با این 4 ترفند در چیدمان خانه خود، معجزه کنید!

کدخبر: 2375828

فرقی نمی کند در خانه ای بزرگ و حیاط دار زندگی می کنیم و یا یک آپارتمان نقلی و کوچک، این که مالک خانه هستیم یا مستاجر، در هر صورت چیدمان و استفاده درست از وسایل خانه برای دکوراسیون، همواره دغدغه ای برای همه ما بوده و هست. در ادامه این مطلب که توسط تیم گامی نو، گردآوری شده است، به ترفند هایی اساسی اشاره خواهیم کرد که می توانید توسط آن ها در خانه خود معجزه کنید.

ترفند اول استفاده از اکسسوری ها را فراموش نکنید

اکسسوری ها یا زیورآلات، لوازم دکوری یا تزئینیی هستند که علی رغم اندازه های کوچکشان، موجبات تغییراتی بزرگ را در دکوراسیون فراهم می کنند، این اشیا عموما دارای روح هنری و لطیفی هستند که خریدشان برای منزل یک ضرورت محسوب نمی شود اما به دلیل اینکه با صرف هزینه ای اندک می توان آن ها را تهیه نمود و با توجه به نقش پررنگی که ایفا می کنند؛ نمیتوان از آن ها چشم پوشی کرد.

اکسسوری ها محیط را جذاب، و خوش آب و رنگ می کنند و باعث گرم شدن فضا می شوند و  کمک می کنند فضاخالی به نظر نرسد. عدم استفاده از آن ها باعث می شود محیط خشک و خسته کننده نشان داده شود. برای مثال هنگام خرید میز تلویزیون می توان سراغ گزینه هایی رفت که بشود روی آن ها دکوری هایی مانند یک گلدان را استفاده نمود. این گونه محیط خشک و تکنولوژیکی میز تلویزیون نرم و جذاب می شود.

همانقدر که عدم وجود اکسسوری ها روح محیط را خاموش می کند، وجودشان اگر بیش از اندازه باشد، موجب شلوغی و بهم ریختگی فضا می شود که در نتیجه موجب صلب آرامش می شود. از جمله اشیاء و لوازمی که استفاده آن ها به عنوان اکسسوری باعث جذاب شدن محیط می شوند، عبارتند از:

  • کتاب ها

  • گلدان و گل طبیعی

  • شمع ها

  • مینی بار یا سینی های مزه

  • ظروف بلوری و کریستالی

  • مجسمه ها و اجسام هنری

  • کوسن و شال مبل

ترفند دوم استفاده از اصول فنگ شویی

یک خانه بعنوان محل زندگی خانواده یا فرد باید دارای آرامش و سکون باشد تا بعد از یک روز پر مشغله و استرس و اضطراب، بتوانیم در آن به احساس امنیت و آسایش دست پیدا کنیم. اصول فنگ شویی دقیقا برای همین امر هستند و به شما کمک می کنند تا احساس و انرژی مثبت را در تمام محیط مدنظرتان به جریان دربیاورید و آن را در روح و روان خود و اعضای خانواده تان بازتاب دهید.

رعایت اصول فنگ شویی با چند تغییر و عمل ساده امکان پذیر است و نیازی به صرف هزینه برای اجرای آن ها نمی باشد. برای اعمال تکنیک های فنگ شویی این موارد را رعایت کنید:

  • از رنگ های ملایم برای دکوراسیون استفاده نمایید تا ذهن را خسته نکنند.

  • از حداکثر نور طبیعی ممکن برای در محیط بهره مند شوید و با پرده های ضخیم مانع ورود نور خورشید نشوید

  • به محل هایی که مبل ها و دیگر وسایل قرار می گیرند دقت کنید، نباید در یک قسمت از محیط تعداد زیادی مبلمان قرار گیرد، سعی کنید آن ها را به طور متناسب در خانه بچینید.

  • از متریال اصیل و با کیفیت مانند چوب استفاده کنید، اگر قیمت تخت خواب و یا دیگر وسایل برای شما مهم است می توانید از متریالی مانند ام دی اف با روکش هایی از طرح چوب بهره ببرید.

  • اگر فضای نشیمن وسیعی ندارید از مبل های ظریف تر و به اصلاح جمع و جور تر استفاده کنید.

  • سعی کنید مبل ها و صندلی ها حول یک محوریت، مانند میز بچینید تا فضای صمیمی تری را برای گفتگو بین اعضا خانواده فراهم نمایید.

  • سادگی را در چیدمان رعایت کنید و از ازدیاد بیش از حد وسایل در فضا بپرهیزید.

  • گیاهان به دلیل ماهیت زنده و زندگی ای که درونشان جریان دارد، انرژی های منفی را جذب و تبدیل به نیرو های مثبت می کنند. اگر فضا و نور طبیعی کافی دارید حتما از آن ها بهره ببرید.

  • سعی کنید هر قسمت یا اتاق را به منظور یک هدف دکور کنید و استفاده های چندگانه از یک محیط بپرهیزید. برای مثال اگر از آن دسته افرادی هستید که در خانه کار می کنند، این محیط کار را از اتاق خوابتان دور کنید.

images_1667376048.jpg

ترفند سوم استفاده از اثاثیه و لوازم مناسب

در چند سال اخیر، خانه ها عموما به صورت آپارتمانی و با متراژ های پایین طراحی شده اند. استفاده از وسایلی که قرار است در این محیط قرار بگیرند، دارای اهمیت بالایی هستند از این منظر که چینش یا خریداری اشتباه هر کدام منجر به بهینه شدن فضا و یا برعکس نا زیبا شدن آن می شوند. باید بکوشیم بهترین ها را انتخاب و خریداری نماییم

برای مثال استفاده از مبل های راحتی، به دلیل این که یک محل نشستن راحت و نرم را برای شما فراهم می کنند و در عین حال نیز اندازه های مناسبی دارند و بیهوده منجر به اشغال فضا نمی شوند، بسیار انتخاب هوشمندانه ای می باشند. می توانید از مدل های متنوع مبل های راحتی مثل مدل ال استفاده کنید.

انتخاب اندازه درست برای فرش ها هم به اندازه مبل ها اهمیت دارد، اگر برای فضای کوچک از فرش هایی با متراز بزرگ استفاده کنید، آن را خفه و گرفته نشان خواهید داد. نیاز نیست که تمام فضای کف خانه را با فرش بپوشانید اجازه بدهید کف پوش های زیبای خانه خود را نشان دهند.

برای پنجره ها از پرده های بلند استفاده کنید. این کار باعث می شود که ارتفاع سقف بلند تر و در نتیجه خانه بزرگ تر دیده شود. بهترین جنس هم برای پرده های خانه های کوچک، الیاف صاف و دارای ریزش مثل حریر های ساده یا با طرح های مینیمال هستند.

وسایلی با ارتفاع بیشتر برای خانه هایی با مساحت کم مناسب تر هستند. برای مثال قیمت جاکفشی با ارتفاع بلند ممکن است با یک مدل با عرض بیشتر یکی باشد، در صورتی که انتخاب جاکفشی مرتفع تر به دلیل اشغال فضای کمتر، هوشمندانه تر است. همچنین برای استفاده بیشتر و بهتر از فضای عمودی خانه، از انواع شلف و قفسه کمک بگیرید و وسایل و لوازم خود را روی آن ها قرار دهید.

images_1667376062.jpg

استفاده از آینه ها را فراموش نکنید، آینه ها با قدرت انعکاسشان ، فضا را بزرگتر نشان می دهند و اصطلاحا به آن عمق می بخشند، انتخاب آینه هایی با اندازه مناسب، محیط را بازتر و روشن تر نشان می دهند. آینه های کوچک نه تنها هیچ کمکی در این باره نمی کنند بلکه موجب تشویش نیز می شوند.

ترفند آخر نظم

چه از لحاظ اصول فنگ شویی و چه از نظر روانشناختی و اصول دکوراسیون، نظم عنصر کلیدی در زیبا تر شدن محیط است و به جرعت می توان گفت که در هر فضایی معجزه می کند. استفاده از هر ترفند و تکنیک و حتی بهره گیری از متخصیصن حوزه مد و دکور بدون نظم، هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. سعی کنید برای هر وسیله ای جای مخصوصی در نظر بگیرید این گونه در زمان لازم، سریع و بدون اتلاف وقت به آن ها دسترسی خواهید داشت. هر وسیله ای که به آن نیاز ندارید را به انباری بفرستید یا از شر آن خلاصش شوید، شیء های آسیب دیده یا شکسته را تعمیر کنید یا دور بیندازید و از خرید وسایل اضافه و غیر ضروری اجتناب کنید.

 

ارسال نظر: