کاربران صفحات اینترنتی تمایل دارند که ابتدا کل متن را اسکن کنند، پس از هدینگ‌های اول، دوم، سوم و ... در متن خود استفاده کنید. در نهایت، از بخش نتیجه‌گیری برای جمع‌بندی مقاله خود استفاده کنید.

محتوای خود را تصحیح و سپس آن را منتشر کنید

مدتی از مقاله خود فاصله بگیرید. سپس دوباره متن خود را بازخوانی کنید. مقاله خود را با صدای بلند بخوانید تا اشتباهات آن مشخص شود. مطمئن شوید که هیچ اشتباه تایپی یا نگارشی در محتوای شما وجود نداشته باشد. لینک‌ها، تنوع کلمات کلیدی و ... را بررسی کنید. عکس‌های مناسب برای متن خود انتخاب کنید.

اکنون نوبت انتشار این محتوا فرا رسیده است. پس از انتشار، هر چند مدت یکبار محتوای خود را با اطلاعات تازه به روز رسانی کنید. این کار هم باعث افزایش اعتماد مخاطبان به شما و هم بهتر شدن رتبه شما در گوگل می‌شود.

چگونه تولید محتوای متنی سایت خود را برون‌سپاری کنیم؟

اگر زمان یا مهارت کافی برای تولید محتوا ندارید، تولید محتوای سایت خود را برون‌سپاری کنید. البته تولید محتوا را حتما به موسسه‌ یا فردی بسپارید که در آن تخصص داشته باشد. محتوای بی‌کیفیت، کپی‌شده و سئونشده عملا هیچ ارزشی ندارد و صرفا اتلاف وقت و هزینه است.

یکی از موسسات معتبر در در زمینه تولید محتوا، سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک است. ترجمیک جامع‌ترین پلتفرم خدمات زبانی مانند ترجمه، ویرایش و تولید محتوا است.

تبلیغ3

وقتی سفارش تولید محتوای متنی خود را به ترجمیک بسپارید، هیچ‌گونه نگرانی درباره کیفیت تولید محتوا نخواهید داشت. ترجمیک محتواهای ارسالی توسط نویسندگان محتوا را از نظر رعایت اصول سئو، کپی نبودن، کیفیت محتوا و ... را بررسی می‌کند.

سایت سفارش تولید محتوا ترجمیک با بیش از ۱۸ هزار مترجم، ویراستار و نویسنده محتوا همکاری می‌کند. پس در هر زمینه و هر زبانی که به تولید محتوای تخصصی نیاز داشتید، روی ترجمیک حساب کنید. ترجمیک خط اختصاصی مشاوره تولید محتوا نیز دارد که به شما در فرایند تولید محتوا مشاوره می‌دهد.

اهمیت تولید محوای با کیفیت و سئوشده را در افزایش فروش خود دست کم نگیرید. پس همین الان و تنها با چند کلیک تولید محتوای تخصصی سایت خود را به ترجمیک بسپارید.

 

ارسال نظر: