اطلاعاتی که در خصوص بیمه تکمیلی نیاز دارید، همه را در این مطلب بخوانید!

کدخبر: 2375739

برخی افراد اطلاعات کاملی از بیمه تکمیلی ندارند و سوالی که همیشه گوشه ذهن دارند این است که این بیمه نامه چه پوشش‌ها و چه مزیت‌هایی در کتار بیمه‌های پایه ارائه می‌کند؟ همانطور که می‌دانید بیماری‌ها بر روی کیفیت زندگی و سطح سلامتی تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. برخی از بیماری‌ها و هزینه‌های درمان باعث می‌شود که کیفیت زندگی کاهش پیدا کند. از این رو شرکت‌های بیمه‌ای برای جبران خسارت‌های ایجاد شده ناشی از بیماری طرح بیمه درمان تکمیلی را در نظر گرفته‌اند. همچنین تمام افراد می‌تواند با شرایط مختلف این بیمه نامه را خریداری کنند تا در برابر خطرات و بیماری‌های مختلف تحت پوشش قرار گیرید. برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه درمان تکمیلی باید تحت پوشش بیمه‌های پایه مانند: بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و بیمه ارتش باشید تا خسارت‌ها جبران شوند. همه ما می‌دانیم که برخی از بیماری‌ها هزینه‌های سنگینی دارند و شرکت‌های بیمه برای اینکه بار سنگین جبران هزینه‌ها بر عهده افراد نباشد، طرح‌های مختلف بیمه درمان را طراحی کرده‌اند. در این مطلب سعی داریم درباره مزیت‌های و پوشش‌های بیمه تکمیلی توضیحاتی دهیم تا با ماهیت این بیمه نامه بیشتر آشنا شوید. با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه تکمیلی چه ماهیتی دارد؟

با توجه به اسم بیمه تکمیلی می‌توان حدس زد که این بیمه نامه چه ماهیتی دارد. بیمه درمان تکمیلی برای تکمیل بیمه‌های پایه طراحی شده است تا هزینه‌های درمان تا بالاترین سقف تعهدات بیمه‌گر جبران شود. بیمه تامین اجتماعی علاوه بر اینکه دفترچه درمان را برای بیمه شده‌های خود در نظر گرفته است، می‌تواند شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بیمه درمان تکمیلی را هم فراهم کند.

همچنین نکته مهم این است که بیمه درمان تکمیلی از طریق شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود تا مازاد هزینه‌های درمان پرداخت شود. بیمه تکمیلی که تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی و بیمه تکمیلی درمان از آن یاد می‌شود، از انواع بیمه های درمان و بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های بالای درمان بیماری‌هاست. بخش زیادی از هزینه‌های درمان را در زمان بیماری یا حتی بعد از آن می‌توان به بیمه تکمیلی سپرد!

برای این که بتوانید بخش از زیادی از هزینه های درمان را به بیمه تکمیلی واگذار کنید، می‌بایست اول یک بیمه پایه داشته باشید؛ سپس بیمه تکمیلی تهیه کنید. شما می‌توانید هر سال با پرداخت مبلغ حق بیمه از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. در واقع می توان گفت، خرید بیمه تکمیلی، یک آینده‌نگری هوشمندانه در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری ست! به عبارت دیگر، این کار، تجربه عملی این جمله معروف را تداعی می‌کند ” پیشگیری بهتر از درمان است”.

ما به شما پیشنهاد میکنیم که راهنمای بیمه تکمیلی را برای آگاهی از تمام شرایط و پوششهای آن حتما بخوانید.

البته که برخی از شرکت‌های بیمه شرایطی را فراهم کرده‌اند که بتوان بدون داشتن بیمه نامه‌های پایه از بیمه تکمیلی بهره‌مند شد. برای کسب اطلاعات این شرکت‌های بیمه‌ای باید از کارشناس بیمه مشاوره دریافت کنید.

بیمه تکمیلی چه پوشش ‌هایی دارد؟

در بیمه تکمیلی با پرداخت حق بیمه می‌توان پوشش‌های بیمه نامه را خریداری کرده و سقف تعهدات شرکت بیمه را مشخص کرد. بیمه‌گر با دریافت حق بیمه تا سقف تعهدات خود باید جبران خسارت کند. دقت داشته باشید که تمام پوشش‌های بیمه‌ای در شرکت‌های بیمه ارائه نمی‌شوند برای اینکه بتوانید پوشش‌ها را مقایسه و استعلام کنید از سامانه بیمه دات کام استفاده کنید تا در زمان کوتاهی شرایط پوشش‌ها برای شما مشخص شود.

پوشش‌‌ هایی که توسط شرکت ‌‌های بیمه مختلف ارائه می ‌شوند عبارتند از:

  • جبران هزینه‌های بستری، جراحی، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، انواع  سنگ شکن در بیمارستان و مراکز جراحی محدود و Day Care
  • پرداخت خسارت‌های جراحی‌های مهم که مرتبط با سرطان، مغز، اعصاب مرکزی و نخاع (به استثنای دیسک ستون فقرات)، گامانایف، قلب، پیوند ریه، کبد، کلیه و مغز استخوان
  • جبران هزینه‌های عمل‌هایی مانند: زایمان اعم از طبیعی و سزارین
  • جبران خسارت‌ها و هزینه‌های دارو و خدمات اورژانس غیر بستری
  • پرداخت خسارت و جبران هزینه‌های پاراکلینیکی مانند: سونوگرافی، ماموگرافی، انواع اسکن و آندوسکوپی، MRI، اکوکاردیوگرافی، استرس اکو و دانسیتومتری، تست ورزش، تست آلرژی، تست تنفسی شامل اسپیرومتری و PFT، نوار عضله EMG، نوار عصب NCV، نوار مغز EEG، نوار مثانه، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، هولتر مانیتورینگ قلب و آنژیوگرافی چشم
  • پرداخت هزینه‌های خرید عینک و سمعک
  • جبران هزینه خدمات آزمایشگاهی شامل آزمایش‌های تشخیص پزشکی، پاتولوژی یا آسیب‌ شناسی و ژنتیک پزشکی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب و فیزیوتراپی (به استثنای چکاپ)
  • جبران خسارت‌های عمل‌های سرپایی مانند: شکستگی و در رفتگی، گچ گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، بیوپسی، تخلیه کیست و لیزر درمانی
  • جبران هزینه جراحی عیوب انکساری چشم
  • هزینه‌های آمبولانس شهری و بین شهری
  • پرداخت هزینه‌های دندانپزشکی تا سقف تعهدات (به غیر از خدمات زیبایی)
  • هزینه‌های نازایی و درمان ناباروری
  • جبران هزینه ناهنجاری‌ها و بیماری‌های جنین (تست‌های غربالگری)

هزینه خرید سمعک با بیمه تکمیلی قابل جبران است

به طور کلی شرکت‌های بیمه‌ای با توافقی که با بیمه‌گزار دارند به ارائه پوشش‌ها می‌پردازند. بدین گونه که برخی از افراد تمایل دارند تمام پوشش‌ها و افراد دیگر برخی از پوشش‌ها را می‌خواهند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که از روش استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه استفاده کنید. کارگزاری خرید آنلاین BIMEH.COM یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید بیمه است که شرایط پوشش‌ها و میزان حق بیمه شرکت‌های بیمه‌ای را در اختیار بیمه‌گزار قرار می‌دهد.

همانطور که اشاره شد، شرکت‌های بیمه با توجه به شرایط و درخواست بیمه‌گزار پوشش‌ها را ارائه می‌کنند تا هنگام بروز حادثه و بیماری بالاترین سقف تعهدات را دریافت کنند. همچنین طرح‌های مختلفی را برای افراد در نظر گرفته‌اند.

استثنائات پوشش ‌های بیمه تکمیلی

در بیمه درمان تکمیلی یکسری خطرات تحت پوشش بیمه نامه قرار نمی‌گیرند و در حقیقت میزان ریسک این خطرات از سوی بیمه مرکزی قابل قبول نیست. به طور کلی موارد زیر تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی نیستند:

  • هزینه‌‌های اتاق خصوصی
  • آسیب‌های ناشی از جنون یا از دست دادن مشاعر
  • آسیب‌‌های ناشی از حوادث طبیعی مانند: سیل، زلزله و آتش‌فشان
  • سقط‌ جنین
  • عیوب مادرزادی
  • هزینه همراه بیماران 7 تا 70 ساله
  • خودکشی و آسیب دیدن در اثر شرکت در اعمال خلاف قانون
  • هزینه‌های معلولیت ذهنی و ازکارافتادگی کامل
  • آسیب‌‌های ناشی از جنگ، اعتصاب، شورش، آشوب، کودتا و قیام
  • اعمال جراحی‌های زیبایی بدون جنبه درمانی
  • ترک اعتیاد
  • آسیب‌‌های ناشی از حوادث هسته‌ای

 

بیمه تکمیلی چه طرح‌هایی دارد؟

بیمه تکمیلی جزو بیمه نامه‌های اختیاری است که بیمه‌گزار با توجه  مزیت‌ها و پوشش‌های آن را خریداری می‌کند. شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به الویت‌های افراد، طرح‌های بیمه درمان تکمیلی را با تنوع بیشتری طراحی کرده اند تا همه افراد جامعه بتوانند از این بیمه نامه و مزیت‌های آن استفاده کنند. به طور کلی این بیمه به دسته بندی‌های مختلف تقسیم بندی می‌شود که عبارتند از:

  • بیمه درمان تکمیلی انفرادی
  • بیمه درمان تکمیلی گروهی
  • بیمه درمان تکمیلی خانواده
  • بیمه درمان برای مسافران خارج از کشور

00

هزینه درمان با بیمه تکمیلی قابل جبران است

بیمه درمان تکمیلی انفرادی

در بیمه تکمیلی انفرادی پوشش‌های بیشتری را می‌توان خریداری کرد و از مزیت‌های گوناگون آن بهره‌مند شد. به طور حتم استفاده از پوشش‌های بیشتر، می‌تواند دلیل مهم خرید این بیمه نامه باشد. طرح نوین ارائه شده توسط شرکت های بیمه‌گر که نرخ و طرح های متعددی را برای دربرگرفتن نیازهای بیمه اشخاص شامل می شود و مناسب افرادی است که امکان تهیه بیمه درمان تکمیلی را تحت نظر ارگان یا سازمان خاصی به صورت گروهی ندارند. هر فرد با توجه به پوشش‌ها و حق بیمه مناسب خود می تواند طرح مختص خود را خریداری نماید.در حال حاضر فقط شرکت های بیمه سامان و بیمه تعاون ، طرح بیمه درمان تکمیلی انفرادی را ارائه می دهند که هر کدام شرایط بیمه ای خاصی دارند. بیمه‌گزار در انتخاب بیمه درمان تکمیلی انفرادی باید به تعداد مراکز درمان تحت قرارداد با بیمه‌گر توجه نماید که هرچه تعداد این مراکز درمانی طرف قرارداد بیشتر باشد، مراجعه به مراکز درمانی در هنگام بیماری و بستری شدن آسان تر می باشد.شما میتوانید برای خرید بیمه تکمیلی درمان با ارزان ترین قیمت از بیمه دات کام به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/health

بیمه درمان تکمیلی گروهی

کارفرماهای شرکت‌ها می‌توانند با درخواست کارمند‌های خود شرایط خرید بیمه ‌گروهی را فراهم کنند. برای تحت پوشش قرار گرفتن در این طرح باید تعداد افراد سازمان‌ها به حد نصاب رسیده باشد. البته که قبل از خرید این بیمه نامه، کارفرما باید کارمند‌های خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.

بیمه درمان تکمیلی خانواده

هنگام خرید بیمه تکمیلی نیازی نیست که تعداد افراد همانند بیمه درمان گروهی به حد نصاب مشخص برسند، حتی اگر بیمه پایه افراد خانواده در کارگاه‌های مختلف پرداخت شده باشد، می‌توان برای خانواده درخواست بیمه تکمیلی داد.

بیمه درمان برای مسافران خارج از کشور

بیشتر افراد این بیمه نامه را با نام بیمه مسافرتی می‌شناسند که تنها یک بخش آن به خدمات درمان مرتبط است.

اهمیت خرید بیمه تکمیلی چقدر است؟

با توجه به اینکه خرید بیمه درمان تکمیلی ملزم به داشتن بیمه‌های پایه خواهد بود بهتر است بدانید که این بیمه نامه برای جبران هزینه‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها طراحی شده است. از آنجایی که خدمات بیمه‌های پایه بسیار محدود است می‌توان با خرید بیمه درمان تکمیلی بیشتر هزینه‌های ایجاد شده  ناشی از بیماری‌ها را جبران کرد. بدین گونه که با مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه نامه نیازی نیست که هزینه‌ای برای درمان بیماری تحت پوشش بیمه نامه پرداخت کنید، با استفاده از معرفی نامه از پوشش‌ها و مزیت‌های درمان بیمه نامه استفاده خواهید کرد.

اگر می‌خواهید که معرفی نامه تهیه کنید کافی است که از دو روش حضوری و آنلاین اقدامات لازم را انجام دهید. اگر هم به یکی از مراکز درمانی غیر طرف قرارداد خود مراجعه می‌کنید، هزینه‌های درمان را پرداخت کرده و سپس با در دست داشتن مدارک درمان، هزینه‌ها را از بیمه‌گر خود دریافت خواهید کرد. همچنین اگر درمان در بیمارستان‌های طرف قرارداد بیمه‌های پایه انجام شود، نیازی به پرداخت فرانشیز بیمه تکمیلی نیست. این مزیت در صورتی برقرار خواهد بود که هزینه‌های درمان بیشتر از سقف تعهدات شرکت بیمه نباشد.

 

 

 

 

ارسال نظر: