مروری بر اتفاقات تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 و 2018 (+لباس تیم ملی ایران)

کدخبر: 2375821

تیم ملی ایران با بازی درخشان خود در مقابل حریفان، در جام جهانی 2014 و 2018 حضور داشت. حضور ایران در جام جهانی از اتفاقات مهم سال 97 محسوب می‌شود. اتفاقات ورزشی در آن سال یکی پس از دیگری رخ داده که راهیابی به جام جهانی از مهم‌ترین آن‌ها بود. در جام جهانی 2014 و 2018 ایران با تیم‌های مختلفی هم‌گروه شد.

در هریک از بازی‌های ایران رویدادهای متفاوتی رخ داده که هریک به نحوی بسیار مهم هستند. تیم ملی ایران در بازی‌های خود با پیراهن‌های متفاوتی در میدان حاضر می‌شود. لباس تیم ملی شناسنامه مهم فوتبال محسوب شده که در هر سه بازی متفاوت است. در ادامه، مروری بر اتفاقات تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 و 2018 را خواهیم داشت.

 

000

مروری بر اتفاقات تیم ملی ایران در جام جهانی 2018

حضور تیم ملی ایران در تورنمنت مهم جهانی، دستاورد بزرگ شاگردان کی‌روش بود. تیم ملی ایران پس از برزیل، به عنوان دومین تیم راه‌یافته به جام جهانی انتخاب شد. ایران در این مرحله در گروه B قرار داشته و با پرتغال، اسپانیا و مراکش هم‌گروه شد. به گفته برخی از کارشناسان ایران در گروه مرگ قرار داشت.

تیم ملی ایران به دلیل کمبود منابع مالی شرایط مناسب جهت انجام تمرین‌ها را نداشت. از همین جهت، بازی‌های تدارکاتی به شکل مناسب برگزار نشده که مشکلی بزرگ بود. در این میان، پیش از آغاز جام تیم ملی ایران بازی‌های تدارکاتی را با ترکیه، روسیه و الجزایر برگزار کردند. اما بازهم این بازی‌ها، آمادگی لازم جهت حضور در این تورنمنت مهم را فراهم نکرد.

شروع طوفانی ایران

ایران در جام جهانی 2018 شروعی طوفانی داشت. نخستین دیدار تیم ملی ایران در ورزشگاه کریستوفسکی شهر سن پترزبورگ برگزار شد. در این مرحله از بازی، ایران در مقابل تیم مراکش قرار می‌گرفت. به اعتقاد کی‌روش، بازی ایران و مراکش، دیداری مهم و کلیدی بوده که همین اتفاق هم افتاد.

مراکش با بازیکنان سطح بالای خود عزم خود را برای فشار بر تیم ملی ایران جزم کرد. اما در ادامه، بازی به تعادل کشیده شده و در لحظات پایانی دروازه مراکش توسط تیم ملی ایران باز شد. ایران نخستین بازی خود در جام جهانی را برد و با کسب 3امتیاز در رده نخست گروه مرگ قرار گرفت.

یک لحظه بدشانسی در بازی ایران-اسپانیا

حالا، بازیکنان ایران با برد در برابر مراکش، با روحیه‌ بالا در برابر اسپانیا قرار گرفتند. میزبان دومین بازی ایران در جام جهانی، کازان آرنا بود. این ورزشگاه برای ایرانی‌ها آشنا بوده و سردار آزمون آشنایی کامل با آن داشت. بازیکنان تیم ملی مقابل قهرمان جهان قرار گرفته و ایران تلاش خود را جهت تعادل شرایط کرد.

اما در نهایت، کاستا از یک موقعیت استفاده کرده تا دروازه ایران را باز کند. در ادامه، ایران تلاش‌های بسیاری برای تغییر نتیجه کرد اما موفق نشد و نتیجه را به اسپانیا واگذار کرد. یک لحظه بدشانسی در بازی ایران-اسپانیا، موجب عدم دریافت امتیاز توسط تیم ملی شد.

000

دریافت پنالتی بازیکن معروف

دیدار آخر ایران در جام جهانی، ‌مهم‌ترین مرحله از این دوره مسابقات بود. ایران از دو بازی خود 3 امتیاز دریافت کرده و پرتغال و اسپانیا نیز 4 امتیاز داشتند. تمام شرایط برای صعود ایران به مرحله بعد جام جهانی آماده شده بود. بازیکنان تیم ملی به ورزشگاه موردویا منتقل شده تا به مصاف پرتغال بروند.

در نیمه‌های بازی ضربه کوارشما غیر قابل مهار بوده و منجر به باز شدن دروازه ایران شد. نیمه دوم اما شرایط برای تیم ملی ایران در مرحله سختی قرار گرفت. پرتغال صاحب پنالتی شده و بیرانوند موفق به مهار ضربه پنالتی رونالدو شد. اواخر بازی نیز کریم انصاری فرد صاحب پنالتی شده و بازی را به تساوی کشاند.

وداع تیم ملی با جام جهانی

تیم ملی ایران از جام جهانی حذف گردیده و حسرت آن به دل بازیکنان ماند. اما در این میان، عملکرد ایران در جام جهانی 2018 را نباید نادیده گرفت. تیم ملی ایران با بزرگان فوتبال در جام جهانی دیدار کرده و با تمام وجود برای سربلندی ایران جنگید. اما نحوه بازی ایران هواداران تیم ملی را به آینده امیدوار کرد.

مروری بر اتفاقات تیم ملی ایران در جام جهانی 2014

تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 در گروه ششم این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت. در این مرحله از رقابت‌ها ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی وهرزگوین هم گروه بود. ایران پس از 8 سال دوری از مسابقات جام جهانی به عنوان نخستین تیم آسیایی در این رقابت‌ قرار داشت.

دیدار ایران با نیجریه

نخستین بازی ایران در جام جهانی 2014، مقابل نیجریه بود. تیم ملی ایران اولین امتیاز خود را در این دوره از رقابت‌ها به دست آورد. بازیکنان ایران در این بازی عملکرد عالی داشته و مهرداد پولادی امتیاز بالایی کسب کرد. بازتاب‌های این دوره از رقابت‌ها را نیز نباید نادیده گرفت.

دیدار ایران با آرژانتین

تیم‌های آرژانتین و ایران در دومین دیدار خود به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی در ورزشگاه مینیرو کشور برزیل در شهر بلوهوریزنته برگزار شد. این بازی با برتری یک بر صفر آرژانتین به پایان رسید. شاگردان آلخاندرو سابیا شش امتیاز قطعی را گرفته و به مرحله بعد صعود کردند.

اما تلاش بازیکنان در مقابل تیم ملی آرژانتین ستودنی بود. سرمربی این تیم در پایان بازی اظهار بر بازی در مقابل یک تیم پرتلاش را داشت. سایر بازتاب‌ها نیز از عملکرد بازیکنان تحسین کرده و از آن‌ها تقدیر کردند. رونالدو نیز به تیم ملی ایران و عملکرد آن‌ها در این بازی تبریک گفت.

دیدار ایران در مقابل هرزگوین

دیدار ایران و بوسنی و هرزگوین در ورزشگاه ایتایپاوا شهر سالوادور برگزار شد. این بازی با نتیجه 3 بر 1 به سود بوسنی به پایان رسید. میرالم پیانیچ، ادین ژکو و ورشایوچ گل‌های این بازی را به ثمر رساندند. قوچان نژاد نیز تک گل ایران در دقیقه 82 را به ثمر رساند. تیم ملی ایران درصورت پیروزی امکان صعود به دوره بعدی مسابقات را داشت.

لباس تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 و 2018

تیم ملی ایران در اغلب بازی‌های خود در جام جهانی با سه رنگ همیشگی در میدان حاضر می‌شود. اولین لباس ایران در جام جهانی 2014 و 2018 به رنگ سفید بود. در تاروپود این لباس نیز طرح‌های گرافیکی وجود داشت. لباس دوم تیم ملی ایران در جام جهانی نیز به رنگ قرمز است.

این لباس به لباس دوم معروف بوده و در اغلب بازی‌های مهم به رنگ قرمز است. لباس سوم نیز رنگ سبز داشته که به سه رنگ پرچم ایران تشبیه می‌شود. تمام لباس‌های ایران در بازی‌های جام جهانی توسط برندهای معروف طراحی می‌گردد. در هر دوره شاهد حضور متفاوت بازیکنان تیم ملی با لباس‌های جذاب هستیم.

 

000

 

نتیجه‌گیری نهایی

ایران پس از هشت سال تلاش موفق به حضور در جام جهانی 2014 گردید. در این دوره ایران با سه تیم هم گروه بوده و نتیجه را در مرحله نخست به حریفان واگذار کرد. جام جهانی 2018 نیز برای ایران تجربه دیگری بوده و نتایج درخشانی را رقم زد. اما با این وجود به مرحله بعدی صعود نکرده و از دیدارهای بعدی بازماند. لباس ایران نیز شناسنامه مهم بازیکنان بوده که در هر دوره توسط برند معروف طراحی می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت لباس تیم ملی ایران  به سایت دربی شاپ مراجعه کنید.

 

 

ارسال نظر: