چگونه جامعه هدف پیامکی را پیدا کنیم؟

کدخبر: 2375820

امروزه در دنیای رقابت همه‌ی کسب و کارها به دنبال روشی هستند که محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدف بیشتری معرفی کنند و هر روز بیشتر از روز قبل شاهد رونق کسب و کار خود باشند.

یکی از روش‌های پرطرفدار که اکثر صاحبان کسب و کارها برای این منظور به کار می‌برند استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند است. یکی از ویژگی‌هایی که سبب شده این روش در بازار تبلیغات به عنوان محبوب ترین روش شناخته شود، این است که هر فرد قادر است با هر میزان بودجه‌ای که دارد جامعه هدف خود را پیدا کند و با آن‌ها در ارتباط باشد. حال شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که هر کسب و کاری چگونه می‌تواند جامعه هدف خود را پیدا کند. برای پاسخ به این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

000

 

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی با توجه به این که کم‌هزینه‌ترین روش بازاریابی است، اما بهترین بازده را برای کسب و کارها دارد، چرا که افراد با پرداخت هزینه بسیار اندک می‌توانند تمام اطلاع رسانی‌های خود را مانند محصول جدید، جشنواره‌ها تخفیفات و ... را به راحتی به گوش مخاطبان خود برسانند.

اگر برای تبلیغات و معرفی کسب و کار خود بازاریابی پیامکی را انتخاب کرده اید لازم است که در مرحله اول یک سامانه پیامکی کاربردی تهیه کنید. برای خرید این سامانه می‌توانید به سایت کندو اس ام اس مراجعه کنید.

با تهیه سامانه پیامکی می‌توانید با رعایت نکاتی که در ادامه برای شما عزیزان شرح خواهیم داد، علاوه بر این که مشتریان فعلی خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کنید، مشتریان جدیدی را نیز به سمت خود جذب کنید و کسب و کارتان را گسترش دهید. 

000

چگونه جامعه هدف پیامکی خود را پیدا کنیم؟

درست است که بازاریابی پیامکی بسیار ساده بوده و شما می‌توانید با پرداخت تعرفه پیامکی ارزان به تبلیغ محصولات و خدمات خود بپردازید، اما رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه، در گرو به کار بردن صحیحِ اصول و روش‌های این نوع بازاریابی است.

در بازاریابی پیامکی نکات و روش‌هایی وجود دارد که در عین ساده بودن، بسیار مهم و کلیدی هستند و رعایت آن‌ها شما را به نتیجه دلخواهتان نزدیک‌تر می‌کند. پیشنهاد میکنیم این نکات را به‌خوبی بشناسید و با به کاربردن آن‌ها، دیگر نگران اتلاف هزینه و زمان خود نباشید.

تعیین مخاطبان هدف

اولین قدم در شروع بازاریابی پیامکی این است که باید در نظر بگیرید مخاطبان شما چه کسانی هستند و معرفی کسب و کار، تبلیغ خدمات و محصولاتتان برای چه کسانی مناسب است؛ برای مثال اگر کسب و کار شما فروش مصالح ساختمانی است برای کدام مخاطبان باید پیامک‌های خود را ارسال کنید؟ واضح است که در این صنف شما باید پیامک‌های خود را برای گروهی از مخاطبان آقا ارسال کنید که سن آن‌ها حداقل بالای 30 سال باشد. حالا فرض کنید اگر این نکته را رعایت کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی چنین نکته‌ای را رعایت نکنید و پیامک خود را به صورت انبوه برای گروه بزرگی از افراد ارسال کنید، تبلیغ شما به دست افرادی می‌رسد که هیچگونه تمایلی به دریافت آن ندارند. با این کار نه تنها هیچ سودی نمی‌کنید، بلکه هزینه‌هایتان هدر می‌رود. این در حالیست که شما می‌توانستید همان هزینه هدر رفته را در جای درستی صرف کنید و به نتیجه مطلوب برسید. با تهیه‌ی سامانه‌ پیامکی کندو اس ام اس می‌توانید به لیست شماره مشتریان بر اساس سن، جنسیت و موقعیت مکانی دسترسی داشته باشید و مخاطبان هدف خود را بر اساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهید انتخاب کنید.

از مخاطبان خود اجازه بگیرید.

یکی دیگر از راه‌های پیدا کردن جامعه هدف پیامکی برای هر کسب و کاری این است که قبل از این که شروع به ارسال پیامک برای مشتریان کنید از آن‌ها اجازه بگیرید؛ برای مثال فرض کنید یک فروشگاه لباس زنانه دارید، هنگامی که خرید مشتری تمام شد از مشتری بپرسید آیا تمایلی دارد که به باشگاه مشتریان شما بپیوندد و از تخفیفات و فروش‌های ویژه‌ی آخر فصل شما از طریق دریافت پیامک مطلع شود؟

یا اگر از طریق پیامک جذب مشتری می‌کنید، بهتر است در پایان پیامک از مشتری سوال کنید که آیا تمایلی به دریافت پیامک‌های بعدی شما دارد یا خیر؟!

متن جذاب بنویسید.

مطمئنا شما هم از دریافت پیامک‌هایی با متن‌های تکراری خسته شده اید و هیچ تمایلی به باز کردن و خواندن آن‌ها ندارید، اما اگر دقت کرده باشید در بین تمام پیامک‌های خسته کننده‌ای که دریافت می‌کنید بعضی از آن‌ها متن بسیار جذاب و متفاوتی دارند و شما را ترغیب می‌کند تا آخر پیامک را مطالعه کنید. بنابراین در استفاده از بازاریابی پیامکی سعی کنید متن پیامک خود را به گونه ای انتخاب کنید که :

  • متن پیامک برای مخاطبتان جذاب باشد.
  • محتوای پیامک برای مخاطبتان مفید باشد.
  • تعداد کاراکترهای متنتان نه خیلی کم باشد که مخاطب چیزی از آن متوجه نشود. نه خیلی زیاد که برای مخاطب خسته کننده باشد.
  • با در نظر گرفتن مهلت زمانی خرید در مشتری حس ضرورت ایجاد کنید.
  • فراخوان عمل (Call to Action) قرار دهید.
  • در عین صمیمی بودن با مشتری سعی کنید لحن مناسب با جامعه‌ی مخاطبانتان را داشته باشید.

 

 

زمان مناسب برای ارسال پیامک خود پیدا کنید.

پیدا کردن بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی از آن جزئیاتیست که می‌تواند تاثیر بازاریابی پیامکی را چندین برابر کند. تحقیقات نشان داده که مردم معمولاً ظرف 3 دقیقه پیامک دریافتی را می‌خوانند. بنابراین زمان‌بندی درست می‌تواند تاثیر پیامک روی مشتریان را افزایش دهد و فروش بهتری همراه بیاورد. فقط کافیست که بهترین زمان ارسال پیامک را بر اساس نوع کسب و کارتان پیدا کنید و بعد برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی برنامه‌ریزی کنید.

طبق آمار به دست آمده ساعاتی از روز هستند که بهترین بازدهی را در بازاریابی پیامکی داشته‌اند. ساعات 9 صبح تا 1 ظهر و 4 عصر تا 8 شب جزء بهترین زمان‌های ارسال پیامک هستند. البته این نکته را در نظر بگیرید که شما در هر کسب و کاری که هستید باید متناسب با آن ساعات ارسال پیامک را برنامه ریزی کنید.

برای مثال اگر کافه دار هستید یکی از زمان‌هایی که می توانید پیامک برای مشتریان خود ارسال کنید ساعات 5 تا 6 عصر است. در این ساعت می‌توانید مشتریان خود را به نوشیدن یک قهوه گرم در یک روز سرد پاییزی دعوت کنید.

مرحله پنجم: سامانۀ پیامکی خود را انتخاب کنید.

همانطور که با سامانه پیامکی آشنا هستید، سامانه پیامکی یک نرم افزار تحت وب است که به سیستم های مخابراتی متصل شده است و شما با ثبت نام در این سامانه برای مشتریان خود پیامک ارسال کنید. شما با دریافت سامانه پیامکی کندو اس ام اس می توانید:

  • به ارسال پیامک به هر نقطه در شهر، کشور یا محله بپردازید.
  • به بانک شماره تلفن مشتریان بر اساس جنسیت، سن، شغل و ... دسترسی داشته باشید.
  • پیامک‌های ارسال شده را آنالیز کنید.
  • به یک سامانه پیامکی کاربردی با تعرفه پیامکی ارزان دسترسی داشته باشید.
  • به یک پشتیبان خوب و متخصص دسترسی داشته باشید.

     

     

سخن پایانی

در این مطلب با بازاریابی پیامکی و پیدا کردن جامعه هدف پیامکی آشنا شدید. از این زمان به بعد می توانید با روش های درست و اصولی به بازاریابی پیامک پرداخته و با برنامه ریزی منظم کسب و کار خود را گسترش دهید و مشتریان بیشتری را به سمت خود بکشانید.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: