راز پشت پرده قیمت های سئو چیست؟

کدخبر: 2375737

قیمت خدمات سئو برای صاحبان وب سایت ها یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام سئو سایت است. قیمت سئو که شرکت‌های سئو برای انجام پروژه‌های سئو ارائه می‌دهند یک تعرفه واحد و مشخص نیست.

هر شرکتی بر اساس یک سری فاکتورهای موردنظر خود و میزان تجربه و تخصصی که در این حوزه دارد قیمتی را به شما ارائه می‌دهد. اما واقعا این تفاوت قیمت‌ها گاهی بسیار فاحش است تا جایی که تصمیم گیری را برای شما سخت می کند. به‌راستی راز پشت پرده این قیمت‌های متفاوت چیست؟

 

 

چه رازی پشت پرده این تعرفه ها وجود دارد؟

از آن جایی که سئو یک محصول نیست، قیمت واحد و مشخصی هم ندارد. اما به‌راستی چرا گاهی تفاوت زیادی میان قیمت‌های سئو شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. چه رازی پشت پرده این تعرفه ‌ها وجود دارد؟

اگر شما  بدانید که چه عواملی بر تعرفه سئو سایت تأثیر می‌گذارد و روش‌های تعیین قیمت خدمات سئو را به‌درستی بشناسید، دیگری رازی پشت پرده نمی‌ماند و شما می‌توانید این قیمت‌ها را به‌درستی آنالیز کنید و بهترین و درست‌ترین قیمت را انتخاب کنید.

عوامل و فاکتورهای زیادی بر تعیین هزینه خدمات سئو سایت تأثیرگذار است. اول اینکه شما چه هدفی از سئو سایت خود دارید؟ تعداد و سختی کلیدواژه‌ها یک عامل بسیار مهم است. حوزه فعالیت کاری شما، میزان رقابتی که در حوزه کاری شما وجود دارد، برند شرکت سئو و البته حجم و زمان کاری موردنیاز برای بهینه‌ سازی سایت موردنظر، از عوامل مهمی است که تعیین‌کننده قیمت خدمات سئو است.

 

دلیل قیمت بالای خدمات در شرکت های سئو چیست؟

بعضی از شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ قیمت‌های بالاتری را برای انجام خدمات سئو در مقایسه با سایر آژانس‌ها ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها به دلیل اینکه برند معروفی در میان سایر آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ دارند این قیمت‌ها را برای خدمات سئو خود تعیین می‌کنند.

شاید افرادی باشند که بگویند هرچقدر پول بدهی همان قدر آش می‌خوری! اما همیشه هم این‌طور نیست. قیمت بالا همان قدر که می‌تواند صرفاً به دلیل اعتبار آن شرکت باشد ممکن است به دلیل بی‌انصافی هم باشد.

اتفاقاً شرکت‌هایی هستند که با اینکه برند معروفی ندارند و می‌توان گفت به‌نوعی نوپا هستند اما از کارشناسان متخصص و متبحری بهره می‌گیرند و قیمت پایین‌تر آنها به دلیل انصاف آن‌هاست و نه بی‌اعتباری؛ بنابراین نباید قیمت بالا معیار انتخاب شما باشد و فکر کنید که هرچقدر پول بیشتری بدهید حتماً سئو سایت شما به نحو بهتری انجام می‌شود.

بهتر است لیست خدمات سئو هرکدام از شرکت‌ها را دقیق بررسی کنید تا انتخاب درستی داشته باشید.

 

پس تعداد و سختی کلیدواژه چه می شود؟

تعداد و سختی کلیدواژه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر تعرفه سئو سایت است. هرچقدر تعداد کلیدواژه‌های مدنظر شما بیشتر باشد حجم کار موردنیاز برای سئو و بهینه‌ سازی بیشتر می‌شود. به‌این‌ترتیب قیمت سئو هم بالاتر می‌رود. البته که سختی کلیدواژه هم بر تعرفه خدمات سئو تأثیرگذار است.

هرچقدر طول کلیدواژه مدنظر شما کوتاه‌تر باشد کلیدواژه شما سخت‌تر است و برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز به فعالیت آف پیج بیشتری نیاز دارد. همین مسئله هزینه لازم برای بهینه‌ سازی سایت شما را بالا می‌برد و در نهایت هزینه خدمات سئو هم‌افزایش می‌یابد.

 

آیا حوزه فعالیت کارفرمایان هم در قیمت سئو تاثیرگذار است؟

حوزه فعالیت فاکتور تأثیرگذاری بر قیمت خدمات سئو است. در حوزه‌هایی که میزان جستجو و سرچ ماهیانه برای کوئری‌های آن کسب‌وکار زیاد است. همچنین تعداد سایت‌های زیادی در حوزه موردنظر وجود دارد که روی سئو سایت خودکار کرده‌اند، رقابت سخت است.

برای اینکه بتوانید در این رقابت پیروز شوید و در بهترین جایگاه‌های صفحه اول گوگل قرار بگیرید، نیاز به‌صرف زمان و حجم کار بیشتر برای بهینه ‌سازی سایت شماست. این زمان و حجم کاری بیشتر هزینه‌های خدمات سئو را برای سایت شما افزایش می‌دهد.

 

هزینه سئو به ازای چه نوع خدماتی و با چه کیفیتی؟

اینکه چه نوع خدماتی و با چه کیفیتی برای بهینه ‌سازی سایت شما انجام شود تا حد زیادی می‌تواند قیمت خدمات سئو را تحت‌تأثیر قرار دهد. اینکه شما 0 تا 100 پروژه سئو خود را به یک شرکت بسپارید و برای سایت شما سئو داخلی، خارجی و تکنیکال انجام شود با اینکه بخشی از خدمات سئو مدنظر شما باشد در تعیین قیمت مؤثر است.

به‌علاوه هرکدام از خدماتی که در سئو داخلی یا خارجی و تکنیکال برای سایت شما انجام می‌شود قیمت را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. به‌عنوان‌مثال اینکه شرکت سئویی که با آن قرارداد بسته‌اید خودش محتواهای سایت شما می‌نویسد و یا آن را سفارش می‌دهد. اینکه برای خدمات سئو مشاوره هم به شما ارائه می‌دهند یا خیر؟ اینکه برای این خدمات سئو که ارائه می‌دهند، پشتیبانی دارند یا نه؟ و اینکه این پشتیبانی تا چه اندازه قوی و مؤثر خواهد بود؟

01

نوع پروژه و تأثیر آن در قیمت خدمات بهینه سازی سایت

یکی از تعیین‌کننده‌ترین عوامل بر قیمت سئو و بهینه‌ سازی سایت نوع انجام پروژه سئو است. روش‌های مختلفی برای انجام پروژه سئو وجود دارد که شما بسته به نوع نیازی که سایت کسب‌وکارتان دارد می‌توانید یکی از انواع انجام پروژه‌های سئو را انتخاب کنید. در نهایت قیمتی که برای خدمات سئو سایت شما تعیین می‌شود منوط به تصمیم نهایی شماست.

 

قرارداد پروژه سئو به‌صورت ساعتی

برخی از صاحبان وب‌سایت‌ها تا حد قابل قبولی به مباحث فنی و سئو سایت اشراف دارند و قصد دارند بخش قابل‌توجهی از پروژه سئو را خودشان انجام دهند. فقط نیاز دارند در بعضی موارد و چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شوند از متخصص سئو کمک بگیرند در این نوع قرارداد با بودجه کم می‌توان سئو و بهینه‌ سازی سایت را به‌صورت قابل قبولی انجام داد.

هزینه سئو ساعتی از 200 هزار تومان شروع می‌شود و در بعضی شرکت‌ها این مبلغ به 1 میلیون تومان هم می‌رسد.

 

قرارداد پروژه سئو به‌صورت ماهیانه

در این پروژه‌ها که قیمت آن از ماهیانه 2 میلیون تا 6 میلیون تومان است. هدف این است که سایت از نظر تمامی جنبه‌ها بهینه‌ سازی شود و تمرکزی روی کلیدواژه و افزایش تعداد کلیک وجود ندارد.

 

قرارداد سئو به صورت پروژه ‌ای

در قراردادهای سئو که به‌صورت پروژه‌ ای بسته می‌شود و از ماهیانه 3 تا 30 میلیون تومان باید برای آن هزینه پرداخت شود، نتیجه و هدف نهایی در جلسه‌ای  بین کارفرما و شرکت سئو تدوین می‌شود. این نتیجه ممکن است رساندن کلیدواژه‌های موردنظر به صفحه اول، افزایش نرخ کلیک، افزایش فروش و ... باشد.

 

کلام آخر

درست است که عوامل و فاکتورهای زیادی برای تعیین قیمت خدمات سئو وجود دارد و قیمت‌های متفاوتی برای سئو ارائه می‌شود، اما شما می‌توانید با شناخت فاکتورهای تأثیرگذار بر هزینه سئو یکی از بهترین شرکت‌های سئو را برای انجام خدمات سئو انتخاب کنید.

 

منبع: نبض مارکتینگ | nabzemarketing.com

 

 

ارسال نظر: