با راه های سفر به نجف از مشهد آشنا شوید

کدخبر: 2375819

اگر ساکن شهر مشهد باشید و بخواهید برای سفر به نجف برنامه ریزی کنید، به چه شکلی این کار را انجام خواهید داد؟ شاید این سوال برایتان پیش بیاید که فرق ساکن بودن در مشهد و دیگر نقاط کشور در رابطه با برنامه ریزی برای این سفر چیست؟

در این نوشته قصد داریم به بررسی همین موضوع بپردازیم و از جنبه‌های مختلف به این پرسش پاسخ دهیم که برای سفر به نجف از شهر مشهد چه راه‌هایی وجود دارد و به چه شکلی می‌شود به بهترین شکل برای این سفر برنامه ریزی کرد. با فلای تودی همراه باشید.

سفر به نجف از مشهد، زمینی یا هوایی؟

در قدم اول باید در این مورد تصمیم بگیرید که به چه شکلی قصد دارید خودتان را از مشهد به نجف برسانید و در قدم بعد باید درباره وضعیت اقامتتان برنامه ریزی کنید.

سفر زمینی به نجف

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم که می‌خواهیم درباره سفر نجف از مشهد اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. این موضوع از این جهت دارای اهمیت است که اگر بخواهید به صورت زمینی برای این سفر اقدام کنید در حدود 24 ساعت زمان نیاز دارید تا از مشهد به نجف برسید.

البته اگر به سفرهای زمینی علاقه دارید، این سفر می‌تواند به یکی از خاطره انگیزترین سفرهای زندگیتان تبدیل شود. چرا که در این راه، شهرهای بسیاری وجود دارند و اگر زمان قابل توجهی در اختیار داشته باشید، می‌توانید از بسیاری از این شهرها بازدید کنید.

شهرهایی که در این مسیر از آن‌ها عبور خواهید کرد، هر کدام از جهتی جزو مقاصد توریستی ایران به شمار می‌آیند. برای اینکه بخواهید به صورت زمینی به نجف بروید، قطعا این کار را به صورت پیوسته و بدون توقف انجام نخواهید داد.

مسیر بین مشهد و نجف به قدری طولانی است که حتما باید برای حداقل یک توقف در میانه مسیر برنامه ریزی کنید. شهرهایی که در بین راه از آن‌ها عبور خواهید کرد نیشابور، سبزوار، دامغان، سمنان، گرمسار، قم، اراک، خرم‌آباد و دزفول هستند و پس از آن وارد خاک عراق خواهید شد.

می‌توانید سفرتان را طوری برنامه ریزی کنید که در طول آن از سه مورد از اماکن مذهبی شیعیان بازدید داشته باشید و به زیارت آن‌ها بروید؛ به این شکل که مسیر خود را به دو بخش تقسیم کنید. بخش اول سفر از مشهد به قم و بخش دوم آن از قم به مقصد نهایی یعنی نجف.

این برنامه ریزی در حالتی است که بخواهید با کمترین وقفه و اتلاف وقت، تنها یک مرتبه توقف داشته باشید و در کمترین زمان ممکن به مقصدتان برسید. با این کار در شهر مبدا به زیارت امام رضا خواهید رفت، در میانه راه به حرم حضرت معصومه خواهید رفت و در مقصد، زیارتگاه حضرت علی (ع) انتظار شما را خواهد کشید. در واقع با یک تیر سه نشان خواهید زد.

سفر به نجف با بازدید از دیگر شهرها

اما روش دیگری هم هست که بتوانید این سفر را جذاب‌تر کنید. کمی پیشتر درباره شهرهایی که در میانه مسیر قرار دارند، صحبت کردیم؛ شما می‌توانید با یک برنامه ریزی دقیق برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهرها نیز اقدام کنید و با کمی توقف در هر یک از این شهرها، چند سفر را در یک سفر که در واقع به مقصد نجف است تجربه کنید.

حتی در این حالت هم این امکان را دارید که در شهر قم که تقریبا در وسط مسیر قرار دارد اقامت داشته باشید و با مراجعه به سایت فلای تودی نسبت به رزرو هتل در قم با کمترین قیمت اقدام کنید.

سفر به نجف با هواپیما

هر موضوعی که تا اینجا درباره آن حرف زدیم مربوط به حالتی بود که بخواهید به صورت زمینی سفر کنید و خودتان را به نجف برسانید. اما این کار برای بسیاری، دشوار خواهد بود. مدت زمان نشستن در خودرو، رانندگی طولانی مدت و در برخی قسمت‌ها وضعیت نامناسب جاده و احتمالا آب و هوا، باعث می‌شود بسیاری از کسانی که قصد دارند برای این سفر برنامه ریزی کنند، به دنبال روشی جایگزین باشند.

روش جایگزین در این مورد، رزرو بلیط هواپیما نجف از مبدا مشهد خواهد بود. در این حالت به سادگی می‌توانید بعد از یک ساعت پرواز به شهر مقصد یعنی نجف برسید. همچنین در همان ابتدا، بلیط نجف مشهد را نیز رزرو کنید تا در برگشت نیز دچار مشکل نشوید و با خیالی راحت سفر خود را به پایان ببرید.

برای این کار می‌توانید با مراجعه به سایت فلای تودی و انتخاب تاریخ مورد نظرتان برای سفر و همچنین مشخص کردن تاریخ برگشت، انواع بلیط‌ها و ایرلاین‌های در دسترس را مشاهده کنید و به مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازید.

پس از مقایسه انواع بلیط‌ها، مناسب‌ترین گزینه را با توجه به اولویت‌های خودتان انتخاب کنید و به سادگی مراحل رزرو را پشت سر بگذارید و بلیط خود را نهایی کنید.

رزرو هتل در نجف

در مرحله برنامه ریزی برای اقامتگاه، اگر بخواهید در هتل اقامت داشته باشید و اتاقی در یکی از هتل های نجف رزرو کنید، باز هم می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید.

با ورود به قسمت هتل های خارجی و انتخاب نجف به عنوان شهر مقصد، می‌توانید هتل هایی که در تاریخ انتخابی شما در دسترس هستند و اتاق خالی دارند را مشاهده کرده و آن‌‌ها را با هم مقایسه کنید. پس از مقایسه، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و رزرو خود را نهایی کنید.

رزرو ارزان بلیط نجف در فلای تودی

در سفر به نجف بسته به اینکه مبدا شما کدام شهر است و قصد دارید از چه طریقی مسیر بین مبدا و مقصد را طی کنید، راه‌های گوناگونی وجود دارد. می‌توانید این مسیر را به صورت زمینی طی کنید یا با رزرو بلیط هواپیما نجف به راحتی و در زمان کوتاهی به مقصد برسید. در این راه برای اطلاع از بهترین شرایط و قیمت‌ها می‌توانید به سایت ‌هایی نظیر فلای تودی مراجعه کنید تا بخشی از روند برنامه ریزی برای شما آسان‌تر شود.

 

ارسال نظر: