فرایند حمل بار به روش پست اکسپرس بین المللی

کدخبر: 2375835

اگر شما فردی هستید و می‌خواهید به عنوان تاجر یا بازرگان در سطح جهانی فعالیت نماید، بایستی با خدمات پست سریع بین المللی یا پست اکسپرس آشنایی کامل داشته باشید. لازم است بدانید پست اکسپرس به عنوان یکی از راه‌ های انتقال بار در نظر گرفته می‌شود که شما می‌توانید با خیالی آسوده با این روش از پست بار خود را به سراسر جهان ارسال نماید. در بعضی از کشورها این پست نیز به شکل داخلی و نیز به شکل خارجی انجام می‌گردد. هزینه پست سریع بین المللی در بعضی از کشورها متفاوت می‌باشد و اغلب با وزن و یا نوع بار محاسبه می‌گردد. همچنین از طریق پست اکسپرس از چین تاجران می‌توانند هنگام واردات کالا کالاهای با ارزشی را جابه جا نمایند. در نتیجه در این مقاله از سوی شرکت حمل و نقل بین  المللی ققنوس همراه ما باشید تا به خدمات پست اکسپرس بپردازیم.

آشنایی با چگونگی حمل بار به صورت پست اکسپرس

پست اکسپرس از چین به شکل بین المللی به عنوان یکی از راه‌های امن ، سریع، ارزان در نظر گرفته می‌شود که از آن جهت ارسال بار به داخل و یا خارج از کشور استفاده می‌گردد. چگونگی کار  پست اکسپرس بدین ترتیب می‌باشد که مشتریان درخواست انتقال محموله خود را به شرکت پستی ارائه خواهد داد و بعد از ثبت درخواست و پرداخت هزینه ها، زمان تحویل محموله مشخص و تعیین می‌شود و فرایند انجام پست اکسپرس از چین به پایان خواهد رسید. لازم به ذکر است در پست‌ هایی که به شکل پست سریع بین المللی خارج از کشور انجام می‌گردد، سازمان های  آن‌ها را تحت پوشش قرار می دهد و تمامی مسئولیت‌ ها به این سازمان ها محول گشته است.

بطور مثال شما بعد از خرید از سایت های خارجی میتوانید به راحتی محموله خود را از کشور مبدا به کشور مقصد خود توسط سرویس حمل اکسپرسی حمل کنید.

موضوع دیگری که در پست اکسپرس مطرح است مدت زمان ارسال کالا و نیز دریافت کالا می‌باشد. لازم است این نکته را مورد توجه قرار بدهید که اگر تا به حال از پست سریع بین المللی یا پست  اکسپرس استفاده نموده باشید، متوجه این امر خواهید شد که مدت زمان ارسال و اخذ و دریافت کالا زمانی دقیق را به خود اختصاص نخواهد داد و این زمان برآورد شده از سوی شرکت می‌باشد. مدت زمان تحویل کالا به شیوه پست اکسپرس از چین در سازمان های تحت نظارت هر کدام از آنها تخمین زده می‌شود و سپس پس از انجام مراحل انجام شده به شما گفته خواهد شد که بایستی در چه مکانی کالا دریافت گردد، که این زمان تقریبی ممکن است چند روز به طول بیانجامد و این ممکن است  کالای شما کمی دیر تر و یا یا زودتر به مقصد مورد نظر برسد.

 از دیگر عواملی یکی که موجب شده تا بارها در پست اکسپرس سریع تر و یا دیرتر به مقصد مورد نظر خود برسند، مسافت‌ های طولانی و شهرها می‌باشد. در واقع اگر بخواهیم به شکل کامل این امر را شرح دهیم، بایستی این نکته گفته شود که با رشد جمعیت و شهرهای اطراف، مکان‌های مختلف زیاد شده است و در نتیجه این امر موجب بارگیری و پرواز دیرتر هواپیما می‌شود و همین امر موجب تاخیر در دریافت کالای شما خواهد شد.

Picture1

مزایای استفاده از پست اکسپرس

پست اکسپرس مزایای بسیار زیاد را برای هر شخص و فردی به همراه دارد که می‌ تواند از آن استفاده ویژه نماید. البته فرقی ندارد که یک بازرگان باشید و یا فرد معمولی. در ادامه مطلب به طور مفصل شما را با مزایا پست سریع بین المللی یا پست اکسپرس از چین بین المللی آشنا می‌کنیم.

  • پست سریع بین‌المللی یا پست اکسپرس به عنوان یکی از به روزترین و نیز سریع ترین شیوه های ارسال انواع محموله و مدارک به داخل و خارج از کشور در نظر گرفته می‌شود.
  • پست اکسپرس از چین علاوه بر سرعت بسیار بالا جهت ارسال کالا، قیمت بسیار پایینی نیز دارد.
  • در ارسال بار با پست بین اکسپرس شما می‌توانید بسته های ارسالی خود را تحت نظارت داشته باشید و در لحظه از فرایند انجام آن آگاهی داشته باشید و بفهمید مرسولات شما در چه مرحله ای از فرآیند ارسال قرار دارند.
  • اگر محصول با ارزشی را از طریق پست سریع بین المللی اکسپرس به مقصد قصد ارسال دارید، می توانید با پرداخت هزینه ای جدا، بسته یا بار خود را بیمه نماید تا با خیال آسوده محصولات ارسالی خود را به پست سریع بین المللی اکسپرس تحویل دهید.
  • در پست اکسپرس بسته بندی محموله هم توسط سازمان های پست بین المللی اکسپرس انجام میگردد تا مشتریان از هر لحاظ با خیالی آسوده محموله خود را تحویل سازمان پست بین المللی دهد.

معرفی انواع سرویس‌های پست سریع

یکی از بهترین و معتبرترین و نیز کارآمد ترین شیوه های ارسال یک کالا و یا بسته به خارج از کشور، روش پست اکسپرس یا همان پست سریع بین المللی می‌باشد. در این نوع روش، شما اسناد یا محموله خود را در بسته بندی و پستی، به همراه فرم‌ های کامل کننده مورد نیاز، به یک شرکت پست معتبر و شناخته شده بین‌المللی تحویل دهید تا این سازمان بعد از طی مراحل اداری مربوط به اداره گمرک، مرسوله شما را به مقصد دلخواه خود تحویل دهید.

لازم است بدانید یکی از سرویس های پست سریع پست اکسپرس می‌باشد این نوع پست علاوه بر سرعت بالا مزایایی را جهت حمل بار از چین و سایر کشور ها به همراه دارد. در واقع  مهمترین مزیت  استفاده از شیوه پست سریع بین المللی یا پست اکسپرس ، ارسال سریع در عین حال هزینه پایین آن می‌باشد. در نتیجه هزینه پست اکسپرس یک کالا و محموله به طور قطع به مراتب کمتر از شیوه هایی مانند حمل بار کارگو و ترانزیت بار می‌باشد. همچنین بعد از پست اکسپرس و پست ویژه پست پیشتاز به عنوان سریعترین و در دسترس ترین سرویس پستی کشور می‌باشد.

آشنایی با وزن حجمی و چگونگی محاسبه در حمل بار به صورت پست اکسپرسی

معمولا، هزینه ارسال مرسولات به شکل پست سریع بین المللی یا پست اکسپرس بستگی به وزن و نوع کالا خواهد داشت دارد، به نحوی که هر میزان وزن مرسولات پستی بیشتر باشد در نتیجه هزینه ارسال آن نیز بیشتر خواهد شد. همچنین، نوع و حجم مرسولات پستی نیز در هزینه آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و محصولات گران‌ و با ارزش مانند طلا هزینه پستی بیشتری را شامل می‌گردد. البته لازم به ذکر است چگونگی محاسبه قیمت ارسال کالا به عوامل گوناگونی دیگری نیز بستگی دارد، به عنوان مثال اگر از کشور مبدا فرستنده کالا به کشور مقصد گیرنده کالا پروازی وجود نداشته باشد قیمت پست اکسپرس از چین قطعا بیشتر خواهد شد. بطور مثال شما میتوانید پس از خرید از علی بابا بسته مورد نظر خود را به وسیله سرویس حمل اکسپرسی به ایران بیاورید. همچنین جهت محاسبه نمودن هزینه بسته‌ که می‌خواهید به خارج از کشور جهت پست اکسپرس ارسال نماید، به اطلاعات کامل و مهمی نیاز دارید که این اطلاعات مربوط به نوع و مشخصات کلی محصولات و همین طور محل مبدا کالا، نحوه ارسال ، مقصد تحویل بار و همچنین رو تحویل بار نیاز می‌باشد.

 در حال حاضر حداکثر مدت زمان تحویل یک کالا از طریق پست اکسپرس از چین و برای بسته خارج از کشور به مدت ۷۲ ساعت پس از ورود محصولات به کشور مقصد می‌باشد. جهت استفاده پست اکسپرس مشتریان بایستی بعد از مراجعه به باجه مورد نظر با پر نمودن فرم مورد نظر و انجام پرداخت وجه ، رسیدی را دریافت کنند. همچنین می‌توان با توجه به اینکه تمامی عملیات آماده سازی این سرویس در شیفت شب صورت می‌گیرد، افراد پخش کننده کالاها در ساعات اولیه اقدام به توزیع نمودن مرسولات پیشتاز و اکسپرس می‌نمایند.

در چه شرایطی بایستی از شیوه پست سریع بین المللی استفاده کنیم ؟

شما می‌توانید از پست سریع بین المللی  به دلایل متعددی استفاده نمایید چرا که این روش دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد. در واقع می‌توان گفت پست اکسپرس از چین و یا سایر کشور ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از این موارد عبارتنداز:

  • سرعت بالای این روش در عین حال ارزان و به صرفه بودن

پست سریع بین المللی علاوه بر اینکه مرسولات را در کمترین زمان ممکن به مقصد می‌ رساند، بسیار مقرون‌ به ‌صرفه و مقرون  نیز خواهد بود؛ به نحوی که اگر همین کالاها را با هواپیما های حمل و نقل ارسال کنیم، علاوه‌ بر کاغذبازی‌ های بسیار اداری بایستی هزینه بسیار زیادی نیز پرداخت کنیم. از این رو، ارسال کالا از طریق پست اکسپرس بهترین گزینه جهت حمل و نقل کالا می‌باشد.

  • عدم نیازمندی به کاغذبازی اداری ها و اضافی

یکی دیگر از مزایای پست سریع بین المللی که موجب استفاده از آن می‌شود ،عدم نیازمندی به کاغذ بازی اداری است. در واقع معمولا، جهت ارسال بار های گوناگون به وسیله فرودگاه و گمرک بایستی به قسمت کارگو فرودگاه بروید و با ثبت نمودن سفارش و پرنمودن فرم‌ های گوناگون اقدام به ارسال کالا نماید. این امر نیاز به زمان زیادی داشته که بسیاری از مشتریان حوصله چنین کاری را نخواهند داشت.

  • بهره‌مندی از خدمات ویژه پست اکسپرس از چین

یکی دیگر از مزایایی موجب گسترش استفاده از پست اکسپرس شده است، بهره‌مند شدن از خدمات و امکاناتی است که سازمان های گوناگون  ارائه می‌ نمایند. به عنوان مثال، به ازای هر چندبار ارسال کالا، یک ارسال رایگان به شما تعلق خواهد گرفت. البته، تنها بعضی از سازمان ‌ها دست به چنین اقداماتی خواهند زد.

Picture1

 

جمع بندی

در این مطلب از وبلاگ شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس شما را با چگونگی انجام عملکرد پست سریع بین المللی و پست اکسپری از چین  سایر کشورها آشنا ساختیم و به مزایای آن نیز  اشاره نمودیم. همچنین می‌توان گفت ارسال کالا به این شیوه بسیار ارزان بوده و طی یک فرایندهای ایمن صورت خواهد گرفت. لازم است بدانید روش پست اکسپرس می‌ تواند انتخاب بسیار مناسب و خوبی جهت ارسال مرسولات کوچک و بزرگ در نظر گرفته شود. در نهایت شما می‌توانید با خدمات شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس نظیر حمل بار هوایی، حمل بار دریایی ، حمل بار زمینی خدمات پست سریع بین المللی یا پست اکسپرس از چین و سایر کشور ها را در اسرع وقت انجام دهید.جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید به نشانی ما به آدرس fnxcargo.com مراجعه نماید.

 

ارسال نظر: